InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Iemand een idee of Sky Priority nog een beetje wordt gehandhaafd aan de incheckbalies op Schiphol? Lange rijen of ben je als status pax direct aan de beurt?

    Moet een vrachtje meenemen maar twijfel of ik het incheck of meeneem aan boord. Zit eigenlijk al aan mijn handbagage tax.
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ik was vorige week vrijwel meteen aan de beurt.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  3. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Heb jij geen preboarding?
     
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Sky Priority ja, of bedoel je ..........

    Dat is een ander topic ;).
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Was er 3 weken geleden, bleek begin van de zomervakantie in NL te zijn. Helaas moest in bagage inchecken. Zaterdagochtend, nog nooit zo lang in de rij gestaan. Alle balies open, maar toch 40 minuten geduurd. :(
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  6. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Is er al een clubje opgericht? joehoe :p
     
    Thijsk, MVA20 en beuse242 vinden dit leuk.
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Waren we nu maar ambtenaar, of nóg maar ambtenaar in jouw geval. :(
     
  8. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Gaan de zaken zo slecht *cry-emoji*
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het probleem is ook dat er nu ook extra mensen aan de incheckbalies komen omdat het grondpersoneel moet controleren of men aan de voorwaarden voldoet om het land binnen te komen. Die hebben dus nog geen boarding pass.

    En ik heb wel een beetje met ze te doen, ik moest naar Kiev afgelopen weekeinde, een van de voorwaarden is dat je een reisverzekering moet hebben die Covid19 dekt, maar die moet van een Oekraïens bedrijf zijn of een verzekeringsmaatschappij met een lokale agent daar, maar met mijn polis in het Oekraïens kan de Nederlandse KLM medewerkster natuurlijk niet zoveel..
    Wat trouwens ook nog even vervelend was, bij vertrek was Nederland nog een groen land, ook volgens de KLM bij het inchecken, bij aankomst bleken de voorwaarden veranderd en moet je in zelf quarantaine met een app voor 2 weken, of een PCR test en daarna in afwachting 24-48 uur ook met dezelfde locatie app.
    Probleem is dat van mijn werkgever onder geen voorwaarden een dergelijke app geïnstalleerd kan en mag worden. Gelukkig was er een 'loophole' dat transit 24-48 uur zonder zelf quarantaine of testen wel mag, nou dan maar mijn 3 daags bezoek aanpassen binnen 24 uur terug. Kudos voor KLM die dit gratis voor mij aan wilden passen toen ik al in Kiev was.
     
    ErwinLansing, FlyingFonz, MoonJ en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Laatste 3 weken & vandaag bij KLM meteen aan de beurt of maar één iemand voor je. Vloog wel niet op zaterdag of zondag.
    SP van je baggage op bestemming is als vanouds. Hit or miss...
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb momenteel een enkele reis met KL naar SPU staan die ik niet ga vliegen. Ik mag deze vanwege Covid-19 gratis (met evt. bijbetaling) omboeken naar een andere bestemming, maar ik weet niet zo snel waarheen. Weet iemand of ik gewoon iets willekeurigs kan boeken, in laten we zeggen december, en dan in december weer verder kan kijken naar bestemming waarvan ik op dat moment weet waarheen?

    Ik krijg de ticketvoorwaarden er namelijk niet uit op de KLM-website.
     
  12. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren was ik vrij snel aan de beurt. Alle SP balies waren open. Het check in proces duurde bij mij wel wat langer omdat de agents een hele lijst af moest gaan voor de entry requirements. Toen ik klaar was kwamen er opeens heel veel mensen (ongeveer 2-3 mensen in de rij per balie). Ik kan me goed voorstellen dat het dan even kan duren.

    Wat mij wel opviel is dat ik op mijn vlucht van CDG-PVG zone 9 ben waar ik in J vlieg met status. AF board het vliegtuig van dus achteren naar voren en hier is geen SP meer. Tijdens AMS-CDG was dit niet het geval. Business en SP als eerst het vliegtuig in.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  13. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Hahah, jazeker ;).
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Dat kan mogelijk ook bestemming gebonden zijn. Vanaf Parijs mocht ik in ieder geval als eerste aan boord terwijl ik voorin zat.
    Zo zijn er ook regels naar Turkije waar als je direct naast elkaar zit niet gelijk het mondkapje af mag hebben om te eten....
    Bij vertrek vanuit Zweden deed men het toestel van KLM dan ook weer van achter naar voor boarden.
    Daar zie ik op zich wel wat in omdat je dan minder contactmomenten hebt, echter kan en moet bagage bij mijn voeteneind, mag niet uit het zicht, dus ik heb er geen last van dat bagagebakken vol zijn, maar ik kan mij zo voorstellen dat bij volle vluchten de status pax het niet zullen waarderen als de rolkoffer er niet meer bovenin kan en dat men dus wel de statuspax alsnog als eerst willen boarden. (Ik zit trouwens toch altijd bij het raam, dus contactmomenten zijn toch al minimaal.
     
  15. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Laatst bewerkt: 4 aug 2020
  16. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Uiteindelijk had ik alles maar als een holbewoner in mijn handbagage gepropt :). De vlucht was 2/3e vol. Sky Priority boarding werd netjes gehandhaafd, maar de Privium gates en Sky Priority lanes bij security waren dicht.

    Op Schiphol begint het alweer drukker te worden. Althans in het Schengen gedeelte (Lounge 1). De non-Schengen lounge was zo goed als leeg. In Lounge 2 en de Holland Boulevard was het erg rustig en ook was de meeste horeca dicht.
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Vanochtend rond 8.00u tot mijn verbazing ineens privium transit, richting bagagehal aankomst 3 en vertrek 2 allemaal functionerend.
     
    Urbanjazz, VinceG, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Afgelopen weken weer KLM short en long haul economy gevlogen, korte update over de catering. Intra-Europe vlucht van 2u het gebruikelijke doosje met een snack en watertje erin. Er is ook weer gewoon koffie en thee en er zijn frisdranken en wijnen en die worden geserveerd gedurende één service, maar op verzoek kun je nog wel wat krijgen.

    Intercontinentaal (vlucht van 9.5u) is er een warme maaltijd zoals vóór de upgrade van de maaltijden ongeveer een jaar geleden, d.w.z. zonder grote salade. Verder is er geen keuze, het is een pasta. Je krijgt daarna nog wel de zak met snacks, fruit en frisdrank. Sinds een week is er ook weer een warme snack voor landing, in dit geval (ex AMS, dagvlucht) een pizza calzone en een (ook warme) appelbeignet. Dat was pre-Corona alleen een rechthoekig stuk pizza. Er zijn twee services en in dit geval was er alleen wijn tijdens de eerste service, wellicht op verzoek ook vaker. De galleys zijn de hele vlucht open om nog extra snacks, soft drinks of koffie/thee te halen, maar ik kreeg de uitgedeelde zak nog niet misschien leeg. Meer dan voldoende dus, hoewel ze maar 2x langskomen.

    Er zijn geen standaard hoofdkussentjes meer in economy en ook worden de oordopjes alleen nog op verzoek uitgedeeld. Uiteraard mondkapjes op en sinds anderhalve week word je geinformeerd over de verplichting deze uiterlijk elke 4u te verwisselen. Voor mijn vlucht had ik er 3 bij me. De upgrades van tijdens de harde crisis zijn er weer uit, heb geen enkele frequent flyer geupgraded zien worden. Wel weer personeel, waarvan ik niet kon beoordelen of ze voor werk vlogen, maar wel met partner en kids.
    De amenity kits in business zijn aangevuld met een hand sanitizer. Andere airlines zoals Delta hadden dat al jaren, dus geen overbodige luxe.
     
    VinceG, lloydje33, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Als ze overtredingen van de IPB regels strenger zouden sanctioneren zijn gedwongen ontslagen niet meer nodig.......
     
    stefan_vdb, VinceG, lloydje33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Mag aannemen dat KLM extra mondkapjes verschaft op het moment dat men er maar 1 bij heeft?
    *Zucht* KLM gonna KLM...
    Het leek heeeeeeeel even of ze echt waarde gingen hechten aan loyale klanten/frequent flyers, maar dat idee kan ook weer het raam uit en bij het grofvuil.
     
    lloydje33, Timo, arjen05 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina