InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.023
    Trofeepunten:
    428
    Allereerst dit is natuurlijk een zeer actueel onderwerp en regels veranderen dagelijks. Volgens deze website van Emirates heb je een test nodig bij aankomst in Dubai en kun je er een nodig hebben bij vertrek naar een land welke hier om vraagt.

In jou voorbeeld reis je via Frankfurt en vlieg je dus vanuit Duitsland. Duitsland vereist een test voor aankomende reizigers uit risicogebieden maar heeft een uitzondering voor TRANSFER passagiers. Je kunt dus zonder test terug naar NL. (uiteraard wel de 10 dagen quarantaine advies vanwege risicoland UAE)

Last but not least check altijd de lokale regels op de site van Buitenlandse zaken. En ook hier weer verandering kan altijd plaats vinden.

2. SvnKngs

SvnKngs Silver Tier

Leuk Bevonden:
    501
    Trofeepunten:
    348
    Thijsk, FlyingFonz, BartF en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    992
    Trofeepunten:
    123
    Dank voor de link, had dat gemist. Gewoon beschamend...
    Ben wel blij dat hij Y vliegt, want uiteindelijk betaalt de belastingbetaler zijn ticket. Dan inderdaad maar lekker achterin het vliegtuig.
    En als er zo weinig mensen in die kist zitten (zo te zien een 777), kun je met 4 midden-stoelen ook gewoon platliggen.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    848
    Trofeepunten:
    123
    Haha wat een idioot! Geniaal.

Van bronnen heb ik vernomen dat iedereen bij de NPO met een lengte onder de 1,80 economy vliegt.

5. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.679
    Trofeepunten:
    273
    Duidelijk geen frequent flyer. Hij had moeten zeggen 'goedemorgen collega, hier is een zak drop'.

Technisch gezien inmiddels nog waar ook, dat van die collega. :)

FlyingFonz, Thijsk, westi en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. BartF

BartF Newbie

Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    upload_2020-11-3_17-10-2.png Deze is vast veel gedeeld via whatsapp ed maar vond hem te leuk om hem hier niet even te delen.

Bjorn, FlyingFonz, FlyingDutch en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. SanHor

SanHor Newbie

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Iemand enig idee hoe met het volgende omgegaan zal worden?

3 nov: Het coronavirus is in Nederland en veel andere landen nog niet onder controle. Blijf deze winter daarom zo veel mogelijk thuis. Maak en boek geen reizen naar het buitenland, tenzij strikt noodzakelijk

Zouden ze gaan controleren op Schiphol, of blijft het net als de thuis quarantaine een "dringend advies"?

8. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    28
    3 nov: Het coronavirus is in Nederland en veel andere landen nog niet onder controle. Blijf deze winter daarom zo veel mogelijk thuis. Maak en boek geen reizen naar het buitenland, tenzij strikt noodzakelijk

Zouden ze gaan controleren op Schiphol, of blijft het net als de thuis quarantaine een "dringend advies"?

Lijkt me niet zo moeilijk toch? Als je voor je werk of voor een noodgeval naar het buitenland moet ga je. Voor de rest blijf je gewoon lekker thuis en neem je je verantwoordelijkheid. Daar is toch geen Polizei voor nodig om je daar op te wijzen?

9. BartF

BartF Newbie

Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Op Rijksoverheid.nl kun je alles vinden. In het document ‘Factsheet Reizen in Coronatijd’ staat het volgende: “De reisadviezen zijn niet bindend. Het blijft de verantwoordelijkheid van uzelf en van de reisorganisatie om een reis wel of niet te laten doorgaan.”

Ozzietukker en SanHor vinden dit leuk.
  10. BartF

BartF Newbie

Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Godenzoon14, Daan3, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. RickJansen

RickJansen Silver Tier

Leuk Bevonden:
    1.044
    Trofeepunten:
    428
    Hoe zit het -over het algemeen- met de reisverzekering wanneer je naar een oranje gebied gaat? Dan heb ik het niet (alleen) over de mogelijk kosten van Covid, maar stel voor, je breekt een been?

Ruut vindt dit leuk.
  12. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.600
    Trofeepunten:
    648
    Strikt genomen is er bij een negatief reisadvies geen dekking van de reis- of annuleringsverzekering. Sommige verzekeraars bieden wel dekking voor niet-COVID gerelateerde zaken. Check dit bij je verzekeraar.
    Je zorgverzekeraar betaalt wel voor spoedzorg tot het bedrag wat dezelfde behandeling in Nederland zou kosten, ongeacht reisadvies. Bij sommige zorgverzekeraars is er ook een dekking voor kostprijs als je een aanvullend pakket hebt.

RickJansen en Sandor vinden dit leuk.
  13. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    991
    Trofeepunten:
    348
    Nee, dat was ik. Ik zag een business opportunity n.a.v. dat topic (aangezien m'n omzet op andere gebieden aardig is teruggelopen).

Heb je er een nodig? Laat het me weten. Goede kwaliteit voor een schappelijke prijs. /s

jphorn en BartF vinden dit leuk.
  14. BartF

BartF Newbie

Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben recent overgestapt naar Univé precies vanwege het ‘wat als ik een been breek’ verhaal. Die kwam als goedkoopste uit de vergelijking en dekt bij vertrek naar oranje landen alles behalve Covid. Wel zo prettig. Op hun site https://www.unive.nl/calamiteiten/coronavirus kun je verschillende situaties terugvinden over gele/oranje gebieden en gevolgen voor annulering e.d. Dat ligt soms wat ingewikkelder. Interpolis gaf aan dat ik niet meer verzekerd zou zijn, omdat het land waar ik op vakantie was ineens oranje was geworden.

Belangrijkste is dat bij Univé medische kosten en alle andere verzekerde onderdelen gewoon verzekerd zijn mocht je vertrekken naar een oranje land.

Het kan zijn dat je via één of meerdere creditcards ook al verzekerd bent maar daar moet je even de betreffende voorwaarden voor doorkijken en evt een belletje doen. De maximale reisduur is bij mijn kaarten vaak niet lang genoeg dus vandaar dat ik een aparte reisverzekering ernaast heb.

15. MoonJ

MoonJ Blue Tier

Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Allianz dekt alles behalve Covid-19 gerelateerd. Dus als je je telefoon kwijtraakt, been breekt, etc ben je gewoon verzekerd!

RickJansen vindt dit leuk.
  16. MoonJ

MoonJ Blue Tier

Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Even een ander onderwerp. Ik dacht dat, na de retirement van de geliefde 747's, KLM met de Dreamliner zou gaan vliegen op Curacao. Nu zie ik dat ze dit al een tijdje met de 777 doen en dat de komende maanden ook wel zo houden. Iemand enig idee waarom en of de Dreamliner überhaupt nog ingezet gaat worden op Willemstad?

17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.679
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben vanochtend geland met de 787-10 uit Curaçao. Verschilt een beetje.. 777-300 heeft 64 stoelen meer dan de dreamliner en volgens mij zit 't 'm daarin.

Amsterdam en MoonJ vinden dit leuk.
  18. MoonJ

MoonJ Blue Tier

Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Ah, zal inderdaad met capaciteit te maken hebben. Ik zit naar vluchten te kijken voor begin volgend jaar, en is allemaal met de 773. Denk dat ze dus aardig wat reizigers verwachten...

Jammer, had graag in de Dreamliner willen zitten. Dan maar hopen op een aircraft change.

Hoe vol zat jouw toestel ongeveer, kan je dat een beetje schatten?

19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.679
    Trofeepunten:
    273
    100 vrije stoelen economy, 0 in business (ramvol met IPB)

FlyingFonz, Thijsk, MoonJ en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Dat zijn natuurlijk de 3000 piloten + gezin met de extra onderhandelde business IPB tickets ;D

VinceG, arjen05, Ambtenaruh en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina