InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Groene maffia...

    Vliegverbod voor vluchten vanuit het VK, ondertussen gaat de rest van grensoverschrijdend verkeer via de auto/ferry/trein lekker door.

    Meer van hetzelfde voor vluchten vanuit de EU: PCR/sneltest nodig, ondertussen kachel je zonder problemen vanuit Polen, Oostenrijk enzovoort lekker met de auto Nederland binnen.

    Hoop dat ze voor het personeel een speciale regeling voor kunnen afspreken, zoiets van:
    test voor vertrek vanuit NL en dan de antigeentest pas bij aankomst op Schiphol in door hun eigen KLM health services ofzo.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  2. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Zo'n vliegverbod is sowieso voor de bühne, mensen kunnen gewoon vanuit Zuid-Amerika via CDG/FRA naar AMS vliegen.
     
    Carel1 en Grouchy vinden dit leuk.
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Mjah of het voor de buhne is of niet. Ik schrok wel even. Zit nu in Canada. Maar met KLM gebeld en wat er in de pers staat is wel een hele sterke conclusie.
    Maar goed de maatregelen liegen er niet om. Denk dat dit voorlopig mijn laatste vlucht was totdat er een prik in mijn arm gaat.
     
    Grouchy, Carel1 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  4. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    De conclusie in de pers is inderdaad vrij sterk, maar denk dat de KLM daar ook een belang bij heeft om druk te zetten de regels voor vliegend personeel iets soepeler te krijgen dan nu gepresenteerd. Het kan dus best zijn dat dit richting pers en politiek wat steviger gecommuniceerd is door KLM dan ze willen richting de reizigers.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Sneltest op dag van vertrek is onzin als er al 3 dagen daarvoor een PCR is gedaan die negatief uitsloeg. Doe dan inderdaad een on arrival, zeker gezien de teststraat op Schiphol Noord op 3% van de maximale capaciteit zit en ze geen zak te doen hebben daar... Zeker omdat ook niet op elk vliegveld een antigen test optie is. Maar goed, ze geven ook aan dat dit de bedoeling is zodat mensen minder snel zullen vliegen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
  7. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Waarom is on arrival dan geen onzin? Is juist slechter omdat mensen dan uren dicht op elkaar gezeten hebben, wat met een sneltest vlak voor vertrek sterk beperkt kan worden. PCR-test van 72 uur oud is een resultaat uit het verleden.
     
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Klopt, echter betekent het dat je op dat moment geen Covid-19 had die PCR test. Kan je het in 3 dagen alsnog zijn opgelopen maar komt met incubatie tijd nog niet naar boven in een sneltest op het vliegveld. On arrival zit er meer tijd tussen, plus zijn ze gelijk in contact met de GGD dat als ze positief zijn, weten wat ze moeten doen. Voor veel buitenlandse reizigers is er vrij weinig informatie van ons GGD beleid dus ik denk dat het goed is dat ze vanaf landing daar mee in contact zijn en van op de hoogte zijn.

    In het vliegtuig heb je dicht op elkaar gezeten echter hebben veel onderzoeken nu wel uitgewezen dat de besmettingskans miniem is. Buiten dat het lang zal duren voordat we weer een vol toestel zullen zien...

    Maar goed, een EU inreisverbod zou beter zijn voor deze landen. Nu kunnen ze alsnog met connecting flights gewoon Nederland binnenkomen... Je pakt hier alleen KLM mee en stuurt reizigers naar de concurrent.
     
    VinceG, FlyingFonz en Ruut vinden dit leuk.
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Eens. Daarnaast mocht iemand van cabin crew onverhoopt positief testen, veel contact met pax is er tegenwoordig niet meer bij.
    Zou 31-01 naar AUA vliegen dus dat wordt spannend. Mocht KLM annuleren dan boek ik dezelfde vlucht via TUi...
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  10. Mike_85

    Mike_85 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Om aan te geven hoe goed er gecontroleerd word op de PCR....

    Afgelopen donderdag naar BCN gevlogen, niets of niemand die om de PCR vraagt. Hier niet, in Spanje niet. Goed zelfde als eind december toen keek er ook niemand naar om.

    Vervolgens gisteren de terugreis, ik had per ongeluk de PCR van december gegeven aan de gate, die zat nog in mijn tas. De juiste had ik ook wel maar nee hoor, OK sir. Een snelle blik op mijn negatieve sneltest en ik zat aan boord. Bij aankomst op Schiphol stond er een brandweerman, echt waar, aan de gate te wachten die nog even een blik werpte op de negatieve testen.

    Mijn gevoel is dat het enigste wat ze willen zien "negatief" is en verder lijkt het wel wat er verder op het certificaat niet van belang is. Geen idee hoe dit in andere landen is bij aankomst of terugreis naar NL?
     
    Thijsk, Grouchy, SanHor en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Is niet standaard in Barcelona hoor. Afgelopen december ook 2 maal naar BCN gereisd en toen is er wel degelijk naar gekeken. Daarnaast wordt het ook in de travelspain app gevraagd en die code moet je wel degelijk scannen.

    Afgelopen vrijdag terug gekomen uit Canada en daar werd alles heel zorgvuldig nagekeken. Het hotel had mijn negatieve PCR test vaag uitgeprint en was het logo van de uitvoerende instantie een beetje vaag waardoor ze meer bewijs vroegen over wie de test had uitgevoerd. De vlucht werd gelukkig 45 minuten vervroegd om de ingang van de nieuwe regels voor te zijn, dus ik hoefde geen sneltest te hebben.

    Houdt nu wel in dat ik voorlopig weer thuis ben, want ik ga niet rondlopen met fake testen....En het in de praktijk uitvoeren is zo goed als onmogelijk.
     
    Bijzonderetickets, Grouchy en Mike_85 vinden dit leuk.
  12. Mike_85

    Mike_85 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Ja uiteraard de QR code wel scannen. Anders kom je er niet in. Beeld bij mij bestond dat ze er niet heel streng op waren na ook meerdere verhalen van anderen gehoord te hebben. Maargoed uiteindelijk heb ik wel netjes mijn testen bij de hand dus het is geen probleem.

    Hoorde wel dat er gisterochtend een KLM vliegtuig leeg terug is gevlogen van BCN naar AMS, niemand mocht boarden omdat niemand een sneltest had. Vrij logisch een vlucht om 06.00 dan is het onmogelijk een sneltest te hebben 4 uur voor vertrek want het vliegveld heeft die faciliteit niet.

    Voor mij geld hetzelfde nu, voorlopig in NL word een dure bedoeling nu om te pendelen tussen BCN en NL helaas.
     
    Tim82, Thijsk, Grouchy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Afgelopen weken werd er wel gekeken door de medewerkers van de airliners, wel vaak maar een vluchtige blik. Zag wel dat er zowat op elke vlucht toch mensen achter blijven.

    Zodra je te maken hebt met de plaatselijke 'border guards' gaat het allemaal wat zorgvuldiger.
    Bij aankomst in de Baltische staten, Oostenrijk en Finland werd er grondig gecontroleerd, niet alleen op je PCR maar ook op je andere papieren. Rajavartiolaitos was zeer grondig.

    En dan bij aankomst op AMS: niemand die ergens naar vroeg.
     
    VinceG, Tim82 en Thijsk vinden dit leuk.
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    wat een tongbreker, 5x geprobeerd maar het lukt me nog niet om in een keer uit te spreken zonder hapering :cool:
     
    VinceG, FlyingDutch, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Fins is ook geen Europese taal, maar komt oorspronkelijk uit Azië. Hetzelfde geldt voor Ests en Hongaars. Gelukkig is Finland officieel tweetalig.
     
    Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Frustrerend dat je na vaccinatie nog steeds moet testen en in quarantaine moet. Ik hoop dat hier heel snel verandering in komt.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.849
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ruut vindt dit leuk.
  19. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.734
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Handig lijstje.

    Wel moet er Europees nu wat vaart gemaakt worden, want de Nederlandse test voorwaarden slaan nergens op.
    Zo moest ik uit Kiev eerst de maximaal 72 uur PCR test doen, dus die liet ik maandag komen, en vervolgens op dinsdagochtend stond dezelfde mobile lab met dezelfde lieftallige medewerkster weer voor het hotel, die zich echt afvroeg waarom ik de quicktest deed omdat ik nog geen 6 uur geleden de resultaten van de PCR test heb ontvangen....

    Gewoon een Europees beleid met sneltesten voor vertrek. En ja dat kost geld, prima, maar zorg ervoor dat de infrastructuur er is.

    Moet wel worden gezegd, in Kiev is het goed betaalbaar deze testen en ook makkelijk verkrijgbaar. Ik ging bewust niet voor de airport optie, allereerst omdat het daar relatief druk is, en belangrijker, stel je voor dat er uit die test een onverwacht positief resultaat komt (niet te verwachten, de kans dat ik het niet heb opgelopen is echt nihil), dan ben ik nog in het hotel en kan ik van daaruit verder in plaats van in stress op een luchthaven.
     
    Daeni, Grouchy, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina