Kan je een limiet op een extra kaart aanvragen?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Emiratesftw, 4 mei 2020.

  1. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hallo iedereen,

    Is het mogelijk om een uitgave limiet op een extra kaart aan te vragen? Dus als ik een extra gold card aanvraag dat die kaart maar 2000 eur per maand mag uitgeven? Ik weet dat dit in Amerika kan maar heb nergens op de Nederlandse site info gevonden.
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Zover ik weet kan dit niet met een Nederlandse AMEX. AMEX hanteert in principe geen limieten. Je groeit namelijk mee met je uitgavenpatroon en het tijdig aflossen. Daarnaast is bij een extra kaarthouder volgens mij altijd de hoofdkaarthouder aansprakelijk.
     
  3. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Nee ik snap dat amex geen standaard limiet heeft en dat ik aansprakelijk ben voor de extra kaart houder, maar als ik iemand een extra kaart geef lijkt het mij toch wel dat je de uitgave op die kaart kan beperken. Anders kan iemand zomaar 30k uitgeven. Of je iemand nou vertrouwd of niet is dat wel een erg spannend iets om te doen.
     
  4. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Helaas is dit niet mogelijk. Ik heb hier ooit ook over gebeld, maar er werd verteld dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de extra kaart. Je kunt dus geen limiet of een rekening instellen voor een extra kaart.

    De klantenservice van American Express kan dit 100% bevestigen. Mocht het niet mogelijk zijn, dan kun je dit als wens achterlaten. Hoe meer mensen behoefte hebben aan deze functie, hoe groter de kans dat dit daadwerkelijk gemaakt gaat worden.
     
  5. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Helaas! Ik vind het wel heel vreemd hoor, het kan in Amerika tenminste wel. Kijk als ze zeiden zo'n kaart is alleen voor familieleden en die moet je maar vertrouwen dan is het tot daar aan toe, maar ze adverteren op hun website met haal een extra kaart voor vrienden etc. Hoe erg ik mijn goede vrienden/familie ook vertrouw, ik zou ze niet de mogelijkheid geven om mijn hele financiële leven te ruïneren door mijn limiet uit te geven.
    Ik zal morgen even bellen voor de zekerheid
     
  6. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Helemaal mee eens. Het meest vervelende vind ik dat ik geen ander rekeningnummer kan koppelen aan de extra kaarten. Alle afrekeningen gaan via het rekeningnummer van de hoofdkaarthouder.

    Om nou elke maand Tikkies te gaan sturen naar vrienden..
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Amex gaat toch zijn eigen verdienmodel niet weggooien? Als je een aparte rekening aan elke kaart wilt koppelen, dan nemen je vrienden toch ieder hun eigen kaart met de daarbij behorende kaartbijdrage. Kan je ook nog extra bonussen verkrijgen ;)
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  8. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ergens mee eens, maar een fijn idee is het niet dat extra kaarthouders zonder limiet mijn rekening kunnen gebruiken. Uiteraard heb ik zelf in de hand wie ik een extra kaart geef, maar had dit graag anders gezien zoals @Emiratesftw al aangaf.
     
    Emiratesftw vindt dit leuk.
  9. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik durf die extra kaart niet aan mijn vrouw te geven omdat ik bang ben dan failliet te gaan. De Corona crisis overleef ik wel, het uitgavenpatroon van mijn vrouw is gevaarlijker...:)
     
    Thijsk, Emiratesftw, arjen05 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Heb je wel een extra kaart of door deze redenen er niet voor gekozen?
     
  11. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    In het begin had ik een extra FB Platinum kaart voor een vriend, maar deze heb ik opgezegd omdat het niet ideaal was dat alles van mijn rekening werd geschreven.
     
  12. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    En hoe was dat qua vertrouwen? Kijk ik vertrouw de vriend waaraan ik m'n kaart wil geven 99%, maar ik ben alleen bang dat er iets buitengewoons gebeurd waardoor die denkt ik heb nu echt geld nodig het moet maar van de Amex en dan zit ik in de schuld. Ik heb Amex even gesproken en ze zei dat je wel een alert kan aanvragen, maar ja dan is het te laat. Als ik opeens een alert krijg van een 10k ziekenhuis rekening (bijv in Amerika) dan kan ik er alsnog niks tegen doen.
     
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik vertrouw hem ook 100%, maar een extra creditcard die gekoppeld is aan mijn rekening betekend ook een extra kans op misbruik. Het hacken van online accounts (denk aan PlayStation, Thuisbezorgd, Paypal etc etc) is populair en ik heb niet de controle over zijn creditcard en zijn online accounts.

    Ik las dat extra kaarten in Amerika een optie hebben om een betaallimit in te stellen. Dat zou mij ook meer vertrouwen geven.
     
  14. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Nou precies, ik zei ook al dat het in Amerika kan.
    Ja Amerika is anders kreeg ik te horen. Heel jammer want de platinum kaart is veranderd, juist met meer voordelen voor een extra kaart houder. Durf ik de kaart niet te geven haha!
     
  15. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Jammer om te horen inderdaad. Hopelijk gaan ze in de toekomst hier nog iets op vinden. Wellicht een betere realtime overzicht in de app mét werkende push-notificaties..
     
  16. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Een andere vraag: weet iemand op dit forum of je in Nederland met je Amex of paypall belasting kan betalen? In de USA kan dit met een creditcard maar hier kan ik er (nog) niets over vinden. Zou een manier zijn om extra punten te sparen zeker met de huidige Amex actie.
     
  17. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Haha nee helaas niet, je kan bijna geen enkele dienst die normaal via een automatisch incasso verloopt met je credit card betalen. Amerika en Canada zijn daar veel verder in, kon zelfs de huur en college geld ermee betalen :p
     
  18. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Nee. In Nederland doen we dat netjes met een overboeking. Punten zijn niet gratis, de belasting hoeft echt niet hoger om een paar extra punten te kunnen verdienen ;)
     
  19. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    ik dacht het al, maar je weet maar nooit of iemand nog een mogelijkheid gevonden had
     
  20. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Vanwege de amex kosten bedoel je?
     

Deel Deze Pagina