InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ze zijn niet die enige die het vanuit huis doen, het gebeurt ook bij meerdere airlines. Bij KLM heb ik ook ooit kinderen op de achtergrond gehoord. Bij Delta mochten de meer ervaren agents ook thuis werken. Sinds COVID-19 heeft dit helemaal een grote vlucht genomen.
     
    VinceG en ErwinLansing vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik wil niet zeuren, want ik ben blij dat ik kon vliegen, maar het voelt wel heel zuur als je van 31 Maart op 1 April je XP's van 400 naar 100 ziet gaan om je platinum te verlengen terwijl velen verlenging krijgen zonder de benodigde XP's. :oops:
     
    MoonJ, Amsterdam, arjen05 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Iemand eigenlijk nog recentelijk vanaf BCN gevlogen? Volgens KLM is er een testcentrum van Eurofins op BCN waar je een antigeentest kan doen. Maar op de website en app staat BCN er niet bij in de boekingsmogelijkheden. :confused:
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Voor mij geldt hetzelfde, nu had ik dusdanig veel XP dat ik ook voor 2022 al klaar ben en voor 2023 moet ik er nog 50, en dat red ik deze maand nog, of nou ja, volgende maand gezien de laatste vlucht om dit te halen op 2 mei is.

    Al zie ik het anders, ik heb heb in eigen hand en geen stress over voorwaarden of coulance regelingen.
    En dingen in eigen hand houden, dat heb ik ook bij mijn werkzaamheden nodig, ik kan en mag niet uitgaan van anderen dat het wel goed komt, ik zal dat echt actief zelf moeten regelen als ik zie dat dingen mis dreigen te gaan, en juist in deze tijden merk ik dat ik daar nog scherper op ben en soms daarin teveel doordraaf, simpelweg omdat een alternatieve route niet altijd even makkelijk is met testvereisten die dan nodig zijn.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat had ik vorig jaar eind juli, 386 XP en er gingen 300 XP af. Dit jaar ben ik blij dat de status wordt verlengd
     
    beuse242, Amsterdam, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Geen idee van het Eurofins testcentrum. Ik heb nu 2 keer een PCR-test gedaan bij Teletest in Gracia en hier binnen 3 uur de uitslag gekregen. Vervelende is wel dat je geen afspraak kunt maken en je dus in de rij moet staan. Als het druk is kan dit even duren....
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    :) Gaat Portugal vanaf 9 april gewoon af van het lijstje waar je bij terugkomst in Nederland een testverplichting moet hebben.

    https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...-quarantaine-meer-voor-reizigers-uit-portugal

    Qua cijfers konden ze er al niet omheen met 400-600 besmettingen per dag, maar men misbruikt de reisadviezen graag om mensen te weerhouden van het reizen.

    Nu hoop ik alleen maar op de terugweg, als ik via Parijs terugvlieg, dat ze de Nederlandse reisregels begrijpen..

    https://www.rijksoverheid.nl/onderw...e/verplichte-negatieve-covid-19-testuitslagen
    • Begint uw reis in een veilig land en heeft u een overstap in een hoogrisicogebied?
      Dan heeft u geen negatieve testuitslag(en) nodig als u op de luchthaven gebleven bent. Als u de luchthaven verlaat tijdens de overstap, telt dit als een nieuwe reis.
    Want voor transit in Frankrijk geldt de volgende regel;

    Passengers aged 11 years or older will be refused boarding if they are not holding a result of a biological examination of virological screening (RT-PCR, PCR, qRT-PCR, qPCR, RT-LAMP, LAMP, TMA or detection of RNA only) where the test is carried out less than 72 hours before the flight proving that they are free of Covid-19.

    This requirement does not apply to transit passengers.

    Maar ik snap dat het voor de medewerker van de incheckbalie ook niet meer te begrijpen is en dat ze door al die regels geen risico durven te nemen.

    Nu is er één voordeel, de laatste test van maximaal 72 uur oud, die heb ik, als het goed is dan, in bezit omdat ik donderdag om 20.10 mijn test laat doen, zeer bewust dit tijdstip. Echter als het niet hoeft ga ik geen sneltest voor vertrek doen, maar ik zie gebeuren dat ze dit in Lissabon toch willen.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2021
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    ̶D̶e̶ ̶t̶h̶u̶i̶s̶q̶u̶a̶r̶a̶n̶t̶a̶i̶n̶e̶ ̶i̶n̶ ̶N̶e̶d̶e̶r̶l̶a̶n̶d̶ ̶g̶e̶l̶d̶t̶ ̶i̶n̶d̶e̶r̶d̶a̶a̶d̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶m̶e̶e̶r̶,̶ ̶m̶a̶a̶r̶ ̶v̶o̶o̶r̶ ̶v̶l̶i̶e̶g̶r̶e̶i̶z̶e̶n̶ ̶v̶a̶n̶u̶i̶t̶ ̶P̶o̶r̶t̶u̶g̶a̶l̶ ̶n̶a̶a̶r̶ ̶N̶e̶d̶e̶r̶l̶a̶n̶d̶ ̶i̶s̶ ̶e̶r̶ ̶n̶o̶g̶ ̶s̶t̶e̶e̶d̶s̶ ̶e̶e̶n̶ ̶t̶e̶s̶t̶v̶e̶r̶p̶l̶i̶c̶h̶t̶i̶n̶g̶.̶ ̶Z̶i̶e̶ ̶h̶e̶t̶ ̶r̶e̶i̶s̶a̶d̶v̶i̶e̶s̶ ̶v̶a̶n̶ ̶B̶u̶Z̶a̶.̶ Edit: eerst koffie. Dan reageren.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2021
    arjen05 vindt dit leuk.
  9. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Zowel de quarantaine als de testverplichting(en) zijn met ingang van vandaag vervallen bij terugkomst uit Portugal in Nederland. Quote van Ministerie van BuZa: "Er is ook geen testverplichting meer voordat u terugkeert naar Nederland". Zie hiervoor ook de bijlage. Goed nieuws dus! :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Carel1 en Nielsdejongen vinden dit leuk.
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Je hebt helemaal gelijk. Ik had de ‘van’ en ‘naar’ in de volgende zin omgedraaid, excuus.
     
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Sow dan heb je zeker veel gevlogen ook.
    Maar ik ben het met je eens hoor. Maar het voelt gewoon een beetje dubbel.
    Ben zelf ook een controlfreak en houd graag het zelf ook in de hand.

    Fijn dat er geen testverplichting meer is vanuit portugal! Scheelt me volgende week 2 testen op de terugweg vanuit de azoren. :D

    Vandaag op BCN even op zoek gegaan naar de Eurofins testlocatie. Ik had ze gemaild, gebeld en via social media contact gezocht, maar geen reactie. Staat achterin de vertrekhal een mooie muur waar achter de testlocatie moet komen, maar helemaal dicht. Bij navraag zouden ze met Pasen open gaan, maar dat is niet gebeurd en niemand weet wanneer het wel gaat gebeuren.
    Dus op BCN geen test mogelijkheid hetgeen eigenlijk belachelijk is.

    Zijn wel diverse testklinieken in Barcelona, maar meeste websites zijn in het spaans. Ik had een afspraak gemaakt bij Privaclinic. Binnen 20 minuten had ik een brief met de uitslag van de antigeentest.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2021
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ja geen mogelijkheid tot testen op een luchthaven blijft raar. Er zijn landen waar het heel goed geregeld is, bijvoorbeeld Turkije waar zelf de hotels je helpen om te testen naast dat dit op de luchthaven zelfs voor vertrek een PCR test kan, of landen zoals Oekraïne waar in de stad of op de luchthaven voldoende mogelijkheden zijn en in beide landen tegen uitstekende prijzen.

    Of inderdaad het andere uiterste, juist relatief ontwikkelde landen zoals Spanje waar men kennelijk niks heeft geregeld op luchthavens, en daar valt eigenlijk ook Nederland onder waar men eigenlijk niet echt PCR testen snel kan afnemen.
    Inmiddels heb ik een vast adres waar ze zelfs voor mij 20.10 een afspraak gemaakt hebben terwijl ze eigenlijk om 20.00 sluiten, maar omdat ik de test nodig heb die geldig is tot minimaal 20.01 uur maken ze een uitzondering, maar voor de 'gewone man' is het toch allemaal wel lastig.

    Ik pleit nog steeds voor in ieder geval een Europa brede, maar beter nog wereldwijde aanpak dat op de luchthaven zelf de mogelijkheid tot een sneltest mogelijk wordt en dat die dus in het check in of security proces wordt geïntegreerd. Op die manier hou je de controle dat de tests goed worden uitgevoerd, want met de jungle aan pcr test aanbieders is er op dit moment geen enkele controle...
     
    Grouchy, FlyingFonz en VinceG vinden dit leuk.
  13. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Wel interessant. Ik zit nu bij de gate voor de vlucht naar Lissabon. Vlucht is net aangekomen uit Lissabon en de GGD staat netjes klaar om de PCR tests te controleren. Die sinds afgelopen Vrijdag niet meer verplicht zijn :rolleyes:

    Heb het netjes gevraagd waarom ze er staan. Ze weten het zelf ook dat het niet meer nodig is, maar toch hebben ze de opdracht gekregen om te controleren. Bezigheidstherapie ofzo? o_O
     
    MoonJ, Grouchy, ErwinLansing en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Erg bijzonder weer dit tafereel. Heb jij misschien enig idee hoe het de mensen die (zoals volgens overheid ook niet meer hoeft) geen PCR test hebben gedaan is afgelopen?
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    #HugodeJongekanNiks
     
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ze stonden er later vanmiddag ook bij mijn vlucht uit Madrid. Maar ze keken er hooguit met een schuinoog naar. De testuitslag van mij was in een heel onduidelijke layout en had er zelf een minuut voor nodig om te kijken of alles klopt. Als zo'n verveelde brandweerman er dan 3 seconde naar kijkt kan dat niet waterdicht zijn lijkt me.

    De test werd trouwens afgenomen in mijn hotel, erg relaxt! Helaas werd net de kamer gedaan dus even in de gang geswabt. Ook weer eens meegemaakt.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik vermoed dat dit is om overstappers in Lissabon eruit te halen, want in theorie is het mogelijk dat je doorvliegt met KLM naar Amsterdam, en passagiers die niet de opstapplaats Lissabon hebben moeten dan wel een test hebben... (Maar hoe je dat wilt controleren geen idee, want men vraagt eigenlijk niet naar de tickets).

    Dergelijke controles zijn dan ook echt voor de bühne, om te laten zien we controleren, en ze zullen ongetwijfeld bekende 'neptesten' wel in beeld hebben en aan de hand daarvan mogelijk verder vragen, maar met al die private instellingen die de PCR testen afnemen is dit een dusdanige jungle dat je hierop niet kan controleren.
     
    Carel1, VinceG en Tim82 vinden dit leuk.
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Er waren een handvol die opmerkten dat het niet meer hoefde en die mochten gewoon doorlopen. Dus geen consequenties.
     
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Lijkt me logische verklaring, maar er werd ook niet naar ticket gevraagd. Ze kunnen beter vluchten vanuit Frankrijk checken. Die hadden tot gisteren nog geen verbod op vluchten uit Brazilie . Portugal wel!
     

Deel Deze Pagina