JAL vs. Cathey first?

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door thomassmit, 9 nov 2018.

  1. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik ga de 90k Avios van de Iberia actie stuk slaan op een enkele reis in first met eindbestemming Japan volgend jaar. Op dit moment twijfel ik nog of ik Cathay of JAL ga boeken. Ik heb een aantal reviews gelezen over JAL vs. Cathay first class:
    • JAL lijkt consistenter qua product.
    • De cabine van Cathay is weer ruimer/beter.
    • Het eten is best gelijkwaardig en hebben beide hun eigen Oosterse invloeden.
    • JAL verwijst je op LHR naar de BA lounge, waar Cathay een eigen first class lounge heeft. De planning nu is om te vliegen via LHR.
    Zijn hier op het forum nog Cathay of JAL first ervaringen die ik in de vergelijking mee kan nemen? Het gaat alleen even over het stuk in 'first'. Ik weet dat ik met Cathay nog van HKG naar Japan moet zien te komen, maar dit is een zorg voor later!
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Moet je met partners geen retour boeken?
     
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heb ze intussen al naar BA doorgesluisd. Bij Iberia is dat inderdaad de regel.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Begreep dat overzetten naar BA je straks in de min zet bij IB? Hoe heb je dat opgelost?
     
  5. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    1) Taking the risk... First is voor mij meer waard dan mijn IB account.
    2) Er stond niets over in de voorwaarden. Uitsluitend boeken voor 1 december. Dat daarna een woordvoerder via de media dit deels probeert recht te zetten vind ik opzich wel een intersante juridische case. Dit voelt meer als bluf.

    We gaan het zien :)
     
    jongesander en Daan3 vinden dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    In de afgelopen maanden 2 keer CX F gevlogen (JFK - HKG en HKG - NRT). Ik kan het niet vergelijken met JAL, maar ik vond CX F echt super qua hard en soft product. Normaal slaap ik slecht aan boord van een vliegtuig, maar het bed aan boord van CX F vond ik heerlijk.

    Beide maatschappijen schenken goede champagne aan boord van hun F product, bij CX wisselt dit tegenwoordig. Ook serveren ze beide kaviaar op longhaul F.

    Als je JAL F vliegt vanaf LHR dan kun je ook gewoon gebruik maken van de CX lounge. Als je vroeg genoeg komt kun je in principe alle lounges gebruiken (AA, BA, QF en CX).

    Mocht je voor CX kiezen, probeer dan via twitter stoel 1A of 2A te bemachtigen (standaard kun je alleen de middelste rij kiezen).

    Interessante gok trouwens voor wat betreft je Avios. Je hebt me wel aan het denken gezet om het ook maar te proberen.
     
    thomassmit en JustinCase vinden dit leuk.
  7. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik wil er wel expliciet bij zeggen dat mijn Iberia account geen status of history heeft. Als het geen bluf is, dan raak ik er dus niets mee kwijt.. :)
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina