InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Voor degene die mij mijn camera terug bezorgt heb ik een dikke fooi over!

    Ben bang dat het verzekeringsarts wordt :-(
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Valt het dan niet onder het eigen risico van de zorgverzekering;).
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    In Canada verbaasde het me waar je allemaal fooi voor moest geven. Zelfs als je in een bar zelf aan de bar direct je alcohol afrekende was het gebruikelijk om fooi te geven. Verder bij restaurants is het wel gewoon gebruikelijk, alhoewel ze bij minder dan 15/20% vaak toch niet blij zijn, ondanks soms belabberde service.. De supermarkt en Uber waren zo een beetje de enige plek waar je geen fooi moest geven.
     
    Grouchy en Lionell vinden dit leuk.
  4. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Laat toch wel zien hoe belachelijk dat hele systeem is. Ondanks slechte service alsnog een fooi verwachten, en dan is 15/20% ook nog eens een aanzienlijke fooi.

    En dan vervolgens aan het personeel van supermarkten of Ubers geen fooi geven.. omdat zij zeker zo'n toploon ontvangen!
     
    Grouchy en Lionell vinden dit leuk.
  5. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Eens dat het een belachelijk systeem is. Je zou moeten betalen aan de hand van service, niet iets anders. En ik was daar met een lokaal iemand die het allemaal de normaalste zaak van de wereld vond. Verschil van cultuur denk ik.
     
    Grouchy en Lionell vinden dit leuk.
  6. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    In Canada staat vaak op de bon van het restaurant, wat je aan fooit kan geven, een ondergrens, en een bovengrens als suggestie. Ik gaf eens minder, en de ober vroeg meteen: eerste keer Canada? Ik zal eens uitleggen hoe het werkt... :(

    O en over het ontbreken van alcohol in reguliere winkels in Toronto gesproken; in de naburige regio Quebec is het tegenovergestelde gaande van Ontario. Ik ging tanken daar, en het viel me op dat minstens de helft van de tankshop volstond met allerhande soorten bier en wijn. Dat is hier dan weer niet voor te stellen. Gek dat soort verschillen binnen één land
     
    Grouchy en Lionell vinden dit leuk.
  7. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Dat ligt er aan wat je een land noemt :) Eigenlijk is Canada, net als USA, meer een federatie van staten dan een samenhangend land. Zelfstandige staten die samenwerken op een aantal gebieden. Niet zo veel anders dan de EU, hoewel wel veel meer gebieden waar ze samenwerken. En als we het over de EU hebben, bijvoorbeeld Zweden heeft ook een verbod op alcohol verkoop boven de (als ik het goed heb) 3,5%, behalve in de staatswinkels, net als Ontario. Qua oppervlakte zijn Ontario en Quebec een stuk verder van elkaar dan Nederland en Zweden. Nog steeds heel gek daar, of net zo gek als hier? :rolleyes:
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Goedemorgen iedereen! Fijn weekend gewenst! :)
     
    Kilian, Daan3 en jongesander vinden dit leuk.
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ga op reis en neem mee... een rugzak! Klaar met inpakken :D Screen Shot 2017-04-23 at 14.03.25.png
     
    Carel1, Grouchy, FlyingFonz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Gaat weer hard met de fooi deze dagen ;). Eerst ND en MN nu een beetje op de zuidelijke tour in South Carolina. Gisteren frogmore stew (Low-Country boil) & fried oysters en vandaag shrimp & grits.
     
    Rutger, Lionell en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nog 2,5 dag te gaan voor m'n vakantie eindelijk begint... Laatste loodjes wegen het zwaarst!
     
    Rutger, FlyingFonz, Fripsmaster en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Sportief tasje hoor. Ga je er ook trekkings mee doen of heb je daarvoor een kleinere daypack?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb een kleinere daypack van Osprey voor daguitstappen. Deze grotere is puur om al m'n spul mee te zeulen van plaats A naar B naar C etc gedurende 3 weken. Destijds in Borneo had ik enkel deze grote bij me en dan is het flink zeulen, je leert uit je fouten :)
     
    Rutger en Didier13 vinden dit leuk.
  14. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ah ik wilde je al de tip meegeven. Je kan je geld beter in een kwalitatief goede daypack stoppen omdat je daar echt meters mee gaat maken. Ik heb na een 3 daagse toch in Myanmar twee jaar geleden met een flut rugzakje vorige jaar ook maar geïnvesteerd in een wat betere daypack voor de Ciudad Perdida trekking in Colombia. Echt elke euro meer dan waard.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Groeten uit Dambulla!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Didier13, lloydje33, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @Lionell hoe groot is jouw Osprey daypack?

    Ik wil binnenkort mogelijk voor 2 weken weg. Is het denk je mogelijk om alleen een 'daypack' mee te nemen. Op die manier alleen maar 1 i.p.v. 2 tassen?
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb de Farpoint 40, daar gaat echt wel wat in. Zeker als je compressiezakken gebruikt voor kleren.
     
  18. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Gebruik jij de compressiezakken van Osprey ook of heb je daar iets anders voor?
     
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb er 2 kleintjes (1 liter & 3 liter) van Osprey die ik gebruik voor ondergoed en sokken. Daarnaast heb ik er 2 van Eagle Creek (denk 10 liter) die ik gebruik voor kleding, die ik eerst compact oprol voor ik ze erin stop. Andere optie is om van die plastic vacuumzakken te gebruiken, maar die gaan niet zo lang mee. Heb er van een goedkoop merk en van Eagle Creek en na verloop van tijd krijgen die een geurtje als er eens een vochting kledingstuk heeft ingezeten.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  20. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb een 3-delig setje van de Decathlon gekocht, daar zit zo'n luchtroostertje op.

    Tot nu toe overigens altijd AH tasjes gebruikt, werkt ook prima.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina