InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Klopt, maar dat is alleen als ik niet rijd ;). Anders is de reistijd naar Dusseldorf 20 minuten korter dan naar Schiphol :p.

    Sowieso een goed plan. Plus vergeet niet die 2x5 XP extra die je krijgt voor het hopje DUS-AMS :)
     
  2. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Voor een trip naar BON in december moet ik tzt een PCR-test laten doen. Ik schrik van de reviews van het huisartslab, waar sommigen te laat of zelfs geen uitslag van hun test hebben gekregen en daardoor hun hele reis in het water hebben zien vallen. Dat soort gedoe/stress zit ik niet op te wachten. Nu zie ik dat coronalab.eu garandeert dat je bij een test voor 11:30 uur nog dezelfde dag uitslag hebt. Scheelt een hoop stress voor die paar tientjes die een test daar extra kost. Heeft iemand ervaring met coronalab.eu of wellicht een andere partij die ook zegt zo snel te werken?
     
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Zo te zien mag je in de toekomst in het buitenland ook de nodige testafspraken maken voordat je weer terug kan. Gaat nog leuk worden om dit in sommige landen voor elkaar te krijgen:

    "Daarom wil ik stappen zetten om noodzakelijke reizen vanuit COVID-19-risicogebieden veiliger te maken: het vragen van een negatieve testverklaring en het testen van reizigers vijf dagen na aankomst in Nederland.

    Reizigers die in Nederland aankomen uit een covid-risicogebied wil ik verplichten een negatief testresultaat te kunnen tonen dat maximaal 48 uur voor aankomst is afgegeven. Hiermee geef ik ook invulling aan de motie Weyenberg/Veldman en geef ik opvolging aan het OMT-advies van 9 november jl. Op dit moment zijn er beperkte juridische mogelijkheden om een zogenaamde negatieve testverklaring te verplichten. Dit vraagt om een wijziging van de Wet publieke gezondheid. Dit zal naar verwachting niet eerder dan het voorjaar van 2021 kunnen worden ingevoerd. Met het oog op de uitvoerbaarheid onderzoeken we de mogelijkheden en de benodigde tijd om dit per vervoerssector in te voeren. Over de precieze vormgeving hiervan zal ik u later informeren.

    Voor bepaalde derdelanders (inwoners van buiten de EU/Schengen en het Verenigd Koninkrijk die zijn uitgezonderd van het EU-inreisverbod) kan de negatieve testverklaring zonder wetswijziging verlangd worden op grond van de Schengengrenscode en het EU-inreisverbod. Voor deze reizigers wil ik dit op korte termijn invoeren, het streven is medio december. Daarnaast onderzoek ik samen met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, het ministerie van Justitie en Veiligheid en luchtvaart¬maatschappijen of zij vrijwillig de negatieve testverklaring op (een deel van hun) vluchten ook in willen voeren voor inwoners van de EU."


    Bron: Stand van zakenbrief COVID-19
    https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=c711b83f-494e-4d0d-a23c-22350e737d2f&title=Stand van zakenbrief COVID-19.docx
     
  4. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63

    Typisch geval van toeristje pesten met dure pcr tests die maar 48 uur oud mogen zijn. Veels te weinig tijd als je een verre vlucht met overstap hebt. En onzinnig als je een weekend weg gaat met een COVID incubatie tijd van 5-6 dagen.
     
    Carel1 en MVA20 vinden dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    :) Ik denk dat je de laatste aangekondigde maatregelen als verplichte test moet zien als een regeling voor de toekomst zodat men wat sneller kan schakelen.

    Op het moment van de geplande invoerdatum vermoed ik zal het wat minder actueel zijn en vooral van toepassing zijn op de echte risicolanden die je dan als Europa wilt kunnen controleren.
    Het zal dan ook Europees moeten worden opgezet omdat er anders heel veel loopholes zijn, daarnaast zal men ook niet willen dat je zelf zomaar overal kunt gaan testen, maar dat het een soort sneltest principe op de luchthavens van vertrek zelf gaat worden, want als men echt wil dat passagiers zelf vooraf gaan testen en een document moet gaan overleggen, dan heeft een invoering echt geen enkele zin, want fraude hiermee is echt heel eenvoudig.
     
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Het gaat leuk worden voor die verre vluchten en ook als je als reiziger 1x uitval/vertraging en/of een gemiste connectie hebt.

    Testen voor de 1 daagse trips voegen ook niks toe. Je laat je testen op de dag van vertrek in NL. Volgende dag vlieg je weer terug en bij aankomst laat je dezelfde NL COVID-19 test zien :confused:

    Plus wat denken jullie van al het verkeer dat over de weg naar Nederland komt.
    1. Geloof niet dat ze capaciteit heben om de het allemaal te controleren.
    2. en dan nog...als je op dat moment niks kan overhandigen als NL'er; Gaan ze dan zeggen 'u mag niet naar huis'
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2020
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Ik ga mijn reis in december cancellen om deze reden: teveel gedoe, duur, en geen garantie op een negatief testresultaat. Dan zie je alsnog op het laatste moment je reis in het water vallen.

    Heb je KLM health services overwogen?
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb meerdere testen gedaan bij hethuisartslab en zelf uitslag altijd de dag na de test ontvangen. TUI passagiers krijgen daar een gratis test en ik vermoed dat ze de toestroom zwaar onderschat hebben, want er gaan inderdaad extreem veel negatieve verhalen de ronde. Die zitten 'm overigens ook vaak in communicatie.
    Het prijsverschil met bijv. KLM Health Services was groot in het begin (iets van 90 vs 180 euro), maar KLM is twee weken geleden in prijs gezakt naar 129 euro. Over KLM heb ik nog geen negatieve verhalen gehoord, alleen je kunt maar op 3 locaties testen: Schiphol (airside/landside of oost) en Den Haag.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Bij KLM kun je je inmiddels op meerdere plaatsen door het hele land laten testen.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Welke plaatsen zijn dat?
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Zie het zelf al.. ze werken nu ook samen met externe partners die testen uitvoeren buiten de KLM travel clinics Schiphol/Amsterdam/Den Haag.

    Daar staat wel weer een dusdanig flinke disclaimer bij dat ik persoonlijk als je die 40 euro extra betaalt om problemen bij hethuisartslab te voorkomen, dan bij KLM wel zou kiezen voor hun eigen klinieken ;)

    upload_2020-11-19_15-32-17.png
     
    Thijsk en Ruut vinden dit leuk.
  12. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb met zowel huisartslab als Corona lab goede ervaringen bij beide bedrijven 10 tallen testen voor mezelf en verschillende collega’s laten uitvoeren. Corendon en TUI hebben een Deal met huisarts lab dat ze gegarandeerd optijd de uitslag geven.

    De negatieve verhalen zijn ook veelal van mensen die zelf te laat testen en in de begin periode omdat er toen drukte was. Het mag voor de meeste bestemmingen 72 uur van te voren, dus doe dat dan ook exact dan.

    Als je echt op safe wilt ga voor Corona lab die is altijd optijd en goede communicatie. Maar Huisartslab ook prima. Zeker geen reden om niet op reis te gaan, het is een fluitje van een cent.
     
    Eagle vindt dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Daarom zal je dit ook moeten zien als een invoering die in heel Europa gelijk moet zijn.
    Het zal onmogelijk zijn om het verkeer over de landsgrenzen te controleren. Zelfs toen de grenzen gesloten waren naar Duitsland en België waren er nog genoeg grensposten open zonder controle.
    Het is een utopie om te denken dat je een 'ijzeren gordijn' kunt opzetten.

    Als overal in Europa de regels gelijk zijn dan is het handhaven makkelijker omdat op elk punt van binnenkomst in Europa de voorwaarden gelijk zijn. Ook dan zijn er nog wel wat sluiproutes te bedenken, maar 80% zal dan wel gedekt zijn.
     
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Heb ook wel heel erg in dubio gezeten. Zo'n prikker in de neus zie ik al niet echt zitten en het logistieke gedoe met kans dat de boel in het water valt is ook niet alles. En dan nog het gezeik van mensen die het niet vinden kunnen dat je op vakantie gaat in deze tijd terwijl ze zelf wel elk weekend de kerstshow in de tuinland of de meubelboulevard bezoeken voor de fun...

    Qua ticketprijs was vliegen op de dinsdag het beste, maar dan zou de test in het weekend moeten vallen. Niet alle partijen doen tests in het weekend of alleen op zaterdag tot 12 uur, wat dan net weer niet zou passen bij de 72 uur voor vertrek. Daarom nu bewust voor vertrek op donderdagochtend gekozen zodat ik op maandag kan laten testen en dezelfde dag als het goed is al uitslag krijg. Daarnaast alles refundable geboekt voor als het toch ergens nog verkeerd loopt in mijn beredeneerde planning.
     
    FlyingFonz en Frankb vinden dit leuk.
  15. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Dank voor jouw reactie!

    Van huisartslab zie ik toch ook nog veel negatieve berichten online die minder dan een maand geleden zijn geplaatst, wat mij doet vermoeden dat het niet alleen in de aanloopperiode soms verkeerd is gegaan. Maar klopt wat je zegt, er zullen genoeg figuren bij zitten die de benodigde 72 uur niet goed weten uit te rekenen.

    Voor die paar tientjes extra pp op deze reis ga ik denk ik toch maar op safe. Scheelt me in elk geval 1 of 2 dagen stress.
     
  16. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik ben bij Huisartsenlab geweest, en het ging inderdaad erg rommelig, maar de uitslag was er wel al dezelfde middag, ik was er om uur of 11 's ochtends.
    Met rommelig bedoel ik dat ik als 'vrouw/female' op de verklaring stond en dat mijn achternaam verkeerd was gespeld. Dat soort knulligheden bezorgen mij wel een minder ontspannen reis.
     
    arjen05 en Ruut vinden dit leuk.
  17. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Het programma "Boos" heeft ook wel een mooie reportage over Huisartsenlab gemaakt...
     
    ppt, Eagle en arjen05 vinden dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Man man man deze eigenaar van hethuiartslab zal je buurman zijn...

    Verdient een ton per dag aan die testen, heeft het over "ons laboratorium" maar heeft niet eens een lab: testen worden low-cost afgenomen door niet-medisch geschoolde werkstudenten, de monsters gaan per koerier naar Duitsland, het regent klachten en zeggen: we prioriteren zieke mensen nu eenmaal over toeristen, jammer als door onze laksheid je reis hebt moeten annuleren.

    Aan de andere kant.. deze man kan volgend jaar stoppen met werken, dus why bother.
     
    ppt en Urbanjazz vinden dit leuk.
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Jah vele malen al coronalab test gedaan. Altijd test ergens tussen 09:00 en 13:00 gedaan en altijd voor 17:00 de uitslag binnen.
     
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Sinds 2 maanden heb ik nu ook de reguliere gold card via een referral.
    Weet iemand wanneer de 20K rewards bonuspunten worden bijgeschreven? Ik bedoel is dat na de 3 maanden of zodra er 1500 Euro is betaald met de kaart?
     

Deel Deze Pagina