InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik kan me niet anders voorstellen. De piloten zullen een beetje inbinden, de kamer zal wel wat water bij de wijn doen en dan kan iedereen het als een overwinning verkopen
     
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Hmm. Ik heb wel eens nagedacht wat er zou gebeuren met Flying Blue als (a) KLM wordt opgeheven of (b) KLM en Air France uit elkaar gaan. Het zou een lastige keuze worden als ik moest kiezen tussen (1) lid blijven bij KLM of (2) lid worden bij Air France.

    Wat zouden jullie doen?
     
  3. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Air France is frans, dus dan is de keuze makkelijk of (1) of overstappen op BA.
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Als KLM wegvalt zie ik persoonlijk geen reden om bij Skyteam/AF te blijven. Denk dat ik dan voor Oneworld/BA zal kiezen.
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als KLM en AF uit elkaar zouden gaan, maar wel lid blijven van Skyteam verandert er niet zoveel. In dat geval zou ik voor KLM kiezen.
     
    beuse242 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  6. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    een statusmatch aanvragen bij Delta :), en voor m'n europese meuk BA/OW. zijn vaak paar tientjes goedkoper op mijn routes en het "EBC" van BA is net iets beter dan dat van AF/KL
     
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Denk dat ik dan toch ook voor KLM kies. Qua statusvoordelen op Europese vluchten heb ik daar meer aan. Ik dacht aan Air France omdat die vaker goede promo awards hebben.

    Technisch ben ik long-haul al over naar BA/AA/OW, puur voor de earnings. Voor long-haul business class is meer RDM wel veel belangrijker voor mij. Maar ik vind het revenue-based Flying Blue programma ook niet zo slecht voor Europese vluchten. Voor USA-vluchten kun je evengoed nog met KLM in C vliegen met redelijke earnings als je op DL-vluchtnummers boekt. Al met al valt het nog best mee nadat Flying Blue revenue-based is geworden.

    Maar ja, als je bij de concurrentie bij *A kijkt, een LH P-klasse vlucht levert maar 100% RDM als je het bij UA crediteert... ervan uitgaande dat je geen status hebt. Betere opties zijn er ook (SQ) maar dan vervallen je punten na een aantal jaar...
     
  8. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik wilde voor dit weekend een parkeerplaats op Schiphol reserveren...
    Volgensmij gaat hier iets mis heb het nog nooit zo goedkoop gezien.

    Heb het in ieder geval maar gelijk betaald en geboekt... :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    VinceG, michiel1, Javadest en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Keurige prijs inderdaad!

    Mijn parkeer-travel-hack: P&R Nieuw Vennep. Eerste dag gratis. Tweede dag: €1,35, derde dag ook €1,35. Pas vanaf dag 4 ga je per uur betalen (€ 2,42). Slechts tien minuutjes met de trein. Ideaal voor (lange) weekendjes weg dus!
     
    jphorn, beuse242, arjen05 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Precies, zo lang beide Skyteam zijn, zal het wel mee vallen. Ik vlieg meer KLM dan AF, dus de keus is makkelijk. Anders is de optie natuurlijk nog altijd om over te stappen op SAS nu ik naast de hub in Kopenhagen woon. Het aantal directe vluchten is een voordeel, maar de service en het Eurobonus programma lopen ver achter KL/AF en FB.
     
    beuse242, arjen05 en Carel1 vinden dit leuk.
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    1.466
    Trofeepunten:
    428
    Ok vraagje. Ik heb een aanvraag voor werk in Dubai met nye en dat ben ik nu aan het overwegen. Directe vlucht met EK is gewoon erg duur en kan niet alles declareren. Indirect (bijvoorbeeld met LH of TK) is meer dan de helft goedkoper. Dat wil zeggen overstap (maakt me nog niet heel veel uit) maar vooral ook wel het dilemma over hoe dit aan te pakken. Ik weet bijvoorbeeld dat een PCR test op de heenweg verplicht is, maar op de terugweg niet. TENZIJ ik wellicht via (bijvoorbeeld) Frankfurt vlieg? Kan iemand me daarin helpen?
     
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Allereerst dit is natuurlijk een zeer actueel onderwerp en regels veranderen dagelijks. Volgens deze website van Emirates heb je een test nodig bij aankomst in Dubai en kun je er een nodig hebben bij vertrek naar een land welke hier om vraagt.

    In jou voorbeeld reis je via Frankfurt en vlieg je dus vanuit Duitsland. Duitsland vereist een test voor aankomende reizigers uit risicogebieden maar heeft een uitzondering voor TRANSFER passagiers. Je kunt dus zonder test terug naar NL. (uiteraard wel de 10 dagen quarantaine advies vanwege risicoland UAE)

    Last but not least check altijd de lokale regels op de site van Buitenlandse zaken. En ook hier weer verandering kan altijd plaats vinden.
     
  13. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Thijsk, FlyingFonz, BartF en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dank voor de link, had dat gemist. Gewoon beschamend...
    Ben wel blij dat hij Y vliegt, want uiteindelijk betaalt de belastingbetaler zijn ticket. Dan inderdaad maar lekker achterin het vliegtuig.
    En als er zo weinig mensen in die kist zitten (zo te zien een 777), kun je met 4 midden-stoelen ook gewoon platliggen.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Haha wat een idioot! Geniaal.

    Van bronnen heb ik vernomen dat iedereen bij de NPO met een lengte onder de 1,80 economy vliegt.
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Duidelijk geen frequent flyer. Hij had moeten zeggen 'goedemorgen collega, hier is een zak drop'.

    Technisch gezien inmiddels nog waar ook, dat van die collega. :)
     
    FlyingFonz, Thijsk, westi en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    upload_2020-11-3_17-10-2.png Deze is vast veel gedeeld via whatsapp ed maar vond hem te leuk om hem hier niet even te delen.
     
    Bjorn, FlyingFonz, FlyingDutch en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Iemand enig idee hoe met het volgende omgegaan zal worden?

    3 nov: Het coronavirus is in Nederland en veel andere landen nog niet onder controle. Blijf deze winter daarom zo veel mogelijk thuis. Maak en boek geen reizen naar het buitenland, tenzij strikt noodzakelijk

    Zouden ze gaan controleren op Schiphol, of blijft het net als de thuis quarantaine een "dringend advies"?
     
  19. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    3 nov: Het coronavirus is in Nederland en veel andere landen nog niet onder controle. Blijf deze winter daarom zo veel mogelijk thuis. Maak en boek geen reizen naar het buitenland, tenzij strikt noodzakelijk

    Zouden ze gaan controleren op Schiphol, of blijft het net als de thuis quarantaine een "dringend advies"?

    Lijkt me niet zo moeilijk toch? Als je voor je werk of voor een noodgeval naar het buitenland moet ga je. Voor de rest blijf je gewoon lekker thuis en neem je je verantwoordelijkheid. Daar is toch geen Polizei voor nodig om je daar op te wijzen?
     
  20. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Op Rijksoverheid.nl kun je alles vinden. In het document ‘Factsheet Reizen in Coronatijd’ staat het volgende: “De reisadviezen zijn niet bindend. Het blijft de verantwoordelijkheid van uzelf en van de reisorganisatie om een reis wel of niet te laten doorgaan.”
     
    Ozzietukker en SanHor vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina