InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik kan dit niet vinden, heb je misschien een linkje?
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik ben afegelopen weekend met Thalys naar Parijs geweest, en bij aankomst daar moest iedereen gecontroleerd worden aan de kop van het perron. 2 treinstellen, dat van Amsterdam zat achterop, een kleine 1000 reizigers die door 4 mensen werden gecontroleerd op pcr, vaccins etc. Heb ruim een half uur over gedaan om het perron af te komen. Weet iemand hier toevallig of dat op Charles de Gaulle beter geregeld is als ik volgende keer ga vliegen?
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Op Charles de Gaulle is het een hit en een miss. De afgelopen 2 weken ben ik er in totaal 3 x geweest de eerste keer was het super druk en stond ik in de hal te wachten, de 2de en 3de keer was er niemand, en omdat ik voorin zat was ik er ook zo doorheen.

    De bottleneck zit hem natuurlijk vooral in als er meerdere vluchten tegelijkertijd aankomen met veel passagiers die Parijs als eindbestemming hebben. Dan krijg je in een korte tijd veel aanbod, een beetje hetzelfde als de Thalys.

    Wat ik in CDG zo goed vindt geregeld, als je domestic doorvliegt in Frankrijk, ontloop je elke vorm van controle.
    En op treinstations maken ze er ook een hele show van, maar met de auto ben ik nog geen enkele keer gecontroleerd.

    Dan heb ik liever Nederland die echt geen enkele moeite neemt om te doen alsof ze controleren, daar blijft het vooral bij maatregelen aankondigen voor de bühne, maar aangezien die dat toch niet kunnen controleren blijft het vooral daarbij, aankondigen.
     
    VinceG en Tim82 vinden dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Weet iemand wat de reden is dat KLM het contract met de Diamond lounge in Brussel niet meer heeft?
    In de corona periode was deze gesloten, en over 3 weken heb ik een vlucht uit Brussel, en dacht eindelijk weer eens een koud pilske te kunnen drinken maar las dat KLM passagiers daar geen toegang meer toe hebben en er ook geen alternatief is.

    Gezien het aantal vluchten per dag die KLM weer heeft vindt ik dat toch vreemd, op Dusseldorf kan je immers ook nog naar de Hugo Jonkers lounge...
     
  5. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Geen alternatief zelfs? Dat is gek... Ik kan me niet voorstellen dat dit zo blijft
     
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Urbanjazz, lloydje33, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik las Hugo de Jonge en was niet eens verbaasd dat 'ie een loungevernoeming had gescoord ;-)
     
    Thijsk, Urbanjazz, Carel1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Klopt helemaal. Ik kwam in de tijd dat je nog een PCR test moest doen voor terugreis naar NL met de trein. De conductrice liep voorbij en vroeg, heb je een test? Ik zie ja en wou m laten zien, maar ze zei is al goed en liep door.

    De 2e keer kwam er helemaal niemand voorbij, zelfs niet eens om te vragen :D
     
  9. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet niet 123 of dit ergens op de site staat, maar aan de telefoon kunnen ze het bevestigen aan je. Dit was info die ik ergens eind april kreeg.
     
    Fripsmaster en MoonJ vinden dit leuk.
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Hoe bedoel je uitzonderingen? Als in dat ze in oranje gebieden wel verzekeren, of dat ze nu in gele gebieden niet verzekeren?:confused:
     
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dit is ook wel top, op die Day 2 test na:

    No quarantine for fully jabbed US and EU travellers
    https://www.bbc.com/news/uk-57999362

    Vind de tijd dat het ingaat, 04:00 op Maandag, dan wel weer heel random. :D
     
    Fripsmaster, VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja die test op dag 2 maakt het eigenlijk wel weer lastig :(
    Weet iemand of het makkelijk is in de UK om te testen?
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Helemaal mee eens, want ik ben vaak een weekend in de UK. Op dag 2 testen is dan de dag dat ik vertrek en dan zou ik ook nog 24 uur tot 36 uur moeten wachten op het resultaat. Totaal niet handig!

    Misschien had je het al gevonden, maar hier vind je alle locaties om te testen.
     
    beuse242 en VinceG vinden dit leuk.
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zo ver ik weet kan je ook een soort sample kit opgestuurd krijgen / ergens oppikken waarna je zelf een sample afneemt en vervolgens opstuurt naar het lab, en dan je via sms je uitslag krijgt.

    Maar ik ben voor werk nooit langer dan 24-32 uur in de U.K. En wat ik dan heb begrepen moet ik wel voor de test betalen (doe je voor vertrek in NL al, anders mag je niet boarden) alleen neem ik de test zelf niet af, gezien ik het land al heb verlaten. :confused:
     
    VinceG vindt dit leuk.
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Beetje driedubbel op, gevaccineerd, test voor vertrek, test op dag 2. Ik wacht nog wel even voordat ik die kant op ga.
     
    Fripsmaster en Carel1 vinden dit leuk.
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Canada idem, maar ben toch blij dat het weer kan.
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nee die had ik nog niet! Dank!
    Ja die self swab is wel handig! Dat is een goede optie.
    Ach er moet ook iemand verdienen aan deze hele crisis :D

    Als iemand met een stop over of vanaf IJsland vliegt hou dan rekening met vette wachttijden op KEF!
    Ik ging vanochtend inchecken en vloog gelukkig BC, maar als je EC vloog dan was ik met 2 uur vantevoren mooi te laat voor mijn vlucht geweest. Bijna rijen tot aan buiten! UIteraard geven ze corona de schuld en dat ze personeelstekort hebben, maar alle balies zijn zo goed als bemenst.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  18. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Is er een echte reden (buiten COVID) dat er zulke enorme wachtrijen zijn? Veel meer toeristen dan ze verwacht hadden? Ik las al eerder dat er veel (oudere) Amerikanen in je hotel zaten, dus wellicht is dat 1 van de redenen?
     
    VinceG en Urbanjazz vinden dit leuk.
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Ben er nu ook mee bezig, maar man wat een gedoe om even 3 dagen naar de UK te gaan. Ook staat er dat je nog een PCR test voor vertrek moet doen, en dan nog die dag 2 test. Vooral bij die laatste zitten veel cowboys lees ik waar je of soms helemaal niets meer hoort (na betaling), verkeerde codes ontvangt, geen test ontvangt, of simpel weg je te veel betaald.

    Uiteindelijk gelukt en code is ook direct binnen, alleen voorlopig de laatste keer.
     
    westi en Daan3 vinden dit leuk.
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zijn dat commerciele aanbieders, waarbij je de Day 2 test moet doen?
     

Deel Deze Pagina