InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.177
    Leuk Bevonden:
    1.018
    Trofeepunten:
    223
    Had ik een keertje toen ik vloog in economy en het toestel verliet op AUA.
    "Fijn verblijf op Aruba meneer Ruut!"
    Een klein gebaar maar werd bijzonder gewaardeerd:)
     
    ppt en Fripsmaster vinden dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    1.501
    Trofeepunten:
    478
    Klopt! Ik moet eerlijk bekennen; bij werkelijk waar ELKE vlucht met QR doet de crew dit, ongelofelijk goed. En voor mij zijn er dat ongeveer 30 per jaar...dus...top!
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.823
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb het idee dat er iets van briefing is geweest om wat actiever de vaste klanten te benaderen, want het gebeurd ook mij de laatste weken wat vaker.

    Wel kan het ook voor ongemakkelijke situaties zorgen als het wat minder subtiel gebeurd, als het boarden klaar is, en je dan een persoonlijk welkom krijgt, en dan de vraag kan ik u gelijk wat te drinken aanbieden en dan terugkomen met drinken heb je wel de aandacht van de rest van de passagiers om je heen.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    1.501
    Trofeepunten:
    478
    Ik had gisteravond een show, vanavond Doha en moet morgenvroeg direct weer terug naar Nederland voor koningsdag. Dus er zat niks anders op dan een maatschappij te vinden die vandaag zo vroeg als kon naar Doha vloog. Dat bleek QR te zijn, maar nergens ochtendvlucht...behalve in Frankfurt. Dusseldorf is een half uur rijden, maar je kon 'm ook routen via Dusseldorf naar Frankfurt (ICE) en vanuit daar naar Doha, dan zou ik om 18:00 aankomen, precies op tijd. Met mijn uitgeprinte QR ticket ging ik naar de ticketoffice in Dusseldorf en die zeiden ''je kan zo aan boord''. Toen de conductrice aan boord kwam vroeg ze waar mn ticket was. Ik liet natuurlijk dat ticket zien dat ik ook aan die balie had laten zien, maar dat was niet genoeg. Allemaal codes scande ze, maar helaas. Dat 'ticket' dat ik liet zien kon van iedereen zijn. Ik geloof dat ze me een boete wilde geven, maar ging eerst andere passagiers controleren. Dit duurt de uiteindelijk 5 minuten en dat gaf mij de tijd om op internet te zoeken wat ik moest doen. Daar bleek dat ik heel gemakkelijk via een website een ticket aan kon maken...geergerd zei ze ''zie je nu wel, ineens heb je wel een ticket''. Duitse grundlichkeit. Op het vliegveld bij de check in lukte het niet omdat ze dachten dat ik een transit deed (FRA - DOH - DUS) maar heb mijn spullen natuurlijk nodig in DOH. Heel gedoe, gelukt. In FRA alleen gebruik maken van de Sakura lounge, vaker geweest, zeker niet onder de indruk. Hele matige lounge (zeker voor JAL begrippen). Reis gaat beginnen, fijne koningsnacht/dag allen!
     
    VinceG, FlyingBlob, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    273
    Was vandaag weer lekkere meltdown op Schiphol. Weet niet of de losers van XR hier de oorzaak van waren. Maar bij aankomstfilter 1 dikke rijen voor paspoortcontrole. Automatische gates waren buiten werking en alleen 3 KMAR voor handmatige paspoortcontrol. Zwaaide met mijn privium pas en ik mocht langs de rij naar beneden alwaar de priviumpoortjes ook uitgeschakeld waren! Dame die er bij stond zei dat ze wel werkten, maar dat de kmar ze uit gezet hadden. Was wel aardig dat ze me vooraan in de wachtrij zette voor de paspoortcontrole. :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.823
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    De bezetting bij de KMAR is op dit moment net voldoende onder normale omstandigheden.
    Bij bijzondere situaties, bijvoorbeeld demonstraties of andere veiligheidsincidenten, dan wordt er eerst gesneden bij de paspoortcontrole bij aankomst.

    Helaas is een demonstratie zoals in de KLM lounge er wel eentje waar men eerst voldoende KMAR leden moet optrommelen om de confrontatie aan te gaan, het heeft geen zin om met 4 man te komen omdat het dan verder kan escaleren, en aangezien er een verhoogd veiligheidsrisico is wordt er geen KMAR personeel van veiligheidstaken afgehaald en gaan die geplande zichtbare en onzichtbare patrouilles wel door op Schiphol, evnals medewerkers die je niet ziet bij de aankomstfilters maar die er er wel zijn voor begeleidingen of renners.

    Dat betekent dat vanaf de brigade in Badhoevedorp versterkingen worden opgetrommeld om het probleem op te lossen en eerst lokaal aanwezig personeel van de filters zelf wordt ingezet om het incident op gepaste afstand te beheersen. Hier hoort ook bij om te voorkomen dat andere passagiers eigen rechter gaan spelen.
    Dat laaste is wel goed, want ik zou zelf ook niet zo goed reageren op dergelijke mafklappers, maar geweld doet geweld escaleren, en dat wil je zeker in een steriele zone voorkomen.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    Lekker efficient. :rolleyes:
     
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    273
    Lijkt me juist een goede reden om de privium poortjes en de automatische paspoortcontrole open te zetten met een lage bezetting. Gaat iets vlotter dan met 3 man handmatig controleren.
     
    lloydje33, TimH en Ruut vinden dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.903
    Leuk Bevonden:
    3.321
    Trofeepunten:
    508
    Ik begreep van KLM dat die "confrontatie" bestond uit KMAR die rustig ging chillen met de actievoerders. XR had een spelletje verzonnen waarbij KMAR de cijfercodes van de hangsloten kon raden. Daar deden ze aan mee en uiteindelijk zijn ze rustig losgemaakt.

    Erg benieuwd hoe dat op CDG was gegaan met de Franse politie, of in Spanje.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.823
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Er is inderdaad een andere benadering van Franse en Spaanse politie. In het uitgaansleven geef je 1 keer een grote mond en de volgende keer doe je dat niet als je niet nog een keer een paar slagen met de gummiknuppels wilt.
    Nederland heeft de modus operandi om de dialoog aan te gaan en niet gelijk tot geweld over te gaan.
    Uiteindelijk krijg je met geweld juist meer geweld.
     
    stefan_vdb en FlyingBlob vinden dit leuk.
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.903
    Leuk Bevonden:
    3.321
    Trofeepunten:
    508
    Jij begint over geweld, ik doelde meer op het uitstralen van autoriteit en de wet handhaven. Spelletjes gaan spelen met wetsovertreders is voor mij het tegenovergestelde.
     
    bernard, westi, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.823
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    De bedoeling is de dialoog aan te gaan. Juist om de zaak niet verder onnodig te escaleren.
    De gekozen plek is er nou net eentje die geen essentiële processen verstoren.
    Als men zich aan een vliegtuig vastketent, de tarmac op rent zit je in een hele andere categorie en zal veel eerder naar geweld worden gegrepen.

    Het blijft lastig omdat je als KMAR met een situatie wordt geconfronteerd, en dat moet je ook maar zien op te lossen.
    Dit soort clubjes doen direct aangifte bij gebruik van geweld dus je moet wel kijken of dit de beste oplossing is.
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.384
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    223
    M.i. is juist het aangaan van de dialoog een signaal om een stapje verder te gaan en maar te blijven proberen. Ik weet niet hoe het is in FR of SP, maar hier in PL hoef je het niet te proberen. Niet luisteren is gewoon mee naar bureau en met een beetje pech een nachtje zitten.
    Autoriteit moet je wel kunnen en mogen afdwingen.
     
    MVA20 en arjen05 vinden dit leuk.
  14. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Sinds 1 april krijg ik geen mailnotificaties meer van IF, terwijl onder Instellingen - Voorkeuren en Meldingsvoorkeuren alle vinkjes aan staan. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.903
    Leuk Bevonden:
    3.321
    Trofeepunten:
    508
    Welke dialoog? Als je 7km per uur te hard rijdt, krijg je ook een boete.
    Als je liever leeft in een land waar je koehandel kunt voeren met de autoriteiten, moet je dat in Afrika gaan doen.
    Hier leven we in een democratie en kun je in het geval je het oneens bent met hoe het land bestuurd wordt, een politieke partij oprichten en deelnemen aan de verkiezingen. Daar is al een partij voor overigens, GroenLinks. Elke Exctinction Rebellion kan daar lid van worden en daar een linkser beleid afdwingen.
    Er zijn ook diverse burgerinitiatieven die kunnen leiden tot referenda et cetera.

    Totaal overbodig om allerlei wetten en regels te gaan overtreden om je mening af te dwingen.
     
    Godenzoon14, VinceG, ppt en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.177
    Leuk Bevonden:
    1.018
    Trofeepunten:
    223
    "Het blijft lastig omdat je als KMAR met een situatie wordt geconfronteerd"

    Dat leer je gewoon in je opleiding. Alleen omdat de leiding van Kmar nogal politiek gevoelig is, worden deze extreem linkse acties met de mantel der liefde bedekt.
     
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ik kom heel graag in Polen. Iedereen zijn vrijheid maar met raddraaiers wordt korte metten gemaakt. Dan kan de 99% die zich aan de regels houdt in een grote stad als Warschau gewoon verder hun dingen doen. Daar kunnen ze in Amsterdam echt heel veel van leren. Dat types als Valsema ook nog de situatie politiek afwegen maakt het er niet beter op.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.384
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    223
    Ik ben een tripje naar Corsica aan het plannen en zie dat Hertz geen office heeft op BIA. Avis was ik niet meer over spreken, dus vandaar dat ik eigenlijk naar Hertz ben geswitched.

    Is er nog een mogelijkheid om bij andere verhuurders status te krijgen, bv op basis status bij Hertz, AFKL, FB Amex iod?
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.823
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Het probleem is niet dat het met de mantel der liefde bedekt wordt, zie met het ingrijpen van de Politie op het terrein van de UVA en men schreeuwt meteen moord en brand over gebruikt geweld.
    De advocaat zegt dat men een goede zaak heeft, voor wat pr scharen wat linkse mafklappers die zich docent noemen solidair met de actievoerders en zie hier de modus operandi.
    Hier heeft de politie terecht opgetreden gezien men de gezichten hadden bedekt, bakstenen verzameld en er al schermutselingen waren geweest mag men ingrijpen, media benoemd dat niet omdat dat de publieke opinie tegen zich keert, maar een KMAR die een geweldloos protest direct met zwaar geweld beëindigd, gaat meer kwaad doen dan goed.
     
    DuckDuck vindt dit leuk.
  20. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Als ik mij niet vergis kan je status matchen met National, Sixt en Enterprise. Heb wel eens gelezen dat Europcar ook status matchen doet, maar dit niet actief promoot op hun website maar je het wel kan krijgen als je mailt naar de afdeling Privilege Card van hun.
     
    westi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina