InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Hugo heeft dan wel de hoofdrol. Het hele (demissionaire) kabinet vaart blind op de radicale OMT voorspellingen en hun adviezen. De realiteit is al een jaar lang positiever dan het meest gunstigste scenario waar het OMT mee komt. We nemen de ene na de andere beperkende maatregel, de grondrechten gaan de prullenbak in. En van de 55-75 jarigen die de hoofdmoot vormen op de ic, is na 3 maanden nauwelijks nog iemand gevaccineerd. Het is ook Rutte en de rest van de coalitie die tekortschieten.
     
    Bjorn en Ozzietukker vinden dit leuk.
  2. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Goed nieuws:
    De Rijksoverheid gaat de quarantine regels aanpassen voor Flying Blue leden. Super fijn als het vanaf mei verplicht gaat worden om in quarantine te gaan!!

    Wanneer reizigers niet in thuisquarantaine
    In de volgende gevallen hoeft u niet in thuisquarantaine bij aankomst in Nederland:

    • als u over de grens werkt, studeert of naar school gaat;
    • als u over de grens gaat voor uw werk in het goederenvervoer of personentransport;
    • als u uw geliefde, echtgenoot, kind of ouder in België of Duitsland bezoekt;
    • als u uit een veilig land (met een laag COVID-19-risico) aankomt in Nederland. Let op: bent in u de 10 dagen voor aankomst ook buiten de luchthaven van een hoogrisicoland geweest? Dan gaat u toch in quarantaine bij thuiskomst.
    • als u Flying blue gold, platinum of ultimate member bent en dit kunt aantonen met uw deelnemerskaart.
     
    Frankb vindt dit leuk.
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Je bent een dag te vroeg...
     
    Godenzoon14, lloydje33, Thom en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Heeft iemand hier ervaring met speekseltest + reiscertificaat? Ik had er nog nooit van gehoord en mijn werkindeelster heeft een aantal besteld om thuis te kunnen doen en zelf naar een lab op te sturen. Niet dat ik haar niet vertrouw, maar hebben die dingen een zelfde geldigheid om te reizen als een keel/neusswab?
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    De geldigheid van testen hangt af van waar je naartoe gaat, landen bepalen hun eigen regels.
     
  6. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik wilde het net zeggen. ;)
     
  7. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Dat is blijkbaar in de mode. Volkswagen was twee dagen te vroeg o_O
     
    Carel1 en Sandor vinden dit leuk.
  8. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Hebben jullie ervaring met het omboeken bij AF en KLM?
    Een paar maanden geleden toen ik mijn tickets vrijwillig omboekte waren er nooit extra kosten wanneer dezelfde tariefsklasse beschikbaar was. Afgelopen dagen heb ik een paar keer gebeld om de vluchten nog verder uit te stellen. Nu vertellen ze mij dat er een tariefsverschil is, ook al is dezelfde boekingsklasse beschikbaar.
    Hebben jullie dit ook?
     
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ja, het gaat om Roemenië. Een gewone PCR test volstaat, dan zal dit ook wel goedkomen.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ja, vaak omgeboekt al. De wijzigingskosten vervallen, maar tariefverschil wordt doorberekend. Tot 30nov vorig jaar kon je binnen je boekingsklasse vrij omboeken, sindsdien word je geacht bekend te zijn met de COVID situatie en worden uit coulance de wijzigingskosten geschrapt. Soms, zo niet vaak, kun je beter je eerder geboekte ticket annuleren en een nieuw ticket boeken met de voucher. Ik heb diverse gevallen gehad waarin in een oorspronkelijk ticket van 480 euro had, omboeken naar nieuwe data 45 euro extra kostte en een nieuw ticket voor diezelfde data 510 euro.
     
    loualex1399, Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Urbanjazz, michiel1 en Carel1 vinden dit leuk.
  12. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht word ik een oude zuurpruim maar ik vind het eerder storend dan grappig al die 1 april dingen. Goedkope marketing trucks om wat aandacht te genereren
     
  13. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet niet of je oud bent :) Maar laat ze lekker, morgen is het weer voorbij. Sterkte vandaag !
     
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    MoonJ en VinceG vinden dit leuk.
  15. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Bjorn vindt dit leuk.
  17. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Thanks! Ik moet de hele lijst met webwinkels "even" langslopen en updaten. Voorheen kon je bij Coolblue wel betalen, maar hier zijn ze al enige tijd mee gestopt.

    een review in de Google Chrome store is welkom :)
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  18. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zou aankomende vrijdag met Blue Air naar OTP vliegen, maar ze hebben de vlucht een dag verschoven, en dan lukt het me met de Roemeense quarantaine regels niet om optijd weer terug naar NL te vliegen. Dus ik wil de hele reis noodgedwongen cancellen. In de email van Blue Air staat dat er uiteraard recht is op een refund, maar nu komt het probleem, ik ben al 3 dagen bezig ze te bereiken.
    Dat lukt niet, heb zonder overdrijven bij elkaar opgeteld 2 uur in de wacht gestaan over 3 pogingen verdeeld. Niemand aan de lijn gehad tot dusver.
    Wat nu als de vluchtdatum van vrijdag is bereikt, ik niemand nog heb weten te spreken van hun, en de vlucht dus eigenlijk dan is ''geweest"? Heb ik dan een probleem?
     
  19. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb ze te pakken gekregen, er nam iemand op! op de achtergrond hoorde ik een hond blaffen en een kind spelen. Alsof het vanuit een huis wordt bestierd hun callcenter.
     
    Carel1, lloydje33, Bjorn en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    En waarom niet? Ons callcenter werkt ook van huis in deze rare tijden. Ik heb niet geprobeerd om ze te bellen om te kijken hoeveel honden of kinderen er zijn :)
     
    Brangeri, Carel1, lloydje33 en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina