Kempinski Discovery

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Bijzonderetickets, 15 apr 2022.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Een relatief onbesproken keten is Kempinski.

    Het loyaliteitsprogramma Kempinski Discovery komt ook maar weinig ter sprake.

    De voetafdruk van deze keten is natuurlijk ook iets kleiner dan gemiddeld. Ik ben desondanks benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze keten en/of dit programma.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Discovery is het loyalty programma van nog meer ketens. Je kan Platinum status kopen door een abo te nemen op The Club van Business Traveller UK voor 30GBP.
     
    FindingFlyer, Ambtenaruh en DirkOnTour vinden dit leuk.
  3. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    In Moskou enkele keren verbleven.
    Service, ontbijt, locatie etc was top!

    Had me niet aangemeld voor het loyaliteits programma.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Ik zie het nu inderdaad, onder andere Anantara en Avani. Beide hebben zeer mooie hotels waarvan een aantal hoog op het lijstje staan.

    Goede tip van The Club, ga ik me eens in verdiepen.

    Ben voornemens eind mei Hotel Indonesia van Kempinski te boeken. Als ik door Platinum status een iets betere kamer (of een kans daarop) heb dan is het mooi meegenomen.
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Screenshot_2022-04-16-00-08-39-18_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Dit moet trouwens een van de eenvoudigste top tier vereisten zijn die ik ooit gezien heb: verblijf bij 3 van onze merken.
     
    Ambtenaruh en VinceG vinden dit leuk.
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Zeker. En in Rotterdam kan je relatief goedkoop een verblijf bij een Thon hotel afvinken. Het loyaltyprogramma is onlangs op de schop gegaan. Qua punten spaar je nu een bepaald percentage van je uitgaven in een virtuele valuta. Net als bij Accor. Maar het grote voordeel bij Discovery is dat er geen minimum is aan het aantal punten dat je moet uitgeven. Een soort cashback dus. Later dit jaar zou NH Hotels moeten toetreden tot Discovery, dus dat breidt het portfolio in Europa flink uit. Dat maakt status ook interessanter. Van een NH in Noordwijk tot een Anantara in Thailand.
     
    SvnKngs en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Bij een recente raffle op twee accounts 50 D$ gewonnen. Deze punten gebruiken voor deelbetaling bij check-out was erg makkelijk. Let wel op dat dit bij een prepaid rate niet mogelijk is, tenzij je ze op incidentals besteed.
     
  9. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    NH-Hotels gaat dit programma toch ook binnenkort joinen?
     
  10. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    op discovery hotels vind ik geen Thon Rotterdam.
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik zie nu inderdaad dat de hele keten sinds november Discovery heeft verlaten en een eigen programma heeft. Het was inderdaad een vreemd onderdeel van GHA, gezien de positionering meer aan de budget kant.
     
  12. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Kempinski is een beroemd hotelketen, als ik me niet vergis is heeft de Thaise Koninklijke familie een minderheidsbelang.

    De keten heeft alleen 5* hotels, ik ben zelf in Frankfurt en Berlijn geweest. Het zijn echt schitterende hotels met een zeer hoge standaard met dito service. In Berlijn staat het bekend als Adlon-Kempknski, MJ hing zijn zoon nog uit het raam voor de oudere lezers onder ons. En de bovenste verdieping is helemaal bepantserd.

    Mocht je de gelegenheid hebben om hier te overnachten dan wens ik je veel plezier. Je zult er geen spijt van hebben.
     
    FlyingFonz en Ruut vinden dit leuk.
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik zat net door de app te scrollen en Discovery biedt ook Local Offers aan waarbij je geen hotelgast hoeft te zijn. Soms krijg je een korting of iets extra’s, of kosteloze toegang tot hotelfaciliteiten. In Nederland kun je onder andere van de gym in de NHow hotels gebruik maken. Of een tour van het Conservatorium Hotel + drankje krijgen. https://www.ghadiscovery.com/search/local_offers?keyword=Netherlands&countryId=9032
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina