Ita-matrix vlucht boeken

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Ipponmaster, 28 mei 2015.

  1. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Probeer eens Bookwithmatrix, en als dat niet werkt, installeer ITA powertools (staat forum op flyertalk met instructies, even googlen).
     
    Warren vindt dit leuk.
  2. faar

    faar Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Goedenavond,

    Via Bookwithmatrix heb ik juist mijn tickets gezocht. Ik zal eens de ITA powertools proberen.

    gr. Faar
     
    Warren vindt dit leuk.
  3. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Klopt het dat je via ITA-Matrix de luchtvaartmaatschappijen Lion Air, Air Asia en Malindo Air niet ziet? Kan je op de een of andere manier deze wel zichtbaar maken?
    Groet, Jelle
     
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Ja dat klopt. Beperking van ITA matrix. Je kunt Transavia ook niet zien. In Google flights zijn ze wel zichtbaar.
     
  5. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Het gekke is dat ik laatst bij een zoekopdracht wél deze maatschappijen zag. Misschien een bug...
     
  6. faar

    faar Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Weten jullie welke reisbureaus met de itra matrix werken?
    Kan bepaalde vluchten wel inzien bij de matrix maar zodra ik ze selecteer en zoek via de aangeleverde site geeft ie aan dat ze er niet zijn. Nu wil ik proberen om een reisbureau te bellen die samen met mij deze ticket boekt op de voorwaarden die aangegeven zijn. Heb er al een paar gebeld maar ze geven allen aan dat ze geen Itra matrix kennen.
    Graag jullie bevindingen.

    Gr. Faar
     
  7. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Je kan https://bookwithmatrix.com proberen of ITA Powertools (staat meer informatie over op FlyerTalk) voor het boeken van fares die je hebt opgezocht via ITA Matrix.

    Eigenlijk is ITA Matrix geen product wat door de reis branch word gebruikt. Dit is een tool die direct inhaakt op dezelfde data sources die de reisbureaus zelf gebruiken. Reisbureaus hebben waarschijnlijk een eigen laag om dit te visualiseren en fares te zoeken en kennen daarom ITA matrix niet.
     
    Warren en faar vinden dit leuk.
  8. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik bel vaak met de maatschappij (veelal KLM) voor complexere routes en geef per leg door welke datum, tijd, vluchtnummer, etc.
     
    beuse242 en faar vinden dit leuk.
  9. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Tarief meegeven wil ook wel eens helpen hoewel ik soms iemand aan de lijn hebt die daar minder verstand van schijnt te hebben dan ikzelf.
     
    Carel1, faar, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Heb zelf paar keer op Twitter screenshot gestuurt met verzoek dit te boeken. Ging altijd prima, ook op de wat vreemde routes. Wel de moeite om het te sturen via FB, Twitter en evt. WhatsApp, soms heb je iemand die het gelijkt fixt en soms krijg je idd reacties die nergens over gaan.
     
    Ambtenaruh en faar vinden dit leuk.
  11. faar

    faar Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    dank jewel.
    moet ik dan naar de betreffende aanbieder twitteren of FB?
     
  12. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ik heb goede ervaringen met zowel KLM als AirFrance Twitter, andere maatschappijen weet ik niet, maar altijd de moeite waard als je een deal op het oog hebt.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  13. faar

    faar Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb verschillende airlines getwitterd of gemaild met een screenshot van de betreffende vlucht. Allen zeggen ze me contact op te nemen met de callcenter of dat ik gewoon moet boeken via hun site.

    Nu is mijn vraag, kan het zo zijn dat de matrix airfare een foutieve prijs aangeeft? Het is nu bijna 2 weken en de prijs staat er nog steeds tussen. Als ik de vlucht zelf opzoek bij de betreffende maatschappij krijg ik hele andere prijzen.
    Ik weet het niet meer.

    Wie is er zo vriendelijk en heeft tijd om even voor mij te kijken en te helpen.

    Groetjes Faar
     
  14. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Over welke vlucht (maatschappij, route, data) gaat dit precies? ITA is vaak niet up-to-date wat betreft beschikbaarheid in een specifieke boekingsklasse, wellicht dat je daar tegenaan loopt.
     
    faar vindt dit leuk.
  15. faar

    faar Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Het gaat om deze vluchten. Het liefst die van Düsseldorf omdat t was prijs heel laag is anders die van Amsterdam.

    Super fijn
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Wie kan mij helpen, ik heb een ticket gevonden van Guayaquil naar JFK via Lima en Bogota via GF en ITA Matrix in BC (K-class) en waarbij GF aangeeft dat deze te boeken is via Avianca voor ca. €520,- . Gaat om bijgaand itinerary. Echter, ik krijg dit niet zo geprijsd op de website van Avianca of welke OTA dan ook. Zie ik iets over het hoofd of wil ik iets wat niet mogelijk is?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 2 apr 2019
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Goedkoopste via Momondo.de, ook boekbaar via CheapoAir.
     
  18. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Thanks, maar is het niet raar dat GF aangeeft dat het te boeken is via Avianca en dat de maatschappij het toch anders prijst? Via Avianca wordt het een 'Economy Restricted' ticket als ik het via Lima laat routen. Enfin, liefst boek ik rechtstreeks bij de maatschappij ipv houtje-touwtje OTA
     
  19. papie66

    papie66 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Heren en dames,

    Ik ben geheel nieuw mbt ITA Matrix. Ik heb een aantal voorbeeld vluchten ingevoerd en dit heb ik dan via de luchtvaartmaatschappij en "OTA" proberen te vinden, helaas ben ik keer op keer op een totaal andere bedrag uitgekomen.

    Kan iemand mij tips geven hoe en waar ik op moet letten en/of zoeken. Schermafbeelding 2019-08-06 om 22.50.45.png Schermafbeelding 2019-08-06 om 22.54.28.png
     
  20. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Er is inmiddels geen beschikbaarheid meer in de I klasse op een aantal van deze segmenten, dus deze zal je niet meer geboekt krijgen. ITA loopt soms achter met de beschikbaarheidsinfo, dus kan gebeuren dat het dan niet meer lukt om daadwerkelijk te boeken.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2019

Deel Deze Pagina