InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Vooral goed op de toestellen letten dan. Business in A330 of 777 zit je bij 4 van de 6 stoelen per rij, waarbij je op een nachtvlucht over iemand anders heen kruipt als je eruit wil. Dat kan bijna niet zonder contact. De Dreamliners zijn prima. En de embraers voor Europese bestemmingen hebben voor business dezelfde stoelen (2-2) als economy. Dus als je contact wilt mijden in business, Dreamliners ica en 737 Europa.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je zit in de BC van de A330 en 777 toch alleen slecht als je bij het raam zit. De andere stoelen hebben direct access.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Als je bij het raam zit, moet je zelf over iemand heen. En bij de gangpadstoel ernaast moet de ander over jou heen, qua contact vergelijkbaar. Dus om contact te minderen zijn alleen die 2 middenstoelen echt geschikt.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De middelste stoelen zijn in dat geval inderdaad de beste. Ik zou daar bij een nachtvlucht zeker voor kiezen.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  5. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Waar kun je tegenwoordig binnen Europa nog naar toe vliegen zonder inreisbeperkingen (geen pcr test, etc)?
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Thanks for de tip! Ik zou sowieso een middenrij pakken. Vind het nooit prettig om of gestoord te worden of zelf iemand te moeten storen als ik naar het toilet moet. Om aan gangpad te zitten in WBc vind ik geen probleem, niet mega veel verkeer.
     
  7. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Zwitserland! Er kan al op een redelijk aantal plekken geskied worden en over een paar weken gaan alle gebieden volledig open. Check wel regelmatig even deze site: https://www.bag.admin.ch/bag/en/hom...en-fuer-reisende/quarantaene-einreisende.html

    NL staat al een tijdje niet op de quarantaine lijst, maar wanneer dat in de toekomst weer gebeurd dan rest een verplichte quarantaine. Dat zou alleen gebeuren wanneer er in NL relatief meer besmettingen plaats vinden dan in CH en daar lijkt het voorlopig niet op. Lijst wordt meestal eens in de paar weken op de vrijdagmiddag ge-update en de wijziging gaat altijd later in, vaak op de maandag erna. Met gratis annuleren bij KLM kun je dus zonder zorgen een paar dagen of weekje weg. Omdat het rustig is met toeristen is het niet heel lastig om leuke accommodaties te vinden voor een redelijke prijs.

    Verder ook geen PCR of andere beperkingen.
     
    MVA20 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zweden, Kroatië, Zwitserland, Polen, Turkije. Zijn geen PCR testen voor nodig, wel mogelijk andere beperkingen.

    Aantal landen als Italië en Malta kun je gratis test bij aankomst krijgen.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Turkije zou ik op dit moment even niet doen. Daar zijn nogal wat restricties van kracht, zeker in de weekenden dat je alleen naar buiten kunt tussen 10:00 en 17:00 voor lokale boodschappen, en hoewel deze technisch gezien niet voor toeristen gelden zijn het toch wel aanzienlijke beperkingen, zelfs take away bij restaurants mag niet meer, omdat dat op bepaalde locaties toch voor drukte heeft gezorgd. (Mooi voorbeeld was het Forum shopping mall waar de tafeltjes weg waren maar men dus daardoor nog dichter bij elkaar stond op muurtjes en wat al niet meer).

    Ik dacht dat je in Polen niet zonder meer in een hotel mocht verblijven of heb ik dat mis?
     
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Me post was antwoord op de vraag waar je geen PCR test nodig had. Voor hotels in Polen, je moet een formuliertje onderteken bij binnenkomst in het hotel dat je zakelijk verblijft, verder niets. Zelfde situatie als in NL, restaurants dicht en alleen afhalen. Zou zelf nu niet voor de lol gaan. Lounges zijn wel open, maar eten en drinken moet je allemaal bestellen.
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Op die manier. In principe kan je nu ook naar Oekraïne in dat opzicht daar is ook geen PCR test benodigd omdat de aantallen daar hoger zijn dan in Nederland.
    En de toestellen van KLM vliegen zelfs vaker dan voor Covid 19 en de loadfactoren vallen voor KLM niet tegen...
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Business related mag het nog wel.
     
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Voor Kroatië is wel een PCR test nodig (of je moet die in Kroatië laten afnemen en verplicht in quarantaine tot een negatieve uitslag).
    Daarnaast is er volgens mij voor alle landen nu dat je bij terugkomst 10 dagen in quarantaine moet.
    Ik ben voor werk in 8 weken tijd 3 keer weggeweest met evenzoveel quarantaines, ik kan je vertellen: dat gaat heel snel vervelen ;)
     
  14. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Laten we hopen dat de recente voorstellen van de ECDC in samenspraak met de EASA worden overgenomen door EEA landen en het VK en er een einde komt aan de quarantaine maatregelen. In het persbericht staat onder andere:
    • The prevalence of SARS-CoV-2 in travellers is estimated likely to be lower than the prevalence in the general population or among contacts of confirmed cases.
    • Travellers should not be considered as a high-risk population, nor treated as contacts of COVID-19 cases, unless they had been in known contact with a confirmed positive case.
    • In the current epidemiological situation, quarantine or systematic testing for SARS-CoV-2 of air travellers is not recommended.
    Voor het persbericht en de ‘Guidelines for COVID-19 testing and quarantine of air travellers’ zie https://www.ecdc.europa.eu/en/publi...ovid-19-testing-and-quarantine-air-travellers
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  15. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Het lijkt hier eerder de andere kant op te bewegen. Vanaf 15 december, 18:00 uur heb je in bepaalde gevallen een negatieve PCR test nodig.
    Het gaat om reizigers uit een land dat niet op de lijst van veilige landen van de Europese Unie staan en die ook uitgezonderd zijn op het EU-inreisverbod.

    Geld ook alleen als je met een vliegtuig of schip komt. In een auto, trein of bus ben je zo te zien niet besmettelijk.

    In het voorjaar willen ze het ook laten gelden voor EU- en Schengenburgers maar daar is eerst een wetswijziging voor nodig.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het in Nederland in quarantaine gaan is een dringend advies. En eerlijk is eerlijk, als iemand in Duitsland gaat tanken en boodschappen doen, hoeveel daarvan zullen daarvan in quarantaine gaan?
    Daarnaast bepaalde beroepsgroepen, zoals de transportsector is uitgezonderd van dit dringend advies en eventuele verplichtingen omdat je anders simpelweg je werk niet kan uitvoeren, denk hierbij ook aan chauffeurs van vrachtwagens.
     
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Een logisch advies.
    Zal blij zijn wanneer ze ook voor reizigers de "5-dagen" regel gaan invoeren. Test, 5 dagen quarantaine en dan weer een test. Als ook die laatste negatief is mag je uit quarantaine.
    Die hebben ze nu ingevoerd als je contact met een besmet iemand hebt gehad.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Wow hier schrik ik eigenlijk wel van! Het staat ook al verwerkt in KLM traveldoc.

    Het gaat nu wel heel erg snel allemaal.... :(
     
  19. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben op zoek naar een tijdelijke reisverzekering met covid dekking waarbij ook een verklaring in het Engels wordt afgegeven. Dit voor een reis naar Chili waar dit als vereiste is ingesteld. Betreft een privé reis. Als iemand op dit forum ervaring met dit soort verzekeringen heeft hoor ik het graag.
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Curacao heeft nu een oranje reisadvies gekregen.
     

Deel Deze Pagina