InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Groeten uit Sri Lanka! Deze is genomen in Kandy, ondertussen ben ik 3 dagen in Nuwara Eliya geweest en sinds vanmiddag aangekomen in Ella.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Oh trouwens al 2 dagen geen alcohol hier in Sri Lanka wegens de Vesak Full Moon Poya feestdag ter ere van Buddha. Ook voor toeristen wordt er niks geschonken of verkocht in winkels.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Hou je het nog vol?:p

    Mooie foto trouwens!
     
    Carel1 en Lionell vinden dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja prima eigenlijk, rook ook een héél pak minder, afgelopen dagen iets van 40 km gewandeld op 2000 meter hoogte. Dat zou anders niet lukken :)
     
  5. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik kan nog wat tips gebruiken voor Sri Lanka, heb net 42500 AA miles en 22€ opgeofferd voor 14 uur business in de EY A332 and A321 richting CMB rond de kerst!
     
    Goffe de Boer en Lionell vinden dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    M'n eerste trip report komt eraan, duurt alleen eeuwig om van hieruit foto's te uploaden. Echt praktische info en reistips zullen te vinden zijn op m'n eigen blog aangezien dat niet echt IF materiaal is :)
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ziet er prachtig uit, mooie reis Lionell! Als ik dat zie moet ik m'n geannuleerde reis van vorig jaar toch echt opnieuw gaan plannen.
     
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Zeker doen, Sri Lanka is fantastisch :)
     
    Lionell en Daan3 vinden dit leuk.
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Absoluut! Ik ben hier ondertussen 16 dagen en heb het prima naar me zin. Gisteren een ontzettend lange treinrit (bijna 10 uur) van Ella naar Colombo gedaan. Gelukkig ben ik voor nog geen 24 uur in Colombo, komende van de natuur en bergen van het binnenland is Colombo een hel. Véél te druk, lawaai, stank,... Vanmiddag word ik opgepikt en ga ik een goeie 100 km ten zuiden van Colombo nog een paar dagen naar een rustige plek aan het strand. De 18e vlieg ik 's avonds naar Mumbai om aan de reis terug naar Europa te beginnen.

    Tot nu toe ben ik in Dambulla, Sigiriya, Kandy, Nuwara Eliya (schitterend!) en Ella geweest. Gelukkig ben ik in het laagseizoen gegaan, véél minder toeristen!
     
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Colombo ben ik niet geweest, zijn de eerste nacht aan de kust in Negombo verbleven.
    Als je nog kans ziet naar Yala NP te gaan, zeker doen. Vond ik een prachtig park (luipaarden!) - Let wel, ik moet mijn eerste Afrikaanse safari nog maken... ;-)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Iemand enig idee waarom een enkele reis binnen in de VS voor 2 personen veel meer kost dan 2x een enkele reis apart boeken? Ik heb op verschillende routes en data gekeken, en bij zo ongeveer alle maatschappijen op die route.
    Chicago- LGA kost los 65€ op mijn reisdag, en dezelfde vlucht voor 2 personen kost 165€. Hoe kan dat?
     
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er in de fare bucket van het goedkopere ticket nog maar een enkele plek beschikbaar is. Het tweede ticket wordt dan dus in een duurdere boekingsklasse geboekt.

    Om de beschikbaarheid op de door jou gekozen vlucht te bekijken en bovenstaande verklaring te bevestigen dan wel te ontkrachten, zou je gebruik kunnen maken van de availability tool van BCD Travel.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  13. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Nog tot morgen!

    Don't miss out
    [​IMG]
    There's still time to get twice the travel know-how with our buy one get one free deal - so what are you waiting for? Stock up on travel guides, ebooks and PDF chapters and double your chances of having an epic trip with the code JUSTGO. Includes pre-orders.


    Be quick! Offer ends midnight Monday.

    ON THE DOUBLE
     
    Lionell vindt dit leuk.
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Deze jongen is helaas weer thuis, flink last van post-travel blues... :(
    Zo'n eerste dag op kantoor is wennen, zal nog wel even duren, bah!
     
    Yoran Wijkstra, FlyingFonz en Carel1 vinden dit leuk.
  15. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vast alweer nieuwe plannen om over te dagdromen ;)
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Aftellen kan beginnen voor m'n trip naar Tokyo in juli, maar hoop er voor die tijd nog wel een paar keer tussen uit te knijpen.
     
    flyerbe, Carel1, Didier13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vorig jaar o.a. in Tokyo geweest, wat een belevenis. Als je tijd hebt naar de " robotshow" wat bizar. Vergeet niet in 1 van de grote warenhuizen naar de foodafdeling te gaan.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik zit toch liever op de trein in Sri Lanka dan in een trein van de Belgische spoorwegen...
    Screen Shot 2017-05-25 at 11.01.53.png
     
  19. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Ik wist dat de kwaliteit van Belgische treinen niet heel bijzonder is, maar dat tegenwoordig de deuren zelfs niet meer dicht kunnen is wel erg vervelend voor je Lionell
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Oei, dit is Nuwara - Ella? Komt op jouw/dit forum nog een trip report? Ik ben ook van plan om Kandy, Nuwara, Elia mee te nemen, maar dan verder richting Yala en Galle.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina