Kazachstan: Almaty en Astana

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door tgrhuis12, 28 feb 2018.

  1. tgrhuis12

    tgrhuis12 Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Voor deze zomer ben ik me op een vakantiebestemming aan het oriënteren,
    en mijn oog is gevallen op het toch wel onconventionele Kazachstan, de steden Almaty en Astana
    in het bijzonder. Is er hier iemand die hier eerder geweest is en mij wat meer kan vertellen over onder andere visa, klimaat en bezienswaardigheden? Ik ben van plan om één à anderhalve week weg te blijven en heb praktisch de laatste week van juni tot en met eind juli.
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Afgelopen jaar gedaan. Super, zeker met de expo. VOA. Lekker de nachttrein met eigen natte cel tussen de twee steden pakken voor 30 euro pp. Compleet andere steden maar beide vol charme. Yandex is overal. Vriendelijkheid/servicegerichtheid is sovjet stijl. Als je kans ziet pak er dan Frunze bij, slechts 25 min vliegen van ALA. Let wel op of je geen transitvisum voor nodig hebt, via (wit)Rusland moet dat wel.
     
    tgrhuis12 vindt dit leuk.
  3. mich9

    mich9 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Ik ben vorige zomer met Ukraine international business class geweest naar Almaty, was onder 300€ ( europees business produkt). Tourisme staat in kinderschoenen, buiten grote steden spreekt men alleen kazachs en russisch. touristische infrastructuur ontbreekt vaak. Wel aanrader !
     

Deel Deze Pagina