Internationale Simkaart

Discussie in 'Overige programma's' gestart door DutchFrequentFlyer, 19 mei 2015.

  1. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Is er iemand op dit forum die gebruik maakt van een internationale simkaart, waarbij je vaak lokaal relatief lage prijzen krijgt voor gebruik van internet en gebeld worden?

    KLM verkoopt bijvoorbeeld de Worldsim: https://shop.klm.com/nl_nl/worldsim-travel-sim-card.html, maar er zijn ook andere aanbieders.

    Ben benieuwd naar de ervaringen!
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik vind travelsim.com chiller werken en je kan nog FB miles sparen ook
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik gebruik worldsim sinds 2012 met goede ervaringen. Zeker in landen als de DRC, Myanmar, KSA, El Salvador en Iran zijn de prijzen beduidend lager dan m'n hi. Voor data heb ik geen ervaring, een non-smart met een week batterij vind ik het prettigst.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb toevallig vorige week bij prepaidsimcard.org een kaartje besteld voor onze trip naar de VS, betaling snel geregeld via paypal en binnen 3 dagen ontvangen. Ik moet hem nog activeren, zitten duidelijke instructies bij. Kostte me 26,95 euro voor een kaartje met 1 GB data en umlimited calls naar landlines in de VS voor een periode van 30 dagen.
     
  5. Kasel

    Kasel Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb sinds een jaar een Dual-SIM telefoon in gebruik en schaf overall lokaal een prepaid sim aan, vaak voordeliger en dan blijf ik nog altijd bereikbaar op mijn NL nummer.
    In de Nokia(Microsoft) dual sim toestellen kan je makkelijk switchen van kaart voor het gebruik van data.
    Zo heb ik nu een aantal simkaartjes waarmee ik in het buitenland lokaal kan bellen en internetten. veel van deze kaarten verlopen na 6 of 12 maanden inactiviteit.
     
  6. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    In het Verenigd Koninkrijk bij Three/3 een simkaart kopen! Zij hebben geen roamingtarieven in een heleboel landen.

    15£ herladen = 25GB internet in de VS, Spanje, Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Scandinavië, Hong Kong, Indonesië, Australië, Nieuw Zeeland ... (1 maand geldig)
    Ook 3000 gratis belminuten en SMS'en naar het VK. Tarieven naar Nederland/België zijn ook zeer laag.
    In het Verenigd Koninkrijk heb je zelfs onbeperkt internet.

    Wel enkele voorwaarden, zoals dat tethering geblokkeerd is, en dat je hem maar 3 maanden per jaar enkel in het buitenland mag gebruiken, maar dit kun je makkelijk oplossen door elke 3 maand dat je niet in het VK komt er een nieuwe simkaart in te steken natuurlijk.
    Simkaarten worden verkocht op automaten op Heathrow voor 20£, met het pakket van 15£ al geactiveerd. Je kunt ze ook kopen bij Poundland etc voor 1£, maar dan moet je ze zelf nog herladen.
     
  7. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Dit is de simkaart in kwestie volgens mij: https://www.three.co.uk/Support/Free_SIM/Order !
     
  8. flyingbolly

    flyingbolly Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Maar dan lijkt bijv in China internet niet standaard inbegrepen....
     
  9. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Goede tip! Nog mooie kortingen beschikbaar ook. Ga hem bestellen!
     
    Flying doc en high_class vinden dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Gisterenavond laat kreeg ik ineens een mail van de shop Prepaidzero waar ik m'n sim voor de VS had gekocht. Daarin stond de mededeling dat de provider in de VS de kaarten niet meer ondersteunden en de service gestopt was zonder verdere mededeling! Ik kon ofwel een refund vragen, ofwel een andere sim aanvragen (gratis) en die zou op max 2 werkdagen naar België verstuurd worden. Pluspuntje is dat bij de vervangende sim 2GB data zit ipv 1GB, mooi meegenomen. Ik hoop alleen dat ie er op tijd is, want we vertrekken maandag...
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag mijn vervanging ontvangen, sim kaart met plastic adapters voor 3 formaten zodat je tussen devices kan blijven wisselen. Er zit 2 GB data bij, unlimited calls in de VS en kaart werkt ook in 7tal andere landen. Meer info volgende weken als ik hem gebruik.
     
  12. V70

    V70 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    In combinatie met bijv. de lokale SIM en https://roamerapp.com, kan je je eigen nummer ook gebruiken in het buitenland voor een schappelijk tarief.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ervaring tot nu toe met de sim kaart van prepaidzero zijn ok hier in de VS. Tijdens onze layover in JFK werkte ie niet 100%, kreeg enkel data op 2G wat echt niet werkbaar was.
    Maar hier in Buena Park werkt ie perfect, provider is T-Mobile ipv AT&T die het normaal gesproken zou zijn omdat de dienst van T-Mobile geschrapt was en achterliggend is het Three die de dienstverlening doet. Heb hier overal goed signaal en de snelheid is doenbaar, maar enkel op 3G en niet op 4G zoals geadverteerd. Enigste waarvoor we het hier gebruiken is navigatie en voor het boeken van de Uber service.
     
  14. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ben nog steeds op zoek naar een prepaid EU/wereld simkaart :) gaat mij met name om data. Zou helemaal mooi zijn als ik mijn eigen nummer kan blijven gebruiken Als ik kijk naar travelsim of worldsim dan is data geen goedkopere optie dan de bundels die mijn huidige provider kan bieden. Hebben jullie ervaring met andere opties?
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik koop inderdaad meestal een lokale sim voor m'n 3G mobile hotspot, zo kan ik via Skype met behoud van eigen nummer bellen.
     
  17. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik denk dat optie 1 wellicht nog het beste is.
     
  18. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Voor reizigers naar de CUR/BON is de beste optie een lokale simkaart, zgn. Chippie. Een prepaid simkaart waar je een internet en/of balbundel op kunt zetten, ANG10 voor de sim met standaard ANG20 beltegoed en heb nu 5000MB voor ANG94 op LTE snelheid met goede dekking. (ANG1 = +/- EUR0,50) Verkoop op Curacao/Bonaire: UTS (www.us.cw) meer info: www.chippie.cw In overige landen maak ik vaak gebruik van Mobiele hotspot, ik huur via myprivatehotspot.com
     
  19. BOJ

    BOJ Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Is iemand bekend met de grote providers als Vodafone? Weet dat die ook een soort van world plan aanbieden.
     
  20. Jack75

    Jack75 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Koop zeker en vast geen SIM aan via internationalSIM.nl

    Wij kochten hier onlangs 2 "Data Simkaart 4GigaByte" voor onze reis door Rusland. Het data verbruik van deze kaarten werd reeds gedesactiveerd na onze eerste dag in Sint Petersburg. Wij hadden amper 200 Megabyte verbruikt. Dit werd zwart op wit bevestigd door de experten uit de 2 "Beeline Telecom" winkels waar wij ons noodgedwongen hebben moeten laten adviseren. Het was evenmin mogelijk om te connecteren aan de allerlaagste snelheid (noch 2G, 3G of 4G waren een optie). Dit werd getest op verschillende plaatsen in Sint Petersburg en het resultaat was steeds hetzelfde: onmogelijk dataverbinding te maken. Het door "International SIM NL" verkochte product stemde in de verste verte niet overeen met hun bestelbon of website.

    Vervolgens hebben wij screenshots met vertaling en een volledige analyse van deze situatie doorgestuurd naar de man achter "International SIM NL". Onze communicatie was zeer feitelijk opgesteld en bevatte alle bewijzen en argumenten. De man achter deze organisatie antwoordde telkens zeer kort en deed zelfs niet de moeite om rekening te houden met al onze opgeleverde informatie. Het was onmiddellijk duidelijk dat deze man alleen handelt en niets geeft om de reputatie van zijn gebrekkige organisatie. Hij is enkel uit op snel geld verdienen en wil zich verder niet bezig houden met klanten die duidelijk signaleren dat hun aangekochte product niet functioneert. Hij verkeerd in totale ontkenning, zelfs wanneer de feiten incl. vertaling en screenshots opgeleverd worden kan het hem niet schelen en wimpelt hij deze af.

    Bovendien kan men tegenwoordig praktisch in alle landen (incl. Rusland) een Travel SIM kopen aan 1/10 van de prijzen van "International SIM NL".
     

Deel Deze Pagina