Je 'Frequent Flyer profiel'

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door SvnKngs, 26 feb 2015.

  1. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Als een soort aanvulling op het 'Stel jezelf voor' topic ben ik benieuwd naar het 'Frequent Flyer profiel' (ik noem het maar even zo) van iedereen hier. Dat iedereen een voorliefde heeft voor reizen in het algemeen en vliegen in het bijzonder, lijkt me redelijk vanzelfsprekend, maar wat zijn precies de redenen dat je waarheen vliegt? Is het voornamelijk zakelijk of puur uit hobby? Met welk doel spaar je miles? Wat is je voorkeurs FF programma? En in hoeverre ben je in staat je reizen te plannen?

    Hopelijk levert het een inkijkje op in ieders 'FF-wereld' - zonder dat iedereen teveel in detail hoeft te treden - en kunnen hiermee relevante ervaringen gedeeld worden.

    Ik zal een voorzetje geven.

    Voornaamste reden vliegen: Zakelijk
    Achtergrond: Sinds begin vorig jaar de wereld van het frequent flyen aan het ontdekken, ingegeven door een nieuwe baan waardoor ik nu de meeste miles zakelijk maak. Ik vlieg wereldwijd (ben voor m'n werk niet gebonden aan een regio) maar voornamelijk Europa, volgens een wat ik maar het 'hit-and-run' principe noem: als het nodig is dan gaan we er heen. Erg onregelmatig, en slecht te plannen dus. Het is wel eens gebeurd dat ik donderdags nog niet wist dat ik de maandag erop in het vliegtuig naar Zuid-Afrika zat. Hierdoor prevaleren (uiteraard ook bij hotels) prijzen en beschikbaarheid boven frequent flyer programma, ondanks dat ik de meeste boekingen zelf maak. BC vliegen is er ook niet bij eigenlijk. Dit heeft als nadeel dat het behoorlijk lastig is om status te vergaren. Status en/of segmenten-runs zijn lastig: wegens beperkt aantal vrije dagen i.c.m. rekening houden met het thuisfront, als ik al zover kom dat het interessant wordt.

    Ik spaar dan ook voornamelijk miles om uiteindelijk mooie awardvluchten (met z'n 2en) te kunnen maken, maar hier zal ik nog even voor nodig hebben. Kijkend naar mijn vluchten van het afgelopen jaar, heb ik er wel vertrouwen in dat dit gaat lukken. Ik ben overigens aangemeld bij KLM FB, SAS EB, AB Topbonus en EK Skywards, en heb op allen inmiddels miles verzameld.

    Ben benieuwd naar jullie achtergronden!
     
    Valentijn, vdb1988 en SVDH vinden dit leuk.
  2. vdb1988

    vdb1988 Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Leuk idee!

    Voornaamste reden vliegen: Zakelijk.
    Achtergrond: Sinds bijna 2 jaar aan het reizen, voornamelijk binnen Europa. Dit jaar wat meer trips richting Azië. Haal mijn FB status op QF's. In mijn eerste jaar Silver, tweede jaar Gold.
    Tot nu toe zo'n 100k aan Award miles gespaard, deels door de Amex kaart.

    Mijn reizen zijn wel wat meer gepland, maar soms ook voor correctief bezoek plotseling weg. Door het vele reizen weinig zin en tijd voor segment/mileage runs. Doel is om miles te sparen en Gold status te behouden op kosten van de baas :D
    Uiteindelijk wil ik van mijn miles een mooi reisje maken:cool:
     
  3. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Leuk idee inderdaad:

    Voornaamste reden vliegen: Privé
    Achtergrond: Vroeger een keer een formuliertje ingevuld op een Delta-vlucht waardoor ik een Skymilespasje kreeg. Netjes bij iedere vlucht die ik maakte dat pasje afgegeven (had nog geen idee van allianties, maar toevallig had ik steeds de 'juiste' maatschappijen - KLM, Air France, Delta, Continental Airlines, Copa, dat soort dingen). Op een vlucht van Mexico City naar New York (terugreis van backpacken in Zuid-Amerika) kreeg ik opeens een upgrade en bleek ik een status gescoord te hebben bij Delta. Ik logde een keer in op mijn account en bleek een paar gratis business class-vluchten te kunnen maken naar leuke bestemmingen. Mijn interesse was gewekt en ik ben me gaan verdiepen in wat er allemaal mogelijk was met frequent flyer miles. Sindsdien probeer ik met zo min mogelijk geld zoveel mogelijk miles bij elkaar te sparen en ik vind het geen probleem om daarvoor een paar dagen achter elkaar in het vliegtuig te zitten ;).

    Tegenwoordig heb ik Delta vaarwel gezwaaid en ben ik met héél veel andere programma's bezig (inclusief vage programma's als de 'Infinity MileageLands'...). Niet perse om status te halen, maar vooral om gratis reisjes eruit te slepen :)
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2015
    vlieggraagverweg en SVDH vinden dit leuk.
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    eh... say again? o_O
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  5. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    EVA Air heeft creatieve mensen op hun marketingafdeling zitten ;)
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    blijkbaar! :D
    en het zal in de Aziatische markt wel aanslaan ;)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb ook moeten googlen ;)
     
    Valentijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina