InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    10% positive testen lijkt veel, is misschien ook veel maar met 23% die we nu bij de ggd testen hebben waar ook target groepen worden getest valt het dus wel mee.

    Relativering is belangrijk in deze tijden, en de experts lezen deze cijfers anders dan de media doet voorkomen.
    Want het was echt voor de show, deze 100% controle, vanuit het belang van overbrengen boodschap we doen iets alsmede vanuit Europa, want veel passagiers zijn transferpassagiers dus moest Nederland wel iets laten zien.

    Want de via routes alsmede directe vluchten van vandaag is de test vooraf weer voldoende en mocht je nl als eindbestemming hebben inderdaad door een virusvariantgebied een ‘verplichte’ quarantaine maar naast de vrijstellingen is het ook voor de mensen die daar niet onder vallen zeer eenvoudig om daar legaal onderuit te komen, en daar heb je niet eens een vlucht uit Nederland voor nodig.

    Maar goed staat allemaal leuk in de media zo’n vliegverbod, testverplichting en ‘verplichte’ quarantaine dat deze weer rustig zijn.

    Europees 1 systeem waar de plaats van binnenkomst de toetsing plaatsvindt is de enige manier om dit te doen, door de huidige lappendeken hoef ik in ieder geval zowel zakelijk als prive nimmer in quarantaine, waar ik ook vandaan kom!
     
    Urbanjazz, Timo en Ruut vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    We hebben het hier wel over 10% positieve testen van personen die voor de vlucht negatief waren getest. Dus ja dat is heel veel. Kun je je afvragen hoe zij aan die negatieve test kwamen. Incubatietijd of slecht afgenomen test? Of vervalste test? Of is die Omicron variant zo virulent dat deze binnen 5 uur van ondetecteerbaar tot detecteerbaar ontwikkeld. Laten we dat laatste hopen van niet.

    Ik ben het ook niet met je oneens dat het een lappen deken is. Maar de actie van gisteren was de enige en de juiste. Als alle 61 de Omicron variant is, dan hebben we deze wel even tegen gehouden. Maar we weten nog geen reet van deze variant, dus laten we vooral geen paniek maken. Maar om alles nou te bestempelen als voor de buhne vind ik ook te ver gaan.
    En ja er zijn mensen die legaal overal onderuit kunnen komen omdat ze een beroep hebben die dit verlangt. Ik ben er zelf ook een van. Maar dat zijn geen 300 man per vlucht.
     
    FlyingDutchman87, Carel1, Urbanjazz en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het is een hardnekkig misverstand dat iedereen die aan boord was vooraf getest was. ZA was tot gisteren risicogebied wat betekent dat reizen met een vaccinatiecertificaat voldoende was en dat er dan geen aanvullende testen vereist zijn.
    Hoeveel % aan boord was niet gevaccineerd denk je?

    Ik reis regelmatig uit Istanbul, buiten de eu maar enkel vaccinatiecertificaat.
    Oekraïne tot voor kort ook, nu heb je als gevaccineerde ook een test nodig omdat het een zeer hoog risico gebied is maar alleen als je eindbestemming Amsterdam is, reis je verder dan gelden de regels van dat land.

    Dus ja echt voor de bühne was het gisteren, om de media te laten zien we doen wat, terwijl het vandaag weer business als usual is.
     
    VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Bij sommige hotelketens heb je met een status gratis frisdrank uit de minibar of als je bv een duurdere kamer boekt ook gratis minibar. Maar al bijna 2 jaar zijn de meeste minibars leeg. Wat doen jullie in zo'n situatie?
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Je gaf het al aan, maar beroepsdeformatie is hier nogal hardnekkig aanwezig bij je. Het is best waardevol als je een nieuwe variant waarvan je nog niets weet iets kunt afremmen. Iedere procent is meegenomen om tijd te winnen. Tegenhouden doe je het niet inderdaad. En in Nederland al helemaal niet.
     
    VinceG, Ozzietukker en DirkOnTour vinden dit leuk.
  6. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Hoppa, vanuit Nederland naar Zwitserland mag je voortaan tien dagen in quarantaine - ook bij vaccinatie of herstel. Daar gaat weer een tripje…
     
  7. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Nou, gewoon naar de bar en zuipen!
     
    Ruut en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Let maar op gaat nu snel, binnen een week overal testen als je uberhaupt mag vliegen. Klinkt niet goed.. Tenzij uit onderzoek blijkt dat Omicron MINDER schadelijk is dan Delta, dan is het een kadootje!
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik las het ook. Ging er blijkbaar onterecht van uit dat iedereen getest was. Vind ik wel slechte zaak.
    Maar dan nog is iedere actie om er minimaal 1 uit te halen te rechtvaardigen vind ik. Nu hebben we er in ieder geval 13 van de nieuwe variant tussen uit gehaald. En we hebben data. Dat is ook erg belangrijk.
    Ik vind het zo'n belachelijk excuus. Geen minibar ivm Covid. Maar dan staan er wel 2 flesjes water, een paar gore koffiecups en zakjes suiker......
    Dus wil je wat te drinken, dan moet je wel roomservice bestellen of naar de bar hetgeen ook weer contactmomenten zijn. :rolleyes:
     
    lloydje33, Carel1 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  10. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Urbanjazz, Carel1, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ai probeer een auto te boeken in Johannesburg zijn door de avondklok alle toko's al om 22:00 dicht, terwijl we om 22:05 touchdown hebben. Dat wordt even creatief boeken.
     
  12. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Ja hier hetzelfde, zonde!
    Brengt overigens wel een verschil tussen maatschappijen aan het licht. Mijn trip bevatte KLM en Lufthansa vluchten. KLM zonder gedoe de voucher aangevraagd (komt toch wel op). Lufthansa; óf annuleren, of exact dezelfde vlucht nemen ergens het komende jaar... Geannuleerd, en krijg toch nog maar liefst 15% van de totale ticketkosten terug :rolleyes:
    Zelfde bij een geboekt Accor hotel - één dag te laat geannuleerd en bam geld kwijt. Hilton: geen punt, we begrijpen dat u flexibel moet zijn.

    Ik weet wel waar ik de volgende keer liever boek...
     
    Urbanjazz, lloydje33, VinceG en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Dit is de reden waarom wij het laatste half jaar al onze vluchten bij AF/KL hebben geboekt ook al waren ze soms (meestal) iets duurder. Onzekere tijden en als er iets geannuleerd moet worden scheelt het ons een hoop geld.
     
    Urbanjazz, lloydje33, TimH en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Nu aan de gate nog akkoord krijgen... :rolleyes:
     
    FlyingDutch vindt dit leuk.
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Voor Canada is nu een test op aankomst ingesteld aldaar voor alle reizigers op internationale vluchten uitgezonderd die uit de VS. De uitslag van de test moet je in quarantaine afwachten op je verblijfsadres.
     
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Op de site van de Canadese overheid zie ik onderstaande passage. Lijkt dus vooralsnog een tijdelijke maatregel te zijn. Hopelijk is deze maatregel op 15 januari weer vervallen.
    "Moving forward, border testing surveillance will be adjusted based on the latest available evidence to further reduce the risk of importation of this variant. In the coming days, all fully vaccinated travellers arriving by air from departure points other than the United States will be subject to arrival testing. Fully vaccinated travellers will be required to quarantine while they await the results of their arrival test."
     
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Boosterprikkie halen in Frankrijk, dat kan.... maar voor hoe lang...

    Twee journalisten van de Telegraaf togen afgelopen week naar Frankrijk. Hen lukte het wel vrij eenvoudig om een booster te krijgen in het Noord-Franse Valenciennes. De dienstdoende zorgmedewerkers accepteerden een Nederlandse QR-code en de adresgegevens van het hotel waar het tweetal verbleef. Maar toen zij later bekendmaakten journalisten te zijn, weigerden de arts commentaar. "Het is niet de bedoeling dat een stormloop vanuit het buitenland ontstaat.”

    Conclusie: je kunt mogelijk een booster in Frankrijk krijgen, maar zodra heel veel mensen het gaan doen, zal dat ongetwijfeld stoppen.


    # wie gaat er komende week mee naar Frankrijk :D?
     
    Urbanjazz en TimH vinden dit leuk.
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Nou, dat een antigeentest als Day 2 test in de U.K. voldeed is ook alweer van de baan. Het is zelfs erger geworden dan van de zomer. Nu moet je een Day 2 PCR test doen en totdat je de uitslag hebt, zelfs in quarantaine. Dus als je een weekendje London wilt doen in de kerstperiode (doe ik vaak ergens mid-December) ben je al de helft aan het spenderen in je hotel...
     
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Zelf nog 2 trips naar VK staan dit jaar. Morgen naar Belfast en 19e naar Londen. Die PCR test en quarantaine is vervelend. Toch valt het wel mee. Kosten zijn 25-30 pond meer voor PCR test dan voor laterale flowtest en je kan dit direct doen op vliegveld als je aankomt. Uitslag heb je dan volgende ochtend en dan kun je verder doen wat je wilt, uiteten, naar de musical of pints hijsen in de pub. Probeer dat maar eens in NL. Ik ga alsnog, maar snap ook wel dat mensen hierdoor geen zin meer hebben.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Klopt, maar toch is het extra extra. En het ligt ook flink aan hoelaat je de Day 2 test doet, want als je eind vd middag aankomt heb je helaas echt nog niet de volgende ochtend je resultaat. Dit had ik in ieder geval niet in Manchester eerder dit jaar, maar toen boeide het mij vrij weinig gezien ik niet in quarantaine hoefde. Voor een weekendje is het mij het niet waard, ik snap dat als je 4+ dagen ofzo gaat het iets meer te doen is.
     
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina