InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    33
    Zelfde afgelopen week vanuit Amsterdam naar Curacao... En totaal geen aandacht voor de normale klant...

2. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    990
    Trofeepunten:
    123
    Fijn om te zien dat het KLM beleid weer conform pre-covid tijden is.

EvdP, Bosbewoner, michiel1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Timo

Timo Newbie

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Wat een bizar goede baan heeft het vliegend personeel ook eigenlijk als dit een levensstijl is die je ambieert. Ik zat in het Papagayo hotel op Curacao wat schijnbaar dus ook het crew hotel van de KLM is. 10 uur werken om daarna 2/3 dagen lekker aan het strand te liggen in een prima hotel op kosten van de baas, je kunt het volgens mij slechter treffen. Vrienden/familie vlieg je in voor een sterk gereduceerd tarief (met een beetje geluk zelfs voorin). Moet toegeven dat ik af en toe toch wel wat jaloezie voelde... Ik bied mij bij deze aan bij de KLM tegen 30% minder salaris ;)

EvdP, Thijsk, arjen05 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    Kreeg zojuist weer een mailtje van FB, miles kopen want bonus tot eind dit jaar.
    Vraag me af, zijn er onder de lezers nu echt mensen die miles kopen?

Bijgevoegde bestanden:

5. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Blue Tier

Leuk Bevonden:
    648
    Trofeepunten:
    123
    Ja. Maar geen Flying Blue Miles. De waarde per Flying Blue Mile is laag en de award mogelijkheden binnen het programma matig.

Redenen om wel miles bij andere programma's te kopen zijn:

- geen transfer mogelijkheid creditcard;
    - goede award chart;
    - mogelijkheid kopen voor gunstige prijs per mile en de mogelijkheid om een (veel) betere waarde er voor terug te krijgen.

FlyingFonz, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  6. michiel1

michiel1 Newbie

Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Nee, ik koop even niets bij KLM, want ze zitten nog steeds op een aanzienlijk bedrag dat ik nog tegoed heb, en dat ik nog steeds niet heb mogen ontvangen.
    De KLM leg van die reis heb ik ontvangen, maar de aansluiting met een andere airline is nog niet uitbetaald, ondanks dat de gehele boeking door KLM werd ingeboekt en dus de betaling aan KLM werd voldaan. Zelfde geldt trouwens ook voor een aantal stoelen met beenruimte, die zijn ook nog niet gerestitueerd. ( wel om gevraagd dus, voor de goede orde).
    Heeft iemand wellicht ook ervaring hiermee?
    Reissom is betaald met AMEX. Heb ik nog opties om zelf iets te forceren?

Ruut vindt dit leuk.
  7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.674
    Trofeepunten:
    273
    Je bedoelt ‘met een beetje pech zit je zelfs achterin’ :D

Timo en Thijsk vinden dit leuk.
  8. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    848
    Trofeepunten:
    123
    Vliegtaks wordt toch ingevoerd? Tja alles moet natuurlijk wel gewoon betaald worden!

Dan rijd ik maar vanaf Amsterdam naar Düsseldorf en gooi ik mijn tank daar lekker vol met Benzin.

Doei!

FlyingFonz, michiel1, Eagle en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. MrEhrmantraut

MrEhrmantraut Blue Tier

Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    33
    dat moet je sowieso al doen, want dusseldorf is gewoon een fijnere luchthaven van schiphol, parkeren is er sowieso VEEEL goedkoper, en ik ervaar zelf een kortere doorlooptijd op dusseldorf dan op schiphol. In mijn situatie is het qua reistijd maar 15 min langer naar dusseldorf dan naar schiphol

MVA20 en Eagle vinden dit leuk.
  10. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    990
    Trofeepunten:
    123
    Klopt, maar dat is alleen als ik niet rijd ;). Anders is de reistijd naar Dusseldorf 20 minuten korter dan naar Schiphol :p.

Sowieso een goed plan. Plus vergeet niet die 2x5 XP extra die je krijgt voor het hopje DUS-AMS :)

11. Eagle

Eagle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Voor een trip naar BON in december moet ik tzt een PCR-test laten doen. Ik schrik van de reviews van het huisartslab, waar sommigen te laat of zelfs geen uitslag van hun test hebben gekregen en daardoor hun hele reis in het water hebben zien vallen. Dat soort gedoe/stress zit ik niet op te wachten. Nu zie ik dat coronalab.eu garandeert dat je bij een test voor 11:30 uur nog dezelfde dag uitslag hebt. Scheelt een hoop stress voor die paar tientjes die een test daar extra kost. Heeft iemand ervaring met coronalab.eu of wellicht een andere partij die ook zegt zo snel te werken?

12. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    828
    Trofeepunten:
    348
    Zo te zien mag je in de toekomst in het buitenland ook de nodige testafspraken maken voordat je weer terug kan. Gaat nog leuk worden om dit in sommige landen voor elkaar te krijgen:

"Daarom wil ik stappen zetten om noodzakelijke reizen vanuit COVID-19-risicogebieden veiliger te maken: het vragen van een negatieve testverklaring en het testen van reizigers vijf dagen na aankomst in Nederland.

Reizigers die in Nederland aankomen uit een covid-risicogebied wil ik verplichten een negatief testresultaat te kunnen tonen dat maximaal 48 uur voor aankomst is afgegeven. Hiermee geef ik ook invulling aan de motie Weyenberg/Veldman en geef ik opvolging aan het OMT-advies van 9 november jl. Op dit moment zijn er beperkte juridische mogelijkheden om een zogenaamde negatieve testverklaring te verplichten. Dit vraagt om een wijziging van de Wet publieke gezondheid. Dit zal naar verwachting niet eerder dan het voorjaar van 2021 kunnen worden ingevoerd. Met het oog op de uitvoerbaarheid onderzoeken we de mogelijkheden en de benodigde tijd om dit per vervoerssector in te voeren. Over de precieze vormgeving hiervan zal ik u later informeren.

Voor bepaalde derdelanders (inwoners van buiten de EU/Schengen en het Verenigd Koninkrijk die zijn uitgezonderd van het EU-inreisverbod) kan de negatieve testverklaring zonder wetswijziging verlangd worden op grond van de Schengengrenscode en het EU-inreisverbod. Voor deze reizigers wil ik dit op korte termijn invoeren, het streven is medio december. Daarnaast onderzoek ik samen met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, het ministerie van Justitie en Veiligheid en luchtvaart¬maatschappijen of zij vrijwillig de negatieve testverklaring op (een deel van hun) vluchten ook in willen voeren voor inwoners van de EU."

Bron: Stand van zakenbrief COVID-19
    https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=c711b83f-494e-4d0d-a23c-22350e737d2f&title=Stand van zakenbrief COVID-19.docx

13. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43

Typisch geval van toeristje pesten met dure pcr tests die maar 48 uur oud mogen zijn. Veels te weinig tijd als je een verre vlucht met overstap hebt. En onzinnig als je een weekend weg gaat met een COVID incubatie tijd van 5-6 dagen.

Carel1 en MVA20 vinden dit leuk.
  14. Ozzietukker

Ozzietukker Blue Tier

Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    :) Ik denk dat je de laatste aangekondigde maatregelen als verplichte test moet zien als een regeling voor de toekomst zodat men wat sneller kan schakelen.

Op het moment van de geplande invoerdatum vermoed ik zal het wat minder actueel zijn en vooral van toepassing zijn op de echte risicolanden die je dan als Europa wilt kunnen controleren.
    Het zal dan ook Europees moeten worden opgezet omdat er anders heel veel loopholes zijn, daarnaast zal men ook niet willen dat je zelf zomaar overal kunt gaan testen, maar dat het een soort sneltest principe op de luchthavens van vertrek zelf gaat worden, want als men echt wil dat passagiers zelf vooraf gaan testen en een document moet gaan overleggen, dan heeft een invoering echt geen enkele zin, want fraude hiermee is echt heel eenvoudig.

15. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    828
    Trofeepunten:
    348
    Het gaat leuk worden voor die verre vluchten en ook als je als reiziger 1x uitval/vertraging en/of een gemiste connectie hebt.

Testen voor de 1 daagse trips voegen ook niks toe. Je laat je testen op de dag van vertrek in NL. Volgende dag vlieg je weer terug en bij aankomst laat je dezelfde NL COVID-19 test zien :confused:

Plus wat denken jullie van al het verkeer dat over de weg naar Nederland komt.
    1. Geloof niet dat ze capaciteit heben om de het allemaal te controleren.
    2. en dan nog...als je op dat moment niks kan overhandigen als NL'er; Gaan ze dan zeggen 'u mag niet naar huis'

Laatst bewerkt: 19 nov 2020
  16. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    848
    Trofeepunten:
    123
    Ik ga mijn reis in december cancellen om deze reden: teveel gedoe, duur, en geen garantie op een negatief testresultaat. Dan zie je alsnog op het laatste moment je reis in het water vallen.

Heb je KLM health services overwogen?

17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.674
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb meerdere testen gedaan bij hethuisartslab en zelf uitslag altijd de dag na de test ontvangen. TUI passagiers krijgen daar een gratis test en ik vermoed dat ze de toestroom zwaar onderschat hebben, want er gaan inderdaad extreem veel negatieve verhalen de ronde. Die zitten 'm overigens ook vaak in communicatie.
    Het prijsverschil met bijv. KLM Health Services was groot in het begin (iets van 90 vs 180 euro), maar KLM is twee weken geleden in prijs gezakt naar 129 euro. Over KLM heb ik nog geen negatieve verhalen gehoord, alleen je kunt maar op 3 locaties testen: Schiphol (airside/landside of oost) en Den Haag.

Thijsk vindt dit leuk.
  18. Ruut

Ruut Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    Bij KLM kun je je inmiddels op meerdere plaatsen door het hele land laten testen.

19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.674
    Trofeepunten:
    273
    Welke plaatsen zijn dat?

20. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.674
    Trofeepunten:
    273
    Zie het zelf al.. ze werken nu ook samen met externe partners die testen uitvoeren buiten de KLM travel clinics Schiphol/Amsterdam/Den Haag.

Daar staat wel weer een dusdanig flinke disclaimer bij dat ik persoonlijk als je die 40 euro extra betaalt om problemen bij hethuisartslab te voorkomen, dan bij KLM wel zou kiezen voor hun eigen klinieken ;)

upload_2020-11-19_15-32-17.png

Thijsk en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina