Is hotel loyalty bepalend mbt het boeken van je hotels?

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Mike, 3 jul 2014.

?

Bepaalt je loyalty in welk hotel je slaapt?

Peiling gesloten op 11 jul 2014.
  1. Ja

    75,0%
  2. Nee

    25,0%
  1. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb zelf echt helemaal niets met hotel loyalty.

    Vooral als ik blogs lees zoals die van Ben waar je in de comments het ene naar het andere voorbeeld kunt lezen mbt Starwood die hun plats maar geen upgrade geven en hotels die leeg zijn en keihard zeggen dat ze geen suites hebben.. en zo verder..

    Hoe bepalend is je elite status en of loyalty naar een bepaalde keten mbt het daadwerkelijk boeken van het hotel?

    Ik kies echt op locatie, prijs, aantal sterren en beoordelingen... en als dat dan toevallig een Hilton is of een random hotel ... maakt mij nooit zoveel uit..

    Ik vind de hotels van Kempinski geweldig .. maar betekent niet omdat er in die stad een Kempinski is.. dat ik er ook gelijk moet slapen..

    jullie wel?
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2014
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Zelf kijk ik wel altijd naar de verschillende opties i.c.m. loyalty programs. Zelf ben ik vaak te vinden in een Hyatt hotel als deze zich op de bestemming bevindt, mede dankzij de positieve ervaringen met Diamond status.
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kijk eerst naar de bestemming, dan kijken of er van m'n loyalty programs hotels in die buurt zijn. Indien ja, wat zijn de reviews. Zijn prijs & locatie gunstig, dan boek ik. Indien niet kijk ik naar andere opties.
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik heb een paar vaste hotels waar ik graag boek en op andere locaties probeer ik binnen de mogelijkheden vaak een 2-4-1 bij een Carlson hotel te boeken. In zo'n geval beinvloed mijn CC Gold wel mijn keuze voor een hotel, maar dat vind ik niet erg omdat de voordelen er ook naar zijn. Naast de 2-4-1 krijg ik vaak (50%+) van de gevallen een upgrade en de welcome gift is soms ook leuk.
     
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    De voordelen van een gold of platinum card (of hoe de hotelketen de hoogste niveaus ook noemt) vind ik wel van wezenlijk belang vanwege de extra's.
    Bij Accor Platinum krijg je bijvoorbeeld standaard club lounge toegang, mits dat in het hotel aanwezig is. Mijn Accor Platinum verloopt eind augustus, dus voor die tijd pak ik nog mooi een Novotel, Sofitel en Pullman mee...

    Ik ben 'loyal' aan hotelketens vanwege dit soort voordelen, mits uiteraard de prijs goed is. Status verkrijgen is een ander verhaal, dus daarom is het natuurlijk helemaal mooi als je kunt status-matchen tussen de concurrerende hotelprogramma's! ;)
     
  6. spinning_around

    spinning_around Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Ik probeer waar mogelijk wel te kiezen voor InterContinental, zelfs als ik weet dat er betere hotels in de omgeving zijn. De voordelen van het Royal Ambassador programma zijn voor mij meestal doorslaggevend in de keuze van mijn hotel.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Alleen zijn er erg weinig Accor hotels met een lounge.
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Prijs is belangrijk maar ook de voordelen met/zonder status. Bijvoorbeeld gratis internet. Toen ik nog Hilton Gold had neigde ik wel naar zo'n hotel toe aangezien je én gratis internet én gratis ontbijt krijgt, wat toch wel wat kan schelen. Maar als een ander hotel sowieso gratis internet aanbiedt en goedkoper is heb ik daar geen probleem mee.
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ...en als ze er wel zijn, stellen ze soms niet zoveel voor (zoals die in Novotel Munchen Airport)...
     
  10. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja, dat klopt voor Europa, maar in Azië is dit vrij gebruikelijk bij Novotel, Pullman en Sofitel. Er was onlangs een Accor promo van 40% korting en gratis ontbijt. Daar heb ik gebruik van gemaakt en o.a. een nachtje Novotel in Bangkok voor maar €45 geboekt. Vanwege Platinum card nu ook nog met lounge toegang!
     
  11. Geurling

    Geurling Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Niet helemaal passend hier maar ik boek al jarenlang via booking.com maar nu is de maat vol : zit NU in Budapest in een - volgens hun informatie- hotel met moderne kamers
    maar die zien er uit alsof 1953 trending was.Met prijzen zitten ze ook maar wat te "sjoemelen" maar de klomp brak gisteravond 6 dec : op de kamer naast mij zat een hond de hele avond en deel van de nacht te blaffen omdat zijn baasjes weg waren.Receptie gebeld : mogen hier honden in en het antwoord was JA.
    Kunt u die hond ook de mond snoeren ? NEE

    Dus ik slaap in een " honden" -hotel waarover Booking NIETS had geschreven....hond houdt iedereen in de gang in (blaf)gijzeling , Booking geeft geen thuis en nog erger : wellicht logeer ik wel in een kamer waar eerder ook honden hebben geslapen.
    Nou zelfs als hondenbezitter moet ik daar niets van hebben dus is mijn vraag : wie kent een by-pass ?
    Ik wil niets meet met Booking.com te maken hebben.
    En tot slot : klopt het dat ook Agoda tegenwoordig van datzelfde Booking.com is ?

    Met dank voor advies.
    DSC_0005.JPG
     

Deel Deze Pagina