InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.436
    Trofeepunten:
    358
    Voor of na de prik? :p
     
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Staat een tikfout. Of = en.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.436
    Trofeepunten:
    358
    Toch fijn om te zien dat ik niet de enige met een drankprobleem ben hier :p
     
    VinceG, lloydje33, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.195
    Trofeepunten:
    483
    Nee, op dit moment nog helemaal niets. Zodra het bekend wordt post ik het hier.
     
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou we discussieren er op los maar feit of toeval: Vroeger was ik best vaak 4/5 dagen later na een vlucht snipverkouden, koortsig o.i.d. Precies de incubatietijd dus. Toen we maskers droegen was ik dat nooit. Sterker nog in heel Covid tijd was ik niet 1x verkouden. Afstand houden en eenrichtingsverkeer op mijn werk vond ik heerlijk! Niet alleen virustechnisch maar ook lekker dat iedereen uit mijn persoonlijke cirkel bleef.
    Maar goed zoiets is uitstel van executie. Nu krijg ik al die in omloop zijnde virussen allemaal in een keer en hoest en proest als een gek..ff nieuwe immuniteit opbouwen voor al die virussoorten die ik 2 jaar heb misgelopen.

    Maar waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben is dat verhaal dat je voor je neus krijgt als je even wacht op de KL site: "wist je dat iedere 90 seconden alle lucht is ververst?" . Ik wil het wel geloven maar in zo'n verversingstempo moet er toch een heuse storm aan boord gaande zijn?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Naar Duitsland is een mondmasker nog steeds verplicht. Een meneer in de rij voor mij was het daar niet mee eens. Nadat het was omgeroepen en de passagier naast hem er ook nog op had gewezen kwam uiteindelijk een steward langs die hem vertelde een masker op te doen want anders vertrok het toestel niet. Hoop gemor maar wel om gedaan (en ik denk ook gehouden want tijdens de vlucht niets meer gehoord). Bij aankomst in de terminal deed hij hem meteen af. Nog geen minuut later stonden er twee potige heren naast hem die eisten dat hij een masker op deed.
    Ik schaamde mij bijna dat hij Nederlander was. Wat een hork.
     
    FlyingDutch, bernard, Sandor en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Wanneer en waar is dat want op de luchthavens waar ik kom
    In Duitsland hoeft het mondmasker niet op, niet op de luchthaven, niet tijdens de vluchten.
    Er staat in Dusseldorf nu namelijk please were a mask maar niet meer dar het verplicht is.

    In het openbaar vervoer is het volgens de regels van de vervoerder nog verplicht maar volgens de wet een advies. Duitsers zijn gezagsgetrouw, maar een boete kan je er dus niet meer voor krijgen. Wel kan een vervoerder je weigeren mee te nemen maar de handhaving wordt ook minder nu juist de jongeren dit gewoon negeren. En die groep worst steeds groter dat het ook in Duitsland een papieren regel wordt.
     
  8. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Dit was naar Hamburg.
     
  9. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Weer ontzettend veel geannuleerde vluchten:
    https://nieuws.klm.com/klm-neemt-aanvullende-maatregelen-voor-zomervakantie/

    Mijn KLM vlucht moet nu voor de 4e keer omgeboekt gaan worden. Was do-zo, maar zondag werd geannuleerd. Werd automatisch naar do-za omgeboekt, maar dat is maar 2 ipv 3 nachten op bestemming. Nieuw gekozen: vr-ma. Ook hotel omgeboekt.
    Nu wordt vr geannuleerd, en ben ik automatisch naar za-ma omgeboekt. Weer maar 2 nachten ipv 3. Dus nu weer omboeken naar za-di.... En het hotel ook weer omboeken.

    Vliegen was een feestje, maar met annuleringen en lange rijen op Schiphol is de lol er écht aan het afgaan.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    En wanneer was dat?

    Want zelfs op de website van Hamburg airport staat, zoals de huidige wet voorschrijft;
    Please note that all passengers and visitors at Hamburg Airport are still recommended to wear a face mask.

    Dus als het recent is, dan is het natuurlijk 'bijzonder' dat er opeens 'potige' mensen wat van gaan zeggen.
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb daar ook last van, KLM had inderdaad de terugweg al aangepast, nu de heenweg ook maar via Parijs.
    Probleem is dat ik heen nog wel naar Nederland kan komen uit Duitsland met de auto, ik bedoel er zit een stuur in en benzine, maar als ik terug weer in Duitsland land dan is de auto daar niet, en daarnaast moet ik ook daar zijn en heeft het niet de voorkeur om 06.20 weg te gaan en dan pas in de late avond verder te gaan, ik bedoel ik heb lounge toegang, maar 13 uur is ook wat overdreven.
     
  12. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Vliegen was een feestje, maar met annuleringen en lange rijen op Schiphol is de lol er écht aan het afgaan.[/QUOTE]

    En dat is iets wat ik me ook afvraag; Vindt ik dit nog wel leuk? Pre=Corona was een soort flow altijd dezelfde weken, intensief maar je hebt het niet door. En toen stond alles stil. Ik heb moeite om weer in dezelfde routine te komen, elke week Schiphol etc. De huidige chaos speelt een rol maar toch, ik weet niet of ik het nog wil, vlieg vlieg - taxi - hotel - meeting - hotel - taxi - vlieg vlieg.
    Het is voor iedereen anders weet ik en als ik van boven op de wolken kijk weet ik dat ik een bevoorrechte baan heb maar toch.. Vindt ik dit nog wel leuk?

    Hoe zit het met jullie? Pre corona en nu?
     
  13. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik vind/vond het zeker niet altijd fijn in mijn eentje op pad te zijn. Heb ook wel eens gehad dat ik op een grauwe januaridag in Budapest in mijn hotelkamer uit het raam zat te staren en beneden in de natte sneeuw alleen maar chagrijnig kijkende mensen zag lopen. Toen dacht ik, wat doe ik hier eigenlijk. Maarja ik moet bij dat soort emoties niet te lang bij stilstaan. Heb dat alleen in de winter soms.
     
    FlyingFonz en VinceG vinden dit leuk.
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Vorige week vrijdag 2 vluchten met LH via MUC: tijdens de vlucht de melding dat vliegtuigen worden beschouwd als openbaar vervoer en dat een masker dus verplicht is (tijdens boarden stonden ze klaar en iedereen die geen masker had kreeg er 1), op MUC niets verplicht
     
    Menno vindt dit leuk.
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb hetzelfde. Maar ik ga niet beslissen om wat anders te gaan doen. Ik probeer me zoveel mogelijk aan te passen en ik laat mijn klanten van tevoren weten dat mijn aankomsttijd niet gegarandeerd is en dat ik er niets aan kan doen dat ik te laat kom.
    Maar het reizen vreet op dit moment wel veel meer energie dan voor Corona. Vooral de onvoorspelbaarheid op Schiphol is niet prettig. Daarnaast is het niet alleen Schiphol dat problemen heeft. Gisteren op Lissabon was het ook bomvol. Lange rij voor de lounge etc etc.
    En dan maar afwachten of je bagage ook mee komt. Mijn toolbox moet ik inchecken en dan is het elke keer maar weer afwachten of deze op de band komt.

    Ik weet ook niet wat er nu met taxi's aan de hand is, want overal waar ik kom heb ik wel issues met taxi chauffeurs. Op diverse apps voor korte ritjes gewoon 2 of 3 keer gecancelled worden enzo. Het lijkt wel of iedereen zo snel mogelijk de verliezen tijdens Corona in wil lopen.

    Het organiseren van mijn reis kost nu ook gewoon veel meer tijd. Alternatieven achter de hand houden, zoeken naar beetje betaalbare tickets en hotels. Alles is op dit moment rete duur! Heb mijn budget voor dit jaar al flink naar boven bijgesteld. Onze finance afdeling begon een beetje tegen te stribbelen maar heb ze toen eens laten zien wat er op dit moment voor prijzen gevraagd worden. (2 dagen parkeren P3 privium bijna 100 euro! Belachelijk!) Maar jah je moet het wel betalen.

    Ik hoop dat er weer stabiliteit in komt en het reizen weer leuk wordt.
     
    bernard vindt dit leuk.
  16. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Dit was afgelopen week.
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Er gelden verschillende C-regels tussen de Duitse deelstaten maar geldt dat ook voor de luchthavens?
     
  18. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik vloog relatief veel voor maart 2020 (zat op de laatste vlucht van BKK naar CDG van AF voordat de boel op slot ging), waarvan 80%-90% privé. Sindsdien een retourtje Dubai vorig jaar december om even bij te komen van allerlei persoonlijke tegenslagen en voor de rest niet gevlogen. Ben in mei op fietsvakantie geweest. Merk dat ik er ook niet veel zin in heb. Bestemmingen waar ik heen wilde hadden tot voor kort of hebben nog beperkingen en ik merk ool dat de drukte op vliegvelden, etc. me tegenstaan. Het zal wel weer komen denk en hoop ik.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    298
    Het is natuurlijk voor iedereen verschillend maar na 6 weken thuis in 2020 en toen begin mei naar Zweden ben ik daarna weer voluit gaan vliegen want er was ontzettend veel vraag en ik had mijn eigen afweging qua risico analyse al gemaakt. Dan blijf je gewoon in de flow.

    En met beperkingen en testen kan je omgaan, ik heb de poppenkast meegemaakt dat ik moest testen uit Turkije met 40k besmettingen maar uit cdg met 600k besmettingen mag je zo doorlopen.
    Oh en via Amsterdam naar Dusseldorf, nee hoor test is niet nodig.
    En alles heeft zijn charme, lockdown in Turkije betekende lege straten, en doek voor de winkels die gewoon open zijn en restaurants op de tweede verdieping gewoon open samen met de lokale politie eet je dan daar.

    Dus serieus neem ik het allang niet meer, bescherm jezelf goed als je dat wilt maar ga uit van je eigen en niet dat iemand anders het voor je doet. Voordeel nu is dat je online weer je boarding pass krijgt in plaats dat je aan een medewerker een a4tje moet laten zien bij de incheckbalie. Alsof die van alle commerciële toko’s die er waren in binnen en buitenland ook maar iets konden controleren..
     
    Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou ik begreep dat het so wie so per Spaanse deelstaat verschilt..de ene wel de andere niet. Op ALC airport weer niet maar in de deelstaat Valencia (waar ALC weer inder valt) stapte we de bus in en meteen gebrul dat we mondkapjes op moesten...
     

Deel Deze Pagina