InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Blijft toch wel een ellende, die PCR testen. Vanmiddag met mijn vriendin PCR test gedaan voor reis naar BON. Krijgt mijn vriendin vanavond een positieve testuitslag op de mail. Half uurtje later al iemand aan de telefoon om alles aan de GGD en huisarts door te geven etc. Weer 2 uur laten telefoon dat ze op het lab een menselijke fout hebben gemaakt, de uitslag had negatief moeten zijn. Toch een geluk bij een ongeluk dat de platinum lijn tegenwoordig een wachttijd kent, stond al een kwartier in de wacht om de tickets te annuleren...
     
    MoonJ, ErwinLansing, VinceG en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik krijg net een melding dat voor mijn terugreis vanuit de VS komende week een test nodig is vanwege de overstap op CDG. Succes, iedereen die nog een XP run via Parijs heeft :confused:
     
    Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Wat stond er exact in de mail? Want volgens mij geldt op de overstap in cdg toch de regels van je eindbestemming? Ik heb ook een berichr gehad en daar stond het volgende;

    New measures for entry into France as from 04 December for non-vaccinated customers arriving from BCN. Present a negative RT-PCR OR antigenic test (sensitive to the N protein of SARS-CoV-2) performed 24 hours prior departure. This does not apply if you are fully vaccinated (2nd injection since at least 7 days). More information on the official French government websites.

    Zoals ik dit lees veranderd er niets voor gevaccineerde passagiers. Al is mijn vlucht wel binnen de EU, misschien zit daar een verschil?
     
  4. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wow dat is wel even schrikken.. en wat een fout.. welke aanbieder was het? Dan weet ik welke ik moet vermijden :D
     
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Zeker goed schrikken. Je ziet alle plannen in rook opgaan, betreft voor mij namelijk grotendeels een zakelijke trip met veel afspraken om zaken voor 31 december af te wikkelen en natuurlijk ook al de nodige dingen vastgelegd om de weekenden goed te besteden. Ook echt geluk dat we nog net niet alles geannuleerd hadden, ze hadden niet een half uur later moeten bellen... Betrof coronalab.eu. Tot nu toe juist hele goede ervaringen mee, maar dit soort gedoe zit je echt niet op te wachten.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Dat is ook het advies van het OMT wat in Nederland bij het kabinet op tafel ligt toch? Een verplichte PCR test voor iedereen die van buiten Europa terug naar Nederland vliegt.
     
  7. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Reizen naar ZWITSERLAND:
    Vanaf morgen Zaterdag 4 December moet je voor reizen naar Zwitserland een negativ PCR-Test hebben en een tweede Test (PCR of Antigen) doen binnen vier tot zeven dagen naar aankomst.
    Maar de 10 Dagen Quarantaineplicht is er niet meer. Voor geen enkel Land van vertrek naar Zwitserland.

    Tenminste geen Quarantaine meer, maar wel €200 aan tests voor iedere reis.
     
    SvnKngs vindt dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dat is inderdaad het advies wat er ligt. Nederland wil het graag Europabreed invoeren.
    Maar ik kreeg ook dit bericht vanaf Barcelona, maar daar staat de uitzondering voor gevaccineerden nog wel bij, dus was benieuwd naar de exacte test voor buiten Europa.

    Want hoewel een extra obstakel is dat in veel landen eigenlijk best goed geregeld de testmogelijkheden en ook de kosten daarvan.
    Want het is eigenlijk raar dat je op Schiphol zelf niet echt een gelegenheid hebt, alleen eentje weggestopt op WTC, regel dat vanuit Schiphol zelf, er is genoeg animo voor.
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat is inderdaad het verschil, ben ik inmiddels achtergekomen. Van buiten de EU is testen verplicht.
     
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Laatst bewerkt: 3 dec 2021
    BartF vindt dit leuk.
  11. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Waarom word ik steeds verkeerd geïnformeerd?
    Doe toch echt m'n best... :(

    Gelukkig wordt ze dan wel binnenkort vrijgelaten.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  13. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    *Spoiler alert* ze is allang weer vrij en zet zich nu in voor andere crews die vast zitten.
     
    BartF, lloydje33, Ambtenaruh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Boardingpassen ophalen ging weer supersnel, gelukkig ook voor morgenvroeg..... Verder weer een leuk gesprek:

    "Meneer Ambtenaruh, heeft u nog koffers om in te checken? Laat m'n rugtas zien.... Zit uw pak daarin :confused:? Nee mevrouw, ik doe dit voor de XP's...? Huh?"

     
    Tim82, Amsterdam, michiel1 en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Het artikel over reizen naar het VK is niet helemaal compleet.
    Het VK staat als zeer-hoog risico gebied aangemerkt, dus zul je naast de gezondheidsverklaring en je vaccinatiebewijs ook een negatieve PCR test (max 48 uur) of een negatieve antigeentest (24 uur) moeten overleggen om terug te reizen.
    Dus testen voor je het vliegtuig in stapt, testen op dag 2 bij aankomst en testen om terug te komen.
    En je zult een quarantaine verklaring in moeten vullen.

    Zo balen dit. 2e jaar op rij dat de kerst meeting van mijn team niet door kan gaan. Je bent meer met testen bezig dan nuttige dingen doen :mad:
     
    MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  16. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Komend weekend reis ik naar Hamburg.
    Ik heb mij netjes aangemeld via https://www.einreiseanmeldung.de/#/
    En mijn internationale vaccinatie bewijs en een foto van mijn gele boekje geüpload.
    Als ik de informatie over Duitsland goed heb begrepen zou ik dus nu niet in quarantaine hoeven.
    Iemand hier meer ervaring mee of is er nog iemand hier die de afgelopen dagen nog in Duitsland geweest is per vlucht die zijn ervaring wil delen?
     
  17. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    13
    Ben een paar dagen geleden nog teruggekomen via Düsseldorf. Nul controle. Ze doen wel steekproeven op QR code.
     
    Daan3 en Okeww vinden dit leuk.
  18. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Correct. Als je alles geüpload hebt hoef je niet in quarantaine. Als er iets niet klopt word je gebeld door de lokale 'RIVM' om alsnog documenten te uploaden
     
    Okeww vindt dit leuk.
  19. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Komend weekend 3 runs genest, 3x via DUS, val onder de exemption want verlaat het land direct weer via de snelste weg, alleen begrijpt AF dat niet helemaal als je documenten zou willen uploaden (AF: If you spent time in a risk area in the last 10 days (oftewel Nederland), you are required to complete the Digital Registration on Entry <- no you don't), niet gedaan dus...

    Maar wat schetst mijn verbazing bij het online inchecken van deel 1 (AMS-CDG-DUS), krijg zowaar m'n BP's op m'n telefoon, ongelofelijk :cool:
     
    Urbanjazz, Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  20. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    13
    Klopt. Had ik ook en heb zelf niets geüpload.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina