InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Dit weekend op ZRH geen kapjesplicht. Voor het boarden werd omgeroepen dat de kapjes bij het instappen en tijdens de vlucht op moesten. Na het uitstappen in AMS kon het kapje direct weer af. Effectief dus alleen een maskerplicht op de plaats waar de ventilatie met de hepa filters het beste is.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik was maandag in de Schengen lounge en bijna niemand droeg een mondkapje.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Nee dat wordt ook minder en minder in de lounge maar ook op Schiphol zelf. Naar Warsaw hoefde ook geen mondmaskers op net zoals niet meer op waw airport en met de 2 vluchten lijkt het nu ook voor de crew optioneel.
    Als de Nederlandse overheid nog iets van geloofwaardigheid wil behouden schaffen ze het nu toch af op de luchthaven, want de passagiers zelf zijn er al mee begonnen.
     
  4. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    13
    Het was echt een drama inderdaad. Bij Hal 2 mocht ik er met privium ook niet langs. :mad:Gelukkig kon ik met privium nog wel via Schengen, hal 1 door security en vervolgens naar non Schengen. Tip voor de volgende keer! Dit scheelt heel veel tijd :cool:
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Wel erg slecht dat je met een betalend abonnement van Privium niet wordt doorgelaten.
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Maandag AMS-CDG-LIS met AF mondkapjes verplicht. Op CDG 80% zonder mondkapje.
    Gisteren LIS-AMS met KL ook mondkapjes verplicht. Volgens de purser een eis van de Portugese overheid. Rustig eten en wijn drinken maakt het een stuk beter. Wij zaten op rij 1 uitgebreid gesproken met de purser, wij zonder mondkapje ivm wijn en bij haar gleed het mondkapje ook steeds verder omlaag.
     
    Ozzietukker en Ruut vinden dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Op CDG is het niet verplicht maar net zoals in Dusseldorf hebben ze de ‘herinneringen aan coronaregels’ wel laten hangen.

    Op sommige vluchten kunnen landen aanvullende eisen stellen, maar mijn ervaring is dat het ook aan de crew ligt. Vanaf Istanbul moet het ook maar gaf de bemanning toch aan optioneel op de 3 vluchten inmiddels. Naar Istanbul niet, althans men roept het 1 keer om maar ik heb ze verder niet gehoord.
    Het doet mij deugt als men zelf ook door het vliegtuig loopt zonder, dat geeft al aan dat het draagvlak wegvalt.

    En ja ik heb hier een focus op omdat het goed is dat men ‘burgerlijk ongehoorzaam’ is omdat dan verandering kan afdwingen, toegeven zal men dat niet, maar de laatste weken voor afschaffing in het OV was het al minder als 50%, omt zei mee maar overheid begreep dat een regel waar geen draagvlak voor is niet kam worden gehandhaafd, en dat is in de vliegererij niet anders.
     
    Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  8. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Vlucht heen naar ARN was het verplicht. Terug was het een advies... Niemand had hem bijna op terug. Ook wel apart als je eerst op Arlanda bij de gate zit etc en dan ineens hem op moet in het vliegtuig.
     
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Ik vond het opvallend dat op het ICA gedeelte op CDG iedereen een mondmasker droeg. Ik was namelijk ook in de veronderstelling dat dat niet meer hoefde.

    Ik heb bij 'burgerlijke ongehoorzaamheid' een heel erg FvD gevoel. Ik vind dat echt geen goed idee.
     
    bernard, Javadest, BartF en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.172
    Trofeepunten:
    483
    Noot vooraf: deze post gaat niet over nut en noodzaak van mondkapjes, daar ga ik niet over. Dat gezegd hebbende: heb het persoonlijk nooit een probleem gevonden een mondkapje te dragen in het vliegtuig en zelfs buiten bij meer dan 40 graden had ik er weinig moeite mee, maar natuurlijk is het veel relaxter zonder mondkapje.

    En dus vond ik mijn vlucht van afgelopen nacht wel een prettige ervaring. Voor het eerst sinds mondkapjes op het toneel kwamen een reis van deur tot deur zonder mondkapje gehad.

    In Chicago is een mondkapje in het OV niet verplicht, evenals op het vliegveld. Bij binnenkomst bij KL droegen de meeste leden van de crew een mondkapje. Ik vloog Business Class en daar waren denk ik drie passagiers met een mondkapje, de rest zonder.

    Na de take off deden de meeste crewleden het mondkapje ook af.
     
    BartF, FlyingFonz, Fripsmaster en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Bij mij vlucht naar BKK iedereen een mondkapje op. Op de vlucht terug naar AMS bij binnenkomst iedereen nog wel een kapje op maar die gingen vrij snel af, ook de crew hadden de meeste het kapje afgedaan. Toch wel weer lekker hoor, heb met een uurtje niet zoveel problemen om het te dragen maar 12 gaat me toch wel irriteren (letterlijk irriteren bij de bandjes).
     
    Carel1, jphorn, BartF en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Ervaring met Air France afgelopen weekend. GVA-CDG deden veel hem direct na boarden gewoon af of zat ie helemaal onder de kin. Daar werd niks van gezegd verder. CDG-SCL droeg de overgrote meerderheid hem en ook op de goede manier. Ten opzichte van de eerste vlucht was er een iets ander soort vibe en kon je goodwill creëren bij de crew door hem eventjes op te doen tijdens de contactmomenten zodat er daarna niks van werd gezegd. Nu de verkiezingen achter de rug zijn zullen de Franse regels ook snel versoepeld kunnen worden. Een terugreis zonder mondkapjes spel zou toch wel fijn zijn.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  13. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Voor (langere) vliegreizen gebruik ik sinds een tijdje zo'n mondmaskerverlenger (EarSaver) zodat de elastiekjes niet zo aan je oren hangen. Dat helpt al enorm.
     
    Vliegende_Keep en BartF vinden dit leuk.
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik was afgelopen weekend met Air France naar AMS en daar werd ik bij instappen begroet door de purser die mij met een pincet een nieuw mondkapje aanrijkte omdat mijn stoffen niet voldeed. Mijn partner kreeg er ook eentje, zijn mondkapje werd te oud bevonden. Votre mask est trop vieux met een hele vieze blik. Omdat ik als een van de eersten aan boord was zag ik dat minstens 50 anderen ook niet door zijn ballotage commisie kwamen... Gedurende de vlucht van een uurtje kwam ie nog een paar keer langs om iedereen even terecht te wijzen.
     
    BartF vindt dit leuk.
  15. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Heb ik het getroffen met de crew! Wat een ervaring zo’n purser pfff
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Vaak zit er ook een persoonlijk verhaal achter waardoor men mogelijk volledig hierop focussed.

    Daarom is het ook zo belangrijk dat de mondmasker regel afgeschaft wordt, want zodra je dat doet kan men, als je dat voor jezelf noodzakelijk vindt een mondmasker met bijvoorbeeld een ventiel dragen die jezelf optimaal beschermd, nu is dat niet toegestaan en moet je maar hopen dat figuren als ozzietukker niet elke gelegenheid aangrijpen om het chirurgische niet te dragen… op de vlucht naar Istanbul vanaf cdg, tijdens boarden en daling was ie even oo, de rest van de vlucht niet. En zo deed 50% het ook…

    Ook op Schiphol is het percentage nu 60% niet en 40% wel tijdens de niet contactmomenten zoals beveiliging. Dus die regel gaat door publieke druk zeer binnenkort vervallen, want zelfs het personeel neemt het niet zo nauw, dus weet je dat er simpelweg geen handhaving is.
     
    BartF, Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.172
    Trofeepunten:
    483
    Daan3, lloydje33 en TimH vinden dit leuk.
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Is altijd handig! Israel niet meer bij aankomst! Vanaf 21e geschrapt. :D
    En vanochtend test ik positief :(
     
    MichaelNight, Ruut en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.172
    Trofeepunten:
    483
    Indien klachten: beterschap!
     
    VinceG vindt dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.172
    Trofeepunten:
    483
    Ik ben trouwens wel benieuwd of de wegens Covid gesloten British Airways lounge ooit nog eens van plan is te heropenen.
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina