InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb nog nooit documenten geuploaded want ik val onder transfer of onder woon werkverkeer.
    De einreiseanmeldung vul ik wel in omdat anders bij de incheckbalie men het niet snapt dat het niet nodig is. Dus in mijn geval altijd compleet nutteloos, er is in Duitsland nog nooit om gevraagd en ik kom er wekelijks. De QR code is bij aankomst 1 x in al die tijd gescand bij aankomst.
     
    Okeww vindt dit leuk.
  2. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de reacties !!
     
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Morgen naar Canada, ik de 3 documenten naar de klm service geupload, krijg half uur later een mail terug dat mijn documenten zijn goedgekeurd. Vervolgens geen boardingpass te downloaden. Mijn reisgenoot doet hetzelfe en kan wél een boardingpass downloaden daarna. Ik denk waag er eens een telefoontje aan; er werd binnen een minuut opgenomen maar het lukte de medewerker niet om mij een boardingpass te sturen. Heb wel 3x de pass van mijn reisgenoot gekregen tijdens het gesprek.
     
    Carel1, TimH en Ruut vinden dit leuk.
  4. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Verbazing alom weer bij de checkin over mn vluchten dit weekend... wel 11 boardingpassen meegekregen :D, hoef in DUS dus niet meer landside (heerlijk) en kan in KRK even wat langer blijven slapen morgenvroeg
     
    Urbanjazz, VinceG, Ozzietukker en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    Kwartetten met boardingpassen, altijd leuk :p
     
    MoonJ, lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. BoeingBjorn787

    BoeingBjorn787 Newbie Premium Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    De balie medewerker zal wel denken!! Hahaha
     
    Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    "Je kan ook rechtstreeks naar KRK hoor....."
     
    Urbanjazz, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Toch staat dit stiekem op mijn bucketlist, zoveel boarding passen.
    Maar ik denk niet dat op een spaarzaam week(einde) dat ik niet werkgerelateerd gepland hoef te vliegen dat ik zoiets ga plannen…
     
    VinceG, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb hetzelfde ;) Heb het niet nodig voor mijn XP en vlieg al genoeg. maar stiekem een weekend doen alleen om te vliegen is toch wel leuk.
     
    Ozzietukker en Ruut vinden dit leuk.
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Nu in Calgary, helemaal niemand heeft bij aankomst naar mijn pcr, vaccin of Arrive can gevraagd... gewoon business as usual bij de grenscontrole. Maar... voorbij de laatste controle, waar de wachtende taxichauffeurs etc klaar staan enzo stond er ineens een vrouw waar ik onbewust voorbij beende in de veronderstelling te zijn dat ik al buiten was maar die mensen er uit pikt voor een random pcr test. Mijn reisgenoot is de sjaak en moest testen. Uitslag kan 3 tot 4 dagen duren en tot die tijd mag hij de hotelkamer niet verlaten. Ik wel terwijl we de kamer delen. Onlogisch en ook een vreselijk begin van wat een mooie reis moet zijn. We wouden morgen doorvliegen naar Vancouver maar dat kan alleen als er een testuitslag is. En dat is dus niet zeker of dat er dan al is.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat is alleen als je niet aan alle voorwaarden voldaan hebt, meen ik. Ik ben zelf recent in Canada geweest, ook voor de random er uitgepikt, maar van quarantaine tot de uitslag was geen sprake. Of dat moet heel kort geleden aangepast zijn, maar daar heb ik geen bericht van gezien.
    38B2449D-19E6-4BAB-94AF-3A07D709CB8A.jpeg 002C2C90-4F0C-42FD-8EEE-BA59B2704DA3.jpeg
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het is een paar dagen geleden aangepast, iedereen die voor een random test wordt uitgekozen moet de uitslag in quarantaine afwachten. Dat duurt tot 4 dagen, en er wordt een geautomatiseerd telefoon gesprek gedaan naar je opgegeven adres om te kijken of je er ook echt bent. Overigens is de telefoon nog niet overgegaan. In het zelfde formulier staat dat er hard wordt gewerkt om alle non-US reizigers te gaan testen bij aankomst. Nu zag ik dat zo een op de 3 mensen werden uitgepikt. Volledig willekeurig.
     
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat is balen, zeg. Sterkte ermee, hopen dat je uitslag snel komt
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Oeff, vervelend zeg. Zou voor mij een flinke drempel zijn om die kant op te gaan dit.

    Maar tot 4 dagen wachten is wel erg lang zeg, lijkt me en ik hoop het voor jullie, dat dat wel wat sneller moet lukken.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  16. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Een update; het is nu bijna 48 uur geleden dat de test heeft plaatsgevonden en nog altijd geen resultaat.

    De Westjet vlucht van Calgary naar Vancouver omgeboekt naar morgenavond en 240€ p.p. moeten bijbetalen. Ticket was 80€ nu 320€ voor een last minute enkeltje. Het Fairmont hotel in Vancouver doet gelukkig helemaal niet moeilijk, ondanks dat de termijn om gratis te kunnen annuleren 10 december was, gaven ze aan de cancellation fee voor ons te doen vervallen. Nu zojuist maar het huidige hotel in Calgary met een nachtje verlengd, en dan maar hopen dat dat genoeg is.

    Het is het Hyatt hotel in het centrum en de King Corner room is verder prima maar deze hele situatie is wel erg frustrerend aan het worden vooral omdat je niet weet waar je aan toe bent.
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik vind het zo jammer. En ik begrijp ook niet waarom het niet gewoon kan. is gewoon service.
    Op dezelfde dag een vlucht met BA naar de UK gecancelled. Binnen 5 minuten heb ik een voucher.
    Bij KLM vlucht naar Wenen gecancelled en een week later nog steeds geen voucher.....:(
    Ik probeer KLM echt trouw te blijven, maar waarom geven ze me elke keer zo'n goede reden om bij andere maatschappijen te kijken....
     
    Ruut en DirkOnTour vinden dit leuk.
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Wat een gedoe zeg. Wij gaan medio januari met 4 personen naar Calgary. Een dagje wachten op een uitslag is nog wel te overzien, maar als we 4 dagen in een hotel moeten ophokken dan is de halve vakantie voor niks. Erg zonde als we deze moeten annuleren (was een erg leuk WBC tarief), maar zie de bui alweer hangen...
     
  19. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb net een itinerary van KLM gecancelled voor 11k (lees: elf duizend euro), en de vriendelijke meneer vertelde mij dat het ongeveer 8 weken kan duren voordat het geld weer op mijn rekening staat :)
     
    VinceG en Urbanjazz vinden dit leuk.
  20. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Vandaag vlucht naar Londen geannuleerd, te veel testen en nieuwe maatregelen zijn ook niet chill. Dan maar paar dagen praag, hebben ook leuke kerstmarkten.
     
    VinceG, Ambtenaruh, Daeni en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina