InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Precies zoals bovenstaande, bij vertraging moet deze minimaal 3 uur zijn bij aankomst gate, en bij annulering van een vlucht en een herboeking op een andere vlucht moet je minimaal 2 uur en 1 minuut later aankomen, dan heb je recht op vergoeding.

    Wel gelden de daadwerkelijke aankomsttijden, air france maakte het laatst spannend door opeens door wissel van landingsbaan mijn vervangende vlucht eerder te laten landen, en het is dat het toestel 2 minuten voor het draaien naar de gate stil stond om te wachten op grondpersoneel want andere was het echt maar 1 uur en 59 minuten.

    Afgelopen dinsdag was er geen twijfel, mijn vlucht uit Bangkok werd geannuleerd bij de gate en na wat ‘bijzondere’ omboekingen een dag later alsnog teruggevlogen op hetzelfde vluchtnummer maar dan het toestel van de volgende dag, de mail met technisch defect zorgde vanuit pa van een uitermate snelle afwikkeling 1 uur en 16 minuten na mijn claim al de trotse bezitter van een €800 voucher.

    Hier was het wel handig dat je niet hoeft te schakelen met de reguliere klantenservice voor het direct omboeken van de fantasie voorstellen van KLM, want die waren onbereikbaar terwijl ik al wachtend het direct binnen 5 minuten had geregeld. Dat geldt dus ook voor aanvragen compensatie maar je kan pas claimen na je vlucht en met de daadwerkelijke aankomsttijd.
     
    Timo vindt dit leuk.
  2. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Dank voor jullie antwoord! De omgeboekte vlucht kwam uiteindelijke 2 uur en 3 minuten later aan dus dan gaan we het gewoon nog een keer proberen.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2022
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Mn vrienden van de KLM hebben weer eens een vlucht geannuleerd en me op een vroegere vlucht gezet.

    Ik had eerst 4,5 uur de tijd tussen twee vluchten (IAD-FRA en FRA-AMS) en nu nog maar 3 uur. Het betreft 2 aparte tickets (LH en KL), ik moet door paspoortcontrole, koffer van de band halen, koffer afgeven en weer door security. Ga ik dit redden op Frankfurt binnen 3 uur? (vertragingen even buiten beschouwing gelaten)
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Dit ga je in principe wel redden, zeker als er geen vertraging is.
    Het voordeel van Frankfurt is ook, tenminste als je aan het begin van de dag er bent, dat je ook altijd nog met de ICE naar Nederland kan, en hoewel je niet de sparpreis betaald is het ook weer niet onbetaalbaar.

    Als er een goed alternatief voorhanden is zoals deze dan zou ik me niet teveel zorgen maken.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Was idd ook mijn idee dat ik altijd nog de trein kan pakken. Ik ga gewoon lekker de gok nemen, thuiskomen lukt sowieso wel.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Weer een ervaring rijker vanmorgen :rolleyes:
    Security op Frankfurt. Laptop tas en koffertje mee. Laptop, tablet en vloeistof eruit zoals expliciet gevraagd. Oh, inhoud koffertje spanned. Die bleef in de scan container. Deuren dicht. Alle mensen uit de rij gehaald. 9 man van security 15min naar het scherm kijken. De lokale marechaussee met 3 man en automatische wapens erbij. Telefoon overhandigen, paspoort overhandigen. Questionnaire overhoring. Wat in m’n koffertje zat. Koffertje open, alles eruit en 1 voor 1 door de scan :D Ze hadden nog nooit de gevouwen arc mouse van MS gezien, de elektrische tandenborstel was natuurlijk een moordwapen (hands up and say aaaa) net als m’n tondeuse. En de Bluetooth speaker was natuurlijk ook code rood. Op m’n 50+ vluchten p/j nog nooit een probleem geweest, ook niet op Duitse airports. Maar vandaag wel :confused:
    Als laatste was er 1 ding wat ze nog moesten openmaken na de scan. Dus ik tegen de vrouwelijke marechaussee naast me in het Duits zeggen dat ze nu de hoofdprijs hadden gevonden. M’n gezicht cleaning zeep in een dry-bag :D:D moest ze toch lachen.
    Toen moest even gezegd worden dat 0 elektronica erin mocht. Toen vroeg ik waarom ze m’n ereader en headset en powerbank in andere tas wel doorlieten. Werd het stil. Bye :D
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2022
    Grouchy, ErwinLansing, arjen05 en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Altijd fijn daar als je de verkeerde lane kiest. Soms zijn daar zelfs kabeltjes electronica. onbegrijpelijk!
     
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Incompetente scan doos. Vroeg haar waarom ze die andere elektronica dan wel door liet gaan. Haar baas stond er naast dus toen kon alleen maar omdraaien en me negeren. :p:D
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2022
    VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  9. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Volgende keer nog een blok kaas bij de elektronica doen. Doet het ook altijd goed;)
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Ik vlieg binnenkort met KLM van Dusseldorf naar Sao Paulo en wilde in de online boeking (heb ik zelf niet gemaakt) mijn ITA Volare nummer invullen. Ik ben premium. Ik zie dat dat nergens kan; alleen een Alitalia nummer kun je invoeren. Heb KLM al een online bericht gestuurd maar nog geen reactie. Tips?
     
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Net het volgende, vreemde antwoord gekregen;
    Ik heb voor u gekeken. Er is helaas nog geen overeenkomst tussen KLM en ITA, waardoor u uw VOLARE account niet kunt toevoegen aan uw boeking. Ik adviseer u om ITA hierover te contacteren voor wanneer de overeenkomst er wel komt.
    Laatst vloog ik van Vietnam naar Singapore met Skyteam en toen kon ik wel van al mijn voordelen gebruik maken, zoals lounge. Wat moet ik hier precies mee?
     
  12. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Aan ITA heb je meer niets dan iets. In de voorwaarden en op de website staat niets over Skyteam Elite of Elite+. In de voorwaarden hebben ze het enkel over hun “clubs”. Ergens op de website stond een lijstje met fast lanes. Zelfs op sommige luchthavens waar ze zelf op vliegen heb je geen fast lane rechten. Oftewel, je hebt er niks aan. Op Skyteam website staat dat iedere carrier naar eigen goeddunken afspraken kan hebben gemaakt (of niet) over specifieke voordelen voor ITA members.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Hier ben ik het volmondig mee eens.

    Vorige maand m'n executive status uitgeprobeerd, maar dat was eens maar nooit meer ITA voor mij.
    Na het boeken geen seatmap meer om te wijzigen, SP logo mist op boarding pass, On board upgrade niet mogelijk (6 plekken vrij), geen alcohol op dagvluchten, ongeinteresseerd personeel, niet opvolgen safety procedures enz. enz.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  14. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Omdat ik met NYE in Dubai op moet treden en het elk jaar een feest is om tickets te boeken, deze keer maar eens ''op tijd gekeken'' (lees : 2 weken geleden). Eigenlijk nauwelijks opties onder de 1000 euro. Bij mij maken we een totaalprijs inclusief vluchten, dus het kan wel, maar er blijft minder over. Vorig jaar met Andolujet gegaan en dat was toch wel twee keer 3,5 uur afzien, maar was de enige aanbieder met prijzen rond de 500 euro retour (naar Sharjah weliswaar). Via TK zelf was het 600 euro, OTA was het 500, daarvoor gekozen (om het 'bespaarde' geld in stoelen te stoppen). Nu was ik mijn boeking aan het beheren en gezien onze lengte wilde ik 2 stoelen aan de nooduitgang selecteren. Vlucht 1; reguliere stoel vooraf betalen 11 euro, nooduitgang 15 euro (no brainer). Tweede vlucht (SAW - Sharjah, 4 uur 30) zelfde, maar voorin zag ik 2 rijen van 2 staan. Ik klik er eens op, bleek het nog vrij te zijn. Voor 21 euro per stoel. Op goed geluk maar eens geselecteerd, voor zowel de heen als ook de terugvlucht. Lees ik achteraf dat Andolujet allemaal toestellen van S7 overgenomen heeft die de eerste 2 rijen nog echte business class stoelen (Recliners, OK) hebben en naar het blijkt heb ik dus nu 500 euro voor een retour betaald en heb ik bij 3 van de 4 vluchten business class stoelen (2-2 config) voor in totaal 63 euro. Over koopjes gesproken!
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb even jullie hulp nodig:

    De vlucht van mijn vader van Heraklion - Amsterdam is vandaag gecanceld door Transavia (niet door het weersomstandigheden) en de eerste optie waar zij hem op kunnen omboeken, is aanstaande vrijdag, 6 (!!) dagen later dan oorspronkelijk vertrek.

    Nu geven zij twee opties:
    - Een refund van de terugvlucht
    - Omboeken naar vrijdag 21 Oktober en dan mogen ze in een 3 sterren hotel slapen die Transavia vergoed en ik neem aan ook eten/drinken?

    Nu vraag ik mij alleen af hoe het zit met die ene claim van 3 uur of meer te late aankomst, dat je een vergoeding krijgt. Als we de refund accepteren, maakt hij dan nog aanspraak op die regel dat je vlucht meer dan 3 uur te laat aankomt?

    Ik heb hem nu op Corendon geboekt die a.s. woensdag vertrekt, maar ik zat er aan te denken hem dan bij Transavia alsnog om te boeken naar die vrijdag, zodat zij het hotel betalen en we nog de claim kunnen indienen. Alleen zit ie die vrijdag dus niet echt op de vlucht zelf, want ik vlieg hem Woensdag al terug.

    Hebben jullie enig advies? Echt bizar slecht hoe Transavia met deze annulering is omgegaan trouwens, maar dat is voor een ander topic.
     
  16. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    In Artikel 5 (annulering) van de verordering (EG) Nr. 261 staat dit allemaal duidelijk omschreven. Hier wordt ook verwezen naar oa Artikel 7 (Recht op compensatie),
    Artikel 8 (Recht op terugbetaling of een andere vlucht) en Artikel 9 (Recht op verzorging)
     
  17. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Wat heeft Transavia voor reden opgegeven en welke vlucht betrof het?
     
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    HV6876 en aan mij gaven ze geen reden, maar volgens mijn vader was de het uit opdracht van Schiphol. Maar mijn vader is een vlieg-leek dus ik durf ook niet met 100% te vertellen of hij het goed over heeft gebracht naar mij toe. :rolleyes:
     
  19. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Bijgaand twee screenshots, een van de geanulleerde vlucht waar je pa op had moeten zitten. En een toestel wat naar HER is gevlogen rond dezelfde tijd. Dus de noemer slecht weer kan idd niet gebruikt worden…

    Helaas kan er dit seizoen (heel) veel beter in de groene organisatie waar ik werkzaam ben en vind dit vervelend om jouw ervaring te moeten lezen.
    Ik kan je garanderen dat iedereen in de organisatie z’n best doet, zo nog meer in de cabine en cockpit (mijn gedeelte)…maarja een huurmoordenaar doet ook z’n best en worden we ook niet gelukkig van het resultaat!
    Er word hard geevalueerd in de organisatie hoe dit rampjaar een eenmalige kan blijven…maar alles valt en staat zo’n beetje dit jaar met de grillen van firma Schiphol…

    Ik ken de 261 regelgeving niet, maar kunnen ze niet omgeboekt worden via ATH met aegean/olympic?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ja ik ben ook niet boos geworden op de klantenservice want die hebben het nog erger (krijgen al het gezeik over de ops over hun heen) en zij hebben 0.0 invloed. Vind het alleen bizar dat de enige optie was op vrijdag terug te vliegen. Dat ene toestel wat wel vloog bleek een soort charter te zijn van Transavia voor Tui vakantie gangers...

    Ja het enige wat ik hier dus niet uit kan halen is of een refund alsnog wordt gezien als '3 uur latere aankomst of meer'. Gezien er dan namelijk geen alternatieve vlucht geregeld wordt en die 3 uur geheel aan jezelf ligt? Of denk ik nu echt te moeilijk?
     

Deel Deze Pagina