InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Enzo

Enzo Newbie

Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    18
    Ik zal ook gezellig deelnemen. ;)

Javadest vindt dit leuk.
  2. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Heb nu net mijn reis vanmiddag "zelf" geannuleerd; kreeg weer een half verontrustend mailtje: je heenreis wordt met een lange overstap in Abu Dhabi, en de terugreis wordt 28u later met een lange overstap Abu Dhabi, en dan iets van 35u later op Schiphol. Opties waren: accepteren, geld terug voor de terugreis, of volledig geld terug. Het is nu IJsland geworden.

Ja, ik had alternatieve vluchten kunnen zoeken/boeken, maar nu mijden we evt nieuwe problemen in het midden oosten en gaan we roadtrippen in IJsland.

Ruut, lloydje33 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  3. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    907
    Trofeepunten:
    123
    Even een domme vraag.

ik doe op dit moment mijn milage run naar Tblisi. Zondag vlieg ik via parijs naar Amsterdam en heb dan een “layover” van 13 uur. Ik ga natuurlijk niet 13 uur lang op Schiphol rondhangen, dus ik ga in de tussentijd naar huis en de ochtend daarop weer terug voor een retourtje Krakau.

vraag is: kan ik mijn ruimbagage vanuit Tblisi laten doorlabelen naar Amsterdam ipv Krakau zodat ik mijn koffer vast mee naar huis kan nemen?

Zo ja, geeft dat ‘s ochtends geen problemen bij vertrek dat ik bij het inchecken de dag ervoor heb opgegeven dat ik een koffer zou meenemen die “niet aanwezig” is bij vertrek naar krakau?

zo nee, ik kom rond 10:45 aan in krakau op ticket 2 vlieg ‘s avonds om 19 uur weer met ticket 1 terug. Kan ik al zo vroeg mijn koffer inchecken voor de avondvlucht? Ik heb vanzelfsprekend geen zin om mijn koffer de hele dag door krakau te slepen.

Ondanks mijn vele reizen is dit de eerste keer dat ik op deze manier gevlogen heb! :) bedankt voor jullie reactie.

4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.006
    Trofeepunten:
    558
    Mijn ervaring is dat het soms wel lukt om je bagage naar AMS te laten labelen, maar zekerheid heb je niet. Dat het een nacht betreft geeft je wel meer kans dat het lukt. Als het lukt moet dat geen probleem geven voor je vervolgvlucht dat je geen koffer hebt, je koffer was immers enkel tot AMS gelabeld.

Mocht het niet lukken: In Krakau kan je waarschijnlijk op elke hoek wel een luggage storage vinden om je koffer enkele uren te droppen. Je koffer kun je op outstations vaak pas 2 a 3 uur van te voren inchecken.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.319
    Trofeepunten:
    408
    Bij een nachtstop zou het zeker mogelijk moeten zijn om de bagage tot Amsterdam gelabeled te krijgen, omdat je die bagage nodig kan hebben voor je nachtstop, daar kunnen bijvoorbeeld medicijnen of toiletartikelen in zitten die niet in de handbagage kunnen.
    Het maakt niet uit dat je bij vertrek in Amsterdam geen koffer hebt, je hebt qua ticket recht op het meenemen op een koffer, maar je bent nergens verplicht om daadwerkelijk een koffer in te checken.

Andersom kan ook, ik had wel eens doorverbindingen de volgende dag naar Dusseldorf, waar ik op de voorgaande vlucht geen bagage had, maar op het laatste stukje naar Dusseldorf wel en die kon ik gewoon afgeven in Amsterdam.

6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.340
    Trofeepunten:
    248
    Wat een drama die Lufthansa.
    Ik zou morgen vanuit WAW via MUC naar Azie vliegen. De staking zou tot vandaag duren en ik had al gezien dat mijn toestel zaterdagochtend uit MUC zou komen, dus ik dacht dat alles gewoon door zou gaan als gepland.

Tot ik gisteren om 17.00 een mail kreeg dat de vlucht WAW-MUC geannuleerd was. Direct via de chatbot naar andere opties gekeken en zou dan met LO dat traject doen. De chatbot ziet dat er nog een andere persoon in dezelfde boeking zit (dus pas nadat ik mijn keus bevestigd had) en vraagt of deze ook dezelfde wijziging moet krijgen. Na bevestiging krijg ik het antwoord dat er geen mogelijkheid is en moet ik iets anders kiezen. Ik had zonder problemen een downgrade voor die leg naar Y geaccepteerd, maar dat kan de bot dus niet en kom in de rij voor een medewerker als nummer 670. Na 4 uur ben ik eindelijk aan de beurt, maar wordt ik al direct uit de chat gegooid.
    Een volgende poging liep op niets uit, aangezien de chatbot teveel aanvragen zag en een langere wachttijd dan 2 uur (!!) accepteren ze niet.

Dus maar gebeld, aangezien mijn vlucht binnen 48 uur gaat kreegik ik prioriteit: nummer 16. Na 1,5 uur was ik aan de beurt. De vlucht was LO was inmiddels al vol, dus geen optie meer. Ik kreeg het voorstel om vanochtend vroeg naar SOF te vliegen en dan morgenochtend naar MUC. Dat pastte me niet, dus gevraagd of ik dan vanavond via CPH kan reizen. Moeilijk, moeilijk, wel de eerdere vlucht, maar de latere kan niet omdat deze niet voor omboeking beschikbaar is. Ik zeg er zijn toch plaatsen vrij, dus geef me die. Uiteindelijk na veel heen en weer en overleg met haar supervisor krijg ik die vlucht. Keurig een bevestiging op de mail met alle vluchten confirmed.

Vanochtend wilde ik inchecken: niet mogelijk. Ik ga naar my booking en zie dat de leg WAW-CPH weg is. Via de bot uiteraard geen mogelijkheid om contact te krijgen, dus maar weer bellen: nummer 8. Na een minuut of 20 nog steeds nummer 8 en ik krijg de melding dat ik teruggebeld kan worden met behoud van mij plaats in de rij. Dus ik toets 1: technical problem en verbinding verbroken (later hoorde ik dat ze niet meer terug mogen bellen op dit moment).
    Dus opnieuw gebeld: nummer 7. De dame zegt dat LO de vlucht eruit heeft gegooid omdat deze niet open is voor herboeking, alleen voor eigen verkoop. Uiteindelijk is het haar gelukt de vlucht toch terug te zetten en de aanvraag is met spoed doorgezet naar de ticketing afdeling om het ticket te genereren.

2 uur later nog steeds geen ticket dus ik begon me zorgen te maken en opnieuw gebeld: nummer 2, ik krijg steeds meer prioriteit.
    De vlucht staat er nog steeds in en ik krijg zeker voordat de vlucht vertrekt een bevestiging dat het ticket is uitgegeven. Ik zeg dat ik dat niet kan accepteren, want straks sta ik op WAW en kan niet vliegen, dus vraag of ze de ticketing kan bereiken om direct het ticket uit te geven. Dat lukt en 5 minuten later kan ik inchecken.

So far so good, maar wat een ellende om ze te bereiken. *G status met een andere airline helpt voor geen meter in deze.

Sorry voor de lange post, maar moest even mijn frustratie eruit schrijven.

Is er trouwens een mogelijkheid om het hotel vannacht in CPH vergoed te krijgen?

FlyingBlob en VinceG vinden dit leuk.
  7. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    126
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb gemengde ervaringen met omboekingen bij Lufthansa.
    De chatbot heeft me nog nooit goed geholpen. Bij de live agent in de chat kreeg ik wel de gewenste vlucht.

In de oorspronkelijke boekingsbevestiging staat een telefoonnummer van de Business Class hotline. Daar wordt je sneller en beter geholpen. Bel niet het Nederlandse telefoonnummer. Dan krijg je een Surinaamse dame aan de telefoon die weinig arbeidsvreugde uitstraalt.
    Op Duitse forums heb ik ook gelezen dat LO vaak geen stoelen reserveert voor INVOL. Persoonlijk heb ik dit nog nooit meegemaakt. Ik kon altijd alle vluchten kiezen.

Mijn annuleringen waren wel op dagen dat mijn vlucht toevallig uitviel. Ik heb geen ervaring met dagen waarop alles stilligt.

Je moet zeker proberen 600 euro plus hotelkosten te claimen.

westi vindt dit leuk.
  8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.092
    Trofeepunten:
    333
    Ik doe dit regelmatig met mijn toolbox als ik die nodig heb tijdens de stopover. Gewoon aangeven dat je het naar AMS gelabelled wilt hebben. Daarna kun je gewoon weer inchecken. Heb nog nooit ergens probleem gehad.

9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.340
    Trofeepunten:
    248
    In mijn bevestigingsmail staat geen enkel telefoonnummer, alleen de gebruikelijke linkjes naar de chatbot en de algemene Customer Help Serivice.
    Mss omda ik niet vanuit NL geboekt heb?

Ik kreeg trouwens een automatische opboeking op dezelfde dag vanuit WAW naar PEK en dan door naar HND. De nieuwe schema aankomsttijd zou iets van 6 uur later zijn.

Ik heb zelf verzocht om te rerouten via CPH een dag eerder. Kan ik dan alsnog die 600 EUR en een nacht claimen?

10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.319
    Trofeepunten:
    408
    Op zich kan je zeker claimen omdat je originele vlucht niet ging, en je hierdoor veel eerder weg moest of bij het geboden alternatief veel later aan zou komen.

Staking eigen personeel van de Lufthansa group valt niet onder uitzondering dus heb je recht volgems de EU compensatie.
    Daarom zijn stakingen ook zo duur, en zou je die eigenlijk willen voorkomen.

westi vindt dit leuk.
  11. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    907
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt @Vliegende_Keep @Ozzietukker @VinceG.

heb mijn koffer inderdaad vanuit TBS via CDG in AMS kunnen ophalen en mee naar huis kunnen nemen. Heel raar om tijdens een overstap thuis te slapen, maar zo doe je iedere keer weer nieuwe ervaringen op! :) Nu met een hele kleine handtas een dagje krakau doen.

wat is tbilisi trouwens een rot luchthaven, vreselijk onaardig personeel en opdringerige taxichauffeurs. Maar goed, alles voor de Experience Points.

VinceG, Javadest, DuckDuck en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Na heel wat jaren weer eens terug in de lounge in VIE. Wat een heerlijke lounge. Mooi ruim opgezet, grote ramen/veel licht, goed eten, fatsoenlijke borden en glazen. Als ik dat dan vergelijk met de lounge in LIS waar ik dinsdag zat, dan is VIE echt een verademing :)

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.006
    Trofeepunten:
    558
    Ja deze is echt top. Denk een van de betere lounges waar ik in ben geweest.

Dan1 vindt dit leuk.
  14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Ja, eens! Goede koffie ook. En hele goede wijnen. Maar die sla ik maar even over ;)

15. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.092
    Trofeepunten:
    333
    Iemand ervaring met de BC van air europa? Hoe is dat?
    Zit voor oktober te kijken naar Zuid-afrika en is wel goede prijs op miles.

16. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.610
    Trofeepunten:
    253
    Een keer met de 787 naar Madrid geweest. Prima toestellen, voor een vlucht binnen Europa viel het eten mij ook zeker niet tegen. Entertainment wel vrij karig.

17. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    907
    Trofeepunten:
    123
    Het is al vaker genoemd, en misschien weet je dit wel maar ik zeg het toch maar even; bij air europa krijg je NUL xp en miles als je business class klasse O boekt.

Deel Deze Pagina