InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb met zowel huisartslab als Corona lab goede ervaringen bij beide bedrijven 10 tallen testen voor mezelf en verschillende collega’s laten uitvoeren. Corendon en TUI hebben een Deal met huisarts lab dat ze gegarandeerd optijd de uitslag geven.

De negatieve verhalen zijn ook veelal van mensen die zelf te laat testen en in de begin periode omdat er toen drukte was. Het mag voor de meeste bestemmingen 72 uur van te voren, dus doe dat dan ook exact dan.

Als je echt op safe wilt ga voor Corona lab die is altijd optijd en goede communicatie. Maar Huisartslab ook prima. Zeker geen reden om niet op reis te gaan, het is een fluitje van een cent.

Eagle vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Blue Tier

Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    Daarom zal je dit ook moeten zien als een invoering die in heel Europa gelijk moet zijn.
    Het zal onmogelijk zijn om het verkeer over de landsgrenzen te controleren. Zelfs toen de grenzen gesloten waren naar Duitsland en België waren er nog genoeg grensposten open zonder controle.
    Het is een utopie om te denken dat je een 'ijzeren gordijn' kunt opzetten.

Als overal in Europa de regels gelijk zijn dan is het handhaven makkelijker omdat op elk punt van binnenkomst in Europa de voorwaarden gelijk zijn. Ook dan zijn er nog wel wat sluiproutes te bedenken, maar 80% zal dan wel gedekt zijn.

3. Eagle

Eagle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Heb ook wel heel erg in dubio gezeten. Zo'n prikker in de neus zie ik al niet echt zitten en het logistieke gedoe met kans dat de boel in het water valt is ook niet alles. En dan nog het gezeik van mensen die het niet vinden kunnen dat je op vakantie gaat in deze tijd terwijl ze zelf wel elk weekend de kerstshow in de tuinland of de meubelboulevard bezoeken voor de fun...

Qua ticketprijs was vliegen op de dinsdag het beste, maar dan zou de test in het weekend moeten vallen. Niet alle partijen doen tests in het weekend of alleen op zaterdag tot 12 uur, wat dan net weer niet zou passen bij de 72 uur voor vertrek. Daarom nu bewust voor vertrek op donderdagochtend gekozen zodat ik op maandag kan laten testen en dezelfde dag als het goed is al uitslag krijg. Daarnaast alles refundable geboekt voor als het toch ergens nog verkeerd loopt in mijn beredeneerde planning.

FlyingFonz en Frankb vinden dit leuk.
  4. Eagle

Eagle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor jouw reactie!

Van huisartslab zie ik toch ook nog veel negatieve berichten online die minder dan een maand geleden zijn geplaatst, wat mij doet vermoeden dat het niet alleen in de aanloopperiode soms verkeerd is gegaan. Maar klopt wat je zegt, er zullen genoeg figuren bij zitten die de benodigde 72 uur niet goed weten uit te rekenen.

Voor die paar tientjes extra pp op deze reis ga ik denk ik toch maar op safe. Scheelt me in elk geval 1 of 2 dagen stress.

5. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    760
    Trofeepunten:
    223
    Ik ben bij Huisartsenlab geweest, en het ging inderdaad erg rommelig, maar de uitslag was er wel al dezelfde middag, ik was er om uur of 11 's ochtends.
    Met rommelig bedoel ik dat ik als 'vrouw/female' op de verklaring stond en dat mijn achternaam verkeerd was gespeld. Dat soort knulligheden bezorgen mij wel een minder ontspannen reis.

arjen05 en Ruut vinden dit leuk.
  6. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    990
    Trofeepunten:
    123
    Het programma "Boos" heeft ook wel een mooie reportage over Huisartsenlab gemaakt...

ppt, Eagle en arjen05 vinden dit leuk.
  7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.671
    Trofeepunten:
    273
    Man man man deze eigenaar van hethuiartslab zal je buurman zijn...

Verdient een ton per dag aan die testen, heeft het over "ons laboratorium" maar heeft niet eens een lab: testen worden low-cost afgenomen door niet-medisch geschoolde werkstudenten, de monsters gaan per koerier naar Duitsland, het regent klachten en zeggen: we prioriteren zieke mensen nu eenmaal over toeristen, jammer als door onze laksheid je reis hebt moeten annuleren.

Aan de andere kant.. deze man kan volgend jaar stoppen met werken, dus why bother.

ppt en Urbanjazz vinden dit leuk.
  8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    791
    Trofeepunten:
    123
    Jah vele malen al coronalab test gedaan. Altijd test ergens tussen 09:00 en 13:00 gedaan en altijd voor 17:00 de uitslag binnen.

9. William

William Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik ga voor PCR test naar Travelclinic van Erasmus MC in Rotterdam.
    Als het droog is kan ik op fiets. 125 euro kost de test bij Erasmus MC.
    Binnen 48 uur de uitslag.

KLM healthcare heeft in nu ook in Rotterdam mogelijkheid alleen niet op de datum dat ik de test nodig heb. Naast de 3 locaties nu ook mogelijk op 20 andere locaties in Nederland

10. Ruut

Ruut Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    Sinds 2 maanden heb ik nu ook de reguliere gold card via een referral.
    Weet iemand wanneer de 20K rewards bonuspunten worden bijgeschreven? Ik bedoel is dat na de 3 maanden of zodra er 1500 Euro is betaald met de kaart?

11. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Blue Tier

Leuk Bevonden:
    647
    Trofeepunten:
    123
    Zodra je € 1500,00 hebt betaald met de kaart!

Ruut vindt dit leuk.
  12. Ruut

Ruut Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    Dan ga ik ze morgen maar even bellen hoe het zit want ik ben er al ruim dubbel overheen. Eigenlijk een beetje bang omdat ik de FB kaart al had... Het zouden 2 aparte producten zijn....

13. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    177
    Trofeepunten:
    43
    Van de week zelfde gehad. Ze heeft me later over terug gebeld maar had ook te maken met de FB kaart. Ze zien het nu toch als 1 AMEX product ipv eerder gescheiden.

Ruut vindt dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    Ok... was er al een beetje bang voor. Ik wacht denk ik even met bellen tot na de 3e maand.

15. Ruut

Ruut Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    Februari reis ik naar AUA. Voorheen ging dat steeds met de A330 en koos ik meestal stoel 10A om er zo snel mogelijk uit te zijn. Bij mijn komende reis is het de 777.

Nu zie ik op de stoelindeling dat er voor Economy comfort nog een rij WBC zit. Vraag me daarom af welke uitgang er gebruikt wordt en of m'n plek op 10A dan wel een goed idee is? Heeft iemand tips?

Schermafbeelding 2020-12-02 om 18.34.03.png

16. William

William Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Zodra Business Class leeg is kun je die uitgang nemen die voor rij 6 zit.

ppt en Ruut vinden dit leuk.
  17. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    33
    Inderdaad. Dus 10C of 10D is misschien net iets sneller ;-)

Ruut vindt dit leuk.
  18. Ruut

Ruut Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    Geweldig, was even bang dat er een andere uitgang gebruikt zou worden... Terugreis heb ik 10C ;)

19. Ozzietukker

Ozzietukker Blue Tier

Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    Qua beenruimte is eigenlijk 10K beter, ook als je geen lange benen hebt, want vanaf 10K kan ik zonder mijn medepassagiers te storen voor ze langs en naar de WC.
    Want ik heb de 'afwijking' dat als iedereen slaapt ik dan naar de WC moet en op deze manier hebben mijn 'buren' daar geen last van.

Je bent zoals aangegeven op deze plekken echt wel als eerste na de Business het toestel uit, ook aan de rechterkant, soms doen ze de linkerkant via de eerste uitgang en de rechterkant via de 2de uitgang meer voorin, afhankelijk van hoe het toestel verbonden is met de terminal.

VinceG en TimH vinden dit leuk.
  20. Ruut

Ruut Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    In de A330 was ik altijd als eerste de tent uit... nu bij de 777 ging ik even twijfelen. Volgens mij heeft AUA maar 1 verbinding met het toestel dus die gaat via BC, prima.

Voor wat betreft beenruimte vind ik deze plek geweldig met mijn 1.70 meter lengte ghehehe:cool:

ppt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina