Kenya Airways

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jpfr, 14 nov 2016.

  1. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ik vlieg volgend jaar op 31-08 naar DAR (Tanzania) en rond 10-10 terug, bij voorkeur in business class. Aangezien de KLM vluchten op mijn data al erg duur zijn, was mijn oog op een ander skyteam member gevallen: Kenya Airways. Iemand hier ervaring mee? AMS-NBO leg is in hun 787-8.

    Verder vroeg ik me af of die KLM stoelen nog in prijs gaan dalen? Er zijn nog genoeg stoelen vrij, alleen tegen een belachelijke prijs (€4K pp). De laatste goedkope BC stoel ging weg voor €1700 zag ik.
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik durf niet te zeggen of de prijzen van KLM nog gaan dalen. Maar als je vanaf DUS of BRE vertrekt dan gaat er al € 1500,00 van de prijs af.
     
  3. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Vind de BC stoel van KQ aan boord van de 787 erg goed maar de service en het eten beneden gemiddeld. Aanbod films vond ik ook niet echt geweldig.

    Weet niet of je perse skyteam wilt vliegen maar Swiss en Turkish zijn vaak erg betaalbaar voor business class naar Afrika. Onder 2.000 Euro retour is geen uitzondering. Allebij een prima hard en zacht product.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2016
  4. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    @jpfr ik heb goede ervaringen met Kenya en de B787. Stoelen zijn normale economy (geen ervaring in business) en geen economy comfort. Eten was gemiddeld, niet heel bijzonder... Aanbod films was inderdaad niet overweldigend.
     
  5. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @jpfr

    Ik denk niet dat de prijzen dalen, KLM heeft op bepaalde (exclusievere) bestemmingen gewoon standaard hoge prijzen, KWI heeft ook standaard 4.000 prijskaartje voor business. Maar als je hem van bijvoorbeeld Praag of Dusseldorf boekt gaat het onder de 2k zitten.
     
  6. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Kan iemand me trouwens helpen door in Expertflyer te checken of er nog beschikbare stoelen op de heenweg zijn voor een upgrade van economy Q naar BC? Het gaat om 2 stoelen.Thx :D
     
  7. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    [​IMG]
    Meerdere data rond 31/08 nagekeken, KQ geeft enkel 1 stoel vrij voor upgrade/award BC.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 15 nov 2016
    jpfr vindt dit leuk.
  8. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Thx Laurens!

    Tevens een nieuwe vraag: ik kan ik mijn FB award miles gebruiken om op een KQ vlucht te upgraden? Is dit uberhaupt wel mogelijk?

    En kunnen er in theorie nog meer BC stoelen in de toekomst beschikbaar komen?
     
  9. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Flying Blue is ook het FQTV Programma van KQ, dus dat lijkt me wel. Ik zou zeker contact opnemen met Flying Blue.

    Op basis van ExpertFlyer lijkt het erop dat de komende weken op de meeste dagen 2 upgrade/award stoelen beschikbaar zijn (dat is het max. bij KQ, lijkt het). Ik denk dat ze in het hoogseizoen enkel 1 stoel beschikbaar stellen. Ook deze vraag bij Flying Blue voorleggen, wellicht helpt het ook als je Elite (Plus) member bent. Dan zijn er soms meer mogelijkheden. Niet geschoten..
     
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Heeft iemand ervaring met Nairobi National Park stop over package? Het lijkt een gratis optie te zijn als je vanuit LHR vliegt maar hoe zit het met vluchten vanuit AMS in biz?
     

Deel Deze Pagina