InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Adres van de luchthaven :p
     
    beuse242, Urbanjazz en VinceG vinden dit leuk.
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Vrijdag vlieg ik weer voor het eerst sinds maart 2020 en ik moet zeggen dat ik het erg spannend vind.:) FFP2 mondkapjes gekocht, PLF ingevuld en uitgeprint. Ben erg benieuwd hoe het gaat op DUS en de transit op CDG... Praag, here I come!:D
     
    Urbanjazz, beuse242, MichaelNight en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Laat je even weten hoe het ging? Ik ga ook voor het eerst sinds de pandemie over een paar weken weer vliegen..moet nog gaan uitzoeken wat te regelen..
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Zo als ik nu van plan ben te boeken wordt het AMS >VIE >IAS met OS of AMS FRA IAS met LH . Nu lees ik op de site dat ik in FRA om in de Lufthansa lounge te kunnen een luca app moet hebben...werkt dat wel voor niet-Duitse ingezetenen of heeft iemand ervaring daarmee?
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  5. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ben ruim een week geleden in Berlijn geweest, o.a. in LH Lounge. Als je de app niet hebt moet je een papiertje met contactgegevens invullen.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  6. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Was even terug ook in Berlijn, voor een week. Op alle plekken waar die app werd gebruikt, lagen dergelijke papiertjes. Ik denk dat je er wel op kunt vertrouwen dat het in andere Duitse plaatsen ook zo werkt.
     
    MichaelNight en DirkOnTour vinden dit leuk.
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    De Luca app werkt meer dan prima voor Nederlanders en kun je dus van tevoren ook al op je smartphone zetten. De app wordt in Duitse horeca echt heel veel gebruikt, dus wel handig om gewoon te downloaden en in te stellen. Daarna simpelweg in horeca even QR code scannen.
     
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Heel handig allemaal, maar heb inmiddels zo veel Corona gerelateerde apps op mijn telefoon dat ik niet eens meer weet welke ik waar moet gebruiken. Ben er maar mee gestopt. Heb netjes mijn test en vaccinatie gegevens digitaal en voor de weinige digibeten een kopie op papier.
     
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Lekker hé, "één Europa" ;)
     
    VinceG vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    dus daar kan je je vaccinatiebewijs in zetten?
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb ook altijd een corona bewijs op papier omdat niet alle landen om kunnen gaan met een digitale versie.
    Ik heb trouwens wel de Duitse CoronaWarn app, want dan kan de Duitse Douane de barcode wel scannen in tegenstelling tot in de Nederlandse app, terwijl ik wel de barcode kan scannen om het vaccinatiedocument in de Duitse Corona app te krijgen....
    Maar aangezien ik wekelijks in Duitsland ben en gemak toch de mens dient, liever scannen dat de paperassen tevoorschijn halen.
    Dat is trouwens wel een verschil met Nederland, daar hoeft de Douane of KMAR niets van mij te zien, behalve dan soms een paspoort, maar in Duitsland controleren ze of je aan alle eisen voldoet ook al val ik onder de uitzondering, en ja ik zie regelmatig dezelfde medewerkers die toch ook wel zullen snappen dat ik niet opeens niet meer gevaccineerd ben, maar het hoort bij hun SOP denk ik.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  12. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ja, dat kan (sinds kort). De CoronaWarn app is daarvoor ook een goede zoals @Ozzietukker hierboven zegt.

    Maar ze gebruiken de Luca app vooral als "check-in" voor horeca zodat ze weten welke gasten binnen zijn geweest. In veel (alle?) gelegenheden is dat verplicht vanuit de (regionale) overheid voor contactonderzoek.
    In de Luca app voer je van tevoren je persoonsgegevens in en als je dan ergens bent hoef je alleen de QR code te scannen om jezelf in te checken. Anders moet je steeds zo'n papiertje met je e-mailadres en adresgegevens invullen.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het is inderdaad op veel plekken verplicht om contactgegevens achter te laten. Maar de vraag is of men dat ook doet, ik bedoel het is eenvoudig om de QR code met de mobiele telefoon te scannen, maar mijn ervaring is dat ze vooral letten of je de QR code scant en niet waarmee...
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Over apps gesproken, American Airlines gebruikt Verifly, daar kun je van tevoren je coronabewijs/test/vaccinatie in ieder geval wat nodig is om te vliegen in uploaden, selfie erbij maken. Dat had ik twee dagen voor mijn vlucht gedaan en tot mijn verbazing kwam ik op de luchthaven ineens in een soort super fast track terecht, waarbij ze alleen nog die app checken op je telefoon, de selfie vergelijken met jezelf en je paspoort en daarna kun je zelfs door naar de priority check-in etc. Geen documentencontrole meer gezien na afloop, terwijl bij de gewone balies rijen stonden met letterlijk honderden passagiers die een voor een hun geprinte documenten moesten laten zien.

    Die app geeft ook exact aan wat nodig is voor je route. Is weer eens iets anders dan KLM die generieke mails stuurt dat je naar een vuige website kunt om daar al je gegevens handmatig in te vullen inclusief vervaldatum paspoort en je route (die toch bekend zou moeten zijn bij KLM), en als resultaat een diarree aan informatie te krijgen die alsnog generieker en onduidelijker is dan de website van Buitenlandse Zaken met het reisadvies.
     
    ppt, Urbanjazz en VinceG vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik was alweer een tijdje niet in de Schengen lounge geweest, maar vandaag kon je wat broodjes zelf pakken, warm eten wordt nog opgeschept maar dat was voorheen ook zo.

    Eerlijk is eerlijk de sandwiches waren beter. Voor mensen met smetvrees, iedereen zit nu aan die tangen….
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    De echte smetvrees vrienden onder ons zijn daar natuurlijk op voorbereid :D
     
    MichaelNight en Carel1 vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Nou je ziet daar een paar 'Amerikanen' toch panisch met een papieren servetje die tangen beetpakken.

    Om vervolgens bij de koffieautomaat of de frisdrankautomaat en / of biertap zonder schroom zelf op de knoppen te drukken...

    Daarnaast, ik vond de voorverpakte koekjes beter, want hoewel je nu wel weer kunt zien wat voor koekje je krijgt, zijn ze om 6 uur in de ochtend nog wel knapperig, maar dat is om 12.00 uur niet meer het geval als ze de hele tijd open en bloot hebben gelegen.
     
    VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  18. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Zijn dat die wat ook zonder handen wassen het toilet verlaten en dan even op de feedback knop duwen?
    Overigens moet je bij de meeste koffiemachines banger zijn voor wat er in de machine zit dan op machine.
    Nu worden die in de 25 en 52 nog wel vaak schoongemaakt, vooral tijdens piekuren, dus daar is iets minder risico.
     
    Ruut en Ozzietukker vinden dit leuk.
  19. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb ons nl adres ingevuld op zo’n formulier :D
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Ging allemaal erg vlot! Schrok me alleen een hoedje toen ik op DUS een PCR-test moest laten zien. Ik zei tegen de dame dat reizen naar PRG kon wanneer je meer dan twee weken geleden de tweede prik had gehad. Ze moest het even nazoeken, het stond inderdaad uiteindelijk bij de uitzonderingen. Ze zei dat het elke dag verandert.

    Ook de Hugo Jonkers lounge was goed geregeld, je moest je gegevens afgeven en je kreeg een stoel met daarbijbehorend nummer.

    Op de terugweg kreeg ik een SMS van AF of ik naar de gate wilde komen om informatie in te vullen. Vaccinatiebewijs etc., ging allemaal vlot.

    Al met al was ik aangenaam verrast hoe vlot het allemaal ging. Veel plezier met vliegen!!
     
    Ruut, Amsterdam, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina