InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Heerlijk, dus het is weer ok voor mensen uit Tubbergen, Amsterdam, Alblasserdam, Vlaardingen of Reusel-De mierden richting de Canarische en Griekse Eilanden te gaan, of gewoon lekker naar Tubbergen (931/100.000/7 dagen) af te reizen (want geen diep-rood reisadvies) maar o wee als je binnenkort naar Italië (283/100.000/14 dagen = 142/100.00/7 dagen) afreist of terugkomt .

lloydje33, Carel1, MVA20 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    668
    Trofeepunten:
    348
    Leuk! Maar hoe kom ik dan terug?

3. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Newbie

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Dit vind ik dan weer wel grappig..

4. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    819
    Trofeepunten:
    123
    Ja die zijn er. Lounge op LPA is niet bepaald iets om naar uit te kijken, als hij überhaupt open is. Dat hele vliegveld is overigens een drama, qua SkyPriority enzo. Dat bestaat daar alleen op papier. MAD SkyTeam lounge is niet slecht maar er is alleen warm eten tussen de middag en 's avonds een paar uur. Sowieso zijn de lounges aangepast tijdens covid, alles wordt voor je opgeschept en uit de koelkasten gehaald achter een balie.

Ten slotte, laten we het hier vooral niet over de toon gaan hebben. Iedereen zijn eigen leven laten leven. Het enige waar ik de laatste tijd meer op let bij het boeken van vluchten is de mogelijkheid van een rechtstreekse vlucht. Ik vlieg nu liever rechtstreeks low-cost dan met een overstap op een buitenlandse luchthaven. Volgens mij vliegt HV ook naar LPA.

UX is eigenlijk ook gewoon een low-cost maatschappij. En hun tickets zijn meestal erg duur. Heb een keer AMS-MAD-LPA vv gevlogen en dat was destijds rond de 500 euro voor een economy retourtje zonder ruimbagage.

StinusPax vindt dit leuk.
  5. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    819
    Trofeepunten:
    123
    Haha ja die heb je daar inderdaad, hence ellenlange rijen bij de SP incheckbalies. Ik was er vorig jaar voor werk, op het noordelijke deel van het eiland. Het is best een geinig eiland, met een vrij eigengereide bevolking tov de rest van Spanje. Er wonen veel Zuid-Amerikaanse hispanics die hun eigen cultuur hebben meegenomen.

6. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    668
    Trofeepunten:
    348
    Zijn er vliegers die nu halsoverkop naar Griekenland of de Canarische eilanden gaan? @tomhster wanneer gaan we nou naar Italië?

Als Curaçao in de promo awards gaat in WBC, overweeg ik het serieus...

StinusPax vindt dit leuk.
  7. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ik zou best mee wilen Krabnov maar dit weekend gaat niet lukken ben ik een weekendje naar Parijs, prima hotelletje voor 50 euro, lekker aan de wijn ( met de auto). Oja volgend weekend ook bezet met wat vrienden naar Praag ( met de trein). Vrindje heeft daar een restaurantje lekker bbq en met de gordijnen dicht, leuke mensen daar wordt vast druk. Italie misschien door de weeks kan je dan? niet op woensdag want dan heb ik een rave in omgeving amsterdam lokatie weet ik nog niet maar wordt vast lachen vorige keer 300 man haha. Al plannen voor de kerst? ga mee man, wij gaan met een groepje naar Luik prima hotel geboekt vlak bij het universitair ziekenhuis altijd lekker druk!

8. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    668
    Trofeepunten:
    348
    Rustig aan Bernard! Eerst gewoon bij jou thuis indrinken voordat we gaan coromazuipen. Hoe laat spreken we af?

Ruut vindt dit leuk.
  9. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    668
    Trofeepunten:
    348
  10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.585
    Trofeepunten:
    273
    @Krabnov die Ieren toch.. Geen idee of Trump dit rapport persoonlijk geschreven heeft, maar de VS hebben 0 COVID verspreidingen aan boord van vluchten geregistreerd.

‘To date, the Centers for Disease Control and Prevention has not confirmed a single case of COVID-19 transmission on a U.S. airplane.’

‘The risk of COVID-19 transmission onboard aircraft [is] below that of other routine activities during the pandemic, such as grocery shopping or eating out’

187 pagina’s leest wat minder lekker weg, maar daarna ken je wel de risico’s :)

https://npli.sph.harvard.edu/crisis-research/aviation-public-health-initiative-aphi/

VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  11. jessehoogeboom

jessehoogeboom Blue Tier

Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Dan moet je nu maar is kijken. Vlieg bijna wekelijks Air Europa AMS-MAD en ben voor een enkeltje soms wel 25 euro kwijt. KLM - met zelfde vliegtuig en zonder wifi - is 5x zo duur.

Overigens @StinusPax de lounge in MAD is inderdaad gewoon open, momenteel gaan alle vluchten via T4 dus kom je uit in de VIP Plaza Mayor.

StinusPax, lloydje33, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    819
    Trofeepunten:
    123
    AMS-MAD ja, maar als je een overstap in MAD toevoegt, is UX altijd veel duurder dan de concurrentie.

13. StinusPax

StinusPax Newbie

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Thanks!! Blij dat die daar open was. Helaas LPA was wel dicht, maar dat is ook meer een museum dan een lounge.

Ja de VIP Plaza was open. Goed aanbod aan Spaanse lekkernijen en drankjes. Beetje klein maar wel heel prettig.

Ben heel benieuwd of Air Europa binnenkort echt van alliantie gaat wisselen. Zou balen zijn.

jessehoogeboom vindt dit leuk.
  14. StinusPax

StinusPax Newbie

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Je hebt gelijk. Enige nadeel met HV en meeste vakantievluchten is dat de kans op cancellation op dit moment iets te groot is. Service aan boord bij UX bestaat in Y ook helemaal niet. Maar wel prettig was dat ze alle middenrijden vrij hadden gelaten. Best prima vluchtje, en ze hebben best wat nieuwe kisten.

15. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    819
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil de komende maand een paar dagen naar Portugal, regio Lissabon, maar lees dat er een lockdown is? Maar die geldt niet voor toeristen? Beetje vaag allemaal, wil voor 30 oktober wel de 15% extra cashen. Weet iemand meer?

16. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Het makkelijkste is om de reisapp BZ te bekijken, want de tekst laat zich niet kopiëren. Lissabon en omgeving is normaal heel erg leuk, maar nu even niet. Ik had een reservering voor kerst staan, maar mijn heenvluchten (AF) werden er vorige maand al uitgegooid. Porto en omgeving is ook oranje en de besmettingen lopen momenteel flink op (boven de 4000 p/d).

17. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    819
    Trofeepunten:
    123
    I know, maar ben benieuwd hoe de lokale autoriteiten met de situatie omgaan.

18. Ozzietukker

Ozzietukker Blue Tier

Leuk Bevonden:
    306
    Trofeepunten:
    63
    Voor zover ik begrepen heb is het in de regio rond Porto inderdaad in een paar gemeenten waar van 23 oktober tot 29 oktober de mensen verplicht thuis moeten blijven.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/portugal/reizen/reisadvies#anker-coronavirus

Tevens mag er van 30 oktober tot 3 november niet tussen gemeenten gereisd worden. (Enkel noodzakelijke verplaatsingen). Dit in verband met Allerheiligen en om zo reisbewegingen te voorkomen.
    Voor zover ik begrijp zou je dan, als je in Lissabon bent, wel daar de straat gewoon op kunnen alleen Lissabon niet uit.
    Moet waarschijnlijk volgend weekeinde ook net buiten Lissabon zijn, dus ik hou het in de gaten, mijn reis is wel noodzakelijk, althans, voor mijn werkgever, wat mij betreft doen we Portugal niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

19. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Gaat weer lekker he bij de koninklijke. Als de prinsjes niet instemmen met de voorwaarden van de steun/lening dan zitten we mooi met de miles/status/tegoeden.
    Heb altijd gescholden op de AirFrance perikelen maar bij ons is het dus niet anders

20. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    "This is your captain speaking"
    - Fluitconcert

Is een technisch faillissement eigenlijk makkelijk te realiseren, in de zin van de zaak op papier te laten ploffen, maar alle verplichtingen met uitzondering van die betreffende de piloten weer over te nemen? Kunnen die piloten elkaar in een race naar de bodem bevechten qua arbeidsvoorwaarden om weer aan de bak te komen. Ik denk dat er momenteel namelijk behoorlijk veel meer piloten dan in te vullen banen zijn...

Deel Deze Pagina