InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ok klinkt logisch, op deze manier 3 x punten, topcashback zet ik naar avios, ihg punten en betalen met amex voor de punten.
     
  2. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Zag nog wel dit op topcashback:

    What could stop me from getting cash back?
    • Using a promotional/coupon code not posted and approved by TopCashback.
    • Non-commissionable rates listed below:
      • Rooms offered at specialty or pre-negotiated rates (including discounted group rates)
      • Rooms rates in which the customer is required to be affiliated with or employed by a particular company or organization in order to receive the rate
      • IHG Friends & Family or Employee discount rates
      • Rooms that are booked and paid for using IHG Rewards Club points (including points+cash bookings)
    • Rooms offered at specialty or pre-negotiated rates (including discounted group rates). Rooms rates in which the customer is required to be affiliated with or employed by a particular company or organization in order to receive the rate. IHG Friends & Family or Employee discount rates. Rooms that are booked and paid for using IHG Rewards Club points (including points + cash bookings).

    Maar hier staat volgens mij de ihg exclusive member rate niet expliciet vernoemd, wat nog roet in het eten zou kunnen gooien.
     
    Didier13 en vlieggraagverweg vinden dit leuk.
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Hoe zit het met de services als OWE member die onder een EY boeking met KL van AMS naar AUH vliegt?
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Die heb je helaas niet. Alleen als je in bovenstaande geval FB Gold/Platinum bent, kan je (volgens mij) de lounge in.

    Etihad Airways
    • Als de eerste vlucht van uw reis (heen- of terugvlucht) wordt uitgevoerd door Etihad Airways (EY), is online inchecken via KLM.com niet mogelijk. Check in via de Etihad Airways-website of op de luchthaven.
    • Aan boord worden gratis dranken, maaltijden en snacks geserveerd. Een speciale maaltijd die op uw religieuze of andere speciale dieetwensen is afgestemd moet ten minste 24 uur voor vertrek worden aangevraagd.
    • Business Class-passagiers hebben toegang tot de Etihad-lounges.
     
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Weet iemand of je bij bv een Accor/IHG boeking via de Top Cashback site naast de cashback ook punten krijgt bij Accor/IHG ( na inloggen uiteraard)?
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja dat werkt prima. Zowel met Accor, Marriott als Best Western nooit problemen mee gehad.
     
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Aanstaande maandag vlieg ik BFS- AMS. Nu vroeg ik me af wat raadzaam is om als tijd te hanteren om op de luchthaven te zijn voor vertrek. Ik heb alleen handbagage bij me. Ik denk dat het een overzichtelijke situatie is daar, en vermoed weinig tijd nodig te hebben. Maar ik weet niet of de paspoortcontrole daar tijdrovend is? Ik heb 3 uurtjes over om Belfast stad te bekijken, en alles wat langer duurt (dan ongeveer een uur) op de luchthaven gaat daar dus vanaf. Iemand ervaring?
     
  8. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    BFS: check-in was druk maar eficient. Was er klaar mee binnen 10-15 minuten.
    Security: niet genoeg mensen daarzo, koste me de laatste keer tussen de 30 en 40 minuten.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het heeft uiteindelijk maar 5 minuten geduurd, maar het is niet echt mijn ding daar; vervelend volk (constant excuse meeey) wat tegen je aan stoot of dwars door je heen loopt terwijl je in de rij staat. In het buffet restaurant 20 minuten wachten op een hamburger die zo taai was dat je er een raam mee zou kunnen ingooien, en toch 10 pond kost. Helaas is de keuze uit (Noord)Ierland naar AMS maar beperkt, en moest ik derhalve dus vanuit Belfast vertrekken.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Belfast City (BHD) is daarentegen echt prima. Naast een fantastische naam ook een fantastisch uitzicht (als je geluk hebt met het weer...:rolleyes:)
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    In de categorie "helemaal van het padje af", dit staat er op m'n planning komend weekend. 77 km wandelen, nonstop, ik schat dat ik een uurtje of 16 onderweg zal zijn :D
    Screen Shot 2017-07-06 at 19.43.27.png
     
    Daan3, Tim82, Goffe de Boer en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Is meedoen aan de vierdaagse in Nijmegen niks voor jou? Krijg je nog een mooi speldje ook...
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ha, net te laat. WIlde ik ook zeggen.:rolleyes:
     
    lloydje33 en Lionell vinden dit leuk.
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Hoe wisselen jullie je valuta? Pinnen jullie dat op land van bestemming? Wat doe je met geld dat je overhoudt? Pin je overal? Of bestel je buitenlands geld bij de je bank? Of wissel je bij een kantoor of op het vliegveld?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik doe op 11 aug hier in België mee aan de Dodentocht van 100km. Misschien volgend jaar, eerst staat er training voor Nepal op het programma :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Hangt bij mij sterk af van de bestemming. Bij een geldautomaat in Marokko kwam er een keer geen geld uit de automaat terwijl mijn kaart wel werd belast. Meestal neem ik een som in dollars (of euro's) mee en wissel ik die in het desbetreffende land bij een wisselkantoor dat geen commissie vraagt. Als ik geld overhoud probeer ik zoveel mogelijk papiergeld over te houden. Dat kan je namelijk later weer inwisselen en munten niet. Ik zou echter nooit op Schiphol bijvoorbeeld bij de ABNA Amro geld wisselen. Ook bij de GWK kantoren betaal je veel commissie. Voor buitenlandse valuta betaal je eigenlijk altijd kosten als je met een creditcard betaalt. Een Revolut MasterCard kan dan een oplossing zijn.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2017
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    In Europa pin in meestal alles, ook in winkels of restaurants. In sommige landen als Bulgarije of Roemenië zorg ik voor wat contant geld uit de muur, voor kleine aankopen als een flesje water in een kiosk, of een kaartje op de bus/taxi etc. In de VS en Canada doet mijn pinpas het in winkels meestal niet, waardoor ik heel veel de creditcard gebruik helaas.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Thanks, @Tim82 en @Goffe de Boer voor jullie reacties.

    Ik gebruik zelden mijn AMEX als het geen euros zijn. En als ik met mijn MC betaal, vraagt men wel eens of ik het in euros wil betalen of in de valuta waar ik ben. Ik neem altijd de euro keuze, aangezien die de beste wisselkoers geeft (althans dat is mij verteld).

    In Scandinavia pin ik of gebruik mijn credit card. Op Bali en de Filippijnen gebruikte ik voornamelijk cash.

    Mocht ik nog buitenlandse valuta overhouden, dan wissel ik dat bij een kantoor op de Dam in Amsterdam. Ik heb ook wel eens bij een Travelex gewisseld, toen kreeg ik daar ook mooi 400 FB miles voor. :) Maar wel een slechte wisselkoers.o_O
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik pin altijd in het buitenland. Geld wat ik over heb na een trip ga ik meestal mee naar een wisselkantoor hier in Antwerpen (Baslé) die redelijk gunstige wisselkoersen hanteert.
     
  20. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Heb je dat zelf gecheckt? (inspect what you expect!)

    Heb de proef op de som genomen en mijn ervaring was dat we redelijk kracht werden qua wisselkoers door het euro bedrag te accepteren tov de locale valuta die dan op je MC/AMEX werd belast.

    Kan me ook niet anders voorstellen dan dat de tusenpartij daar een voordeel bij heeft door de koper zekerheid van de prijs te geven, tov een wereldspeler die aan arbitrage kan doen op wereld niveau.
     

Deel Deze Pagina