InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Niet per se vreemd, als je wat extra’s wilt kun je altijd even belletje drukken of langs gaan in de galley.
     
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Nouja, op vluchten van de concurrenten EY en EK serveren ze altijd wel 2 maaltijden op deze vluchten van +- 6 uur. Nu hadden ze echt alleen een ontbijt, niet onlogisch gezien de vertrektijd van 9, maar met een arrival om 4 had een lunch niet misstaan (of pre arrival light meal). Dat was er dus niet.
     
    LordH vindt dit leuk.
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik zit nu in Sharm el Sheikh en zie regelmatig vliegtuigen landen. Uit nieuwsgierigheid keek ik op FR24 om te kijken waar die vluchten vandaan komen. Blijkt dat ze niet te zien zijn. Als je SSH aanklikt zie je wel de vluchten de aan gaan komen (of gekomen zijn), dus d elink is wel te leggen, maar je kan de vluchten niet live volgen. Sommige vluchten op de map hebben geen bestemming (N/A), maar je kan zien dat ze naar Sharm vliegen, vlak voor de laatste bocht gaat dan de transponder uit.
    Nog niet eerder gezien. Zou dat te maken hebben met die aanslag op dat Russische toestel jaaaaren geleden?
     
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    De strafheffing zit inmiddels al verwerkt in de boekingen in 2023.
    upload_2022-9-30_1-2-19.png
    Ik ben benieuwd of ik nog een naheffing krijg voor de reeds geboekte reizen...
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Volgens mij niet omdat normaliter al geboekte reizen uitgezonderd zijn en daarnaast administratief een hele hoop werk is en daarom ook onredelijk is om te verlangen van luchtvaartmaatschappijen om ze alsnog te incasseren, dan mag de overheid die de belasting oplegt namelijk ook bijdragen aan de kosten hiervan..
    Het merendeel van mijn vluchten is met vertrek Dusseldorf of Brussel, dus heerlijk zonder NL milieubelasting 2x opstijgen en landen om daarna extra vervuilend met de auto te reizen, terwijl naar Schiphol ik met het OV ga.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Gezien die opstappunten denk ik dat je in een geschikte hoek van het land woont? Niet in den Helder bv..?
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Niks hoek, centralna. Met contracten en Duitse en in mindere mate Belgische douaneregels maken vertrekken en aankomen buiten Nederland altijd interessant.
    Want een Europa betekent vooral vrij verkeer van goederen binnen de EU, maar elk EU land zelf heeft eigen douaneregels en mate van controle.
    Naast het feit dat in beide landen de global divisie vanuit Nederland wordt geleid, de dag dat er in Duitsland een lokale afdeling komt zijn mijn dagen geteld… maar laat dat nou net niet interessant zijn.
     
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    oww haha duidelijk..ja dat laat al de waanzin van die straftax zien..ik ben nu ook geneigd uit dolle woede met mijn vervuilende auto naar DUS te reizen en daarmee zelfs beloond te worden door dus meer XP te incasseren met een DUS-AMS/CDG-xxx=trip, i.p.v. wat ik doorgaans doe: met een op windstroom rijdende trein naar AMS en daarvandaan... de eencelligen in den Haag en bijbehorend politiek correct maar verder verstandloos stemvee begrijpt dat dus niet...
     
    lloydje33, michiel1, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hoe zit het nu met die "geblokkeerde" stoelen. Wat is de reden van dergelijke op het oog willekeurige blokkades? Mogen de mensen op bv 10D 11F enz. om een of andere duistere reden alleen zitten?
    upload_2022-10-1_16-39-24.png
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Nu zat ik laatst bij een 787-9 op op 10C en dat terwijl ik op deze vlucht altijd 10A wil hebben.

    Paar weken was m'n plek opeens 11C en was de hele 10-rij leeg!
    Hadden ze er een 777 van gemaakt. Mooi, ik weer op m'n vaste 10A plaats.

    De geblokkeerde middelste bulkhead seats (rij 32) voor mensen met baby's was ook een rij naar achter gezet... Dat is dan weer een beetje onhandig.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Jeetje, dat was best wel lucratief....:confused:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    ErwinLansing en VinceG vinden dit leuk.
  12. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    “Hallo staat er skypriority op uw boardingpass? Nee? Dan mag u de feesttent in doei”
    (Al werkt dit wel om de skyprio check in te komen)
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    En dan pakt de BP controleur onderaan de roltrap zijn rode stift...

    upload_2022-10-1_19-39-47.png
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2022
    Urbanjazz, michiel1, MollyMoon en 14 anderen vinden dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Wat zijn jullie ervaringen in de P3 Garage? Ik heb vandaag voor de zoveelste keer als een dolle lopen rondscheuren op zoek naar een plekje. Ik werd steeds gefrustreerder! Dat eerste deel is steevast afgesloten met een ketting en ingangsverbod. Ik race door naar dat tweede deel. Ik volg "vrij" nou nergens een vrije plek te zien. Ik ga alsnog die spiraal in naar boven terwijl er "vol" staat omdat er eenvoudig geen andere optie is. Helemaal tot verdieping 5. Nope..geen plek! Ik race mijn auto tot stinkend rubber weer terug naar beneden en vind uiteindelijk na een half uur racen alsnog een plekje op etage 3!. Daarna getergd lopend via het eerste deel dat "onbereikbaar /verboden" is per auto zie ik oceanen van vrije plekken.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2022
  15. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Dat is helaas best herkenbaar. Eerste deel is bij mij ook 9 van de 10 keer met een ketting afgesloten en een fatsoenlijke plek is echt lastig te vinden, meestal kom ik op verdieping 5 uit. Erg jammer er paaltjes tussen de 2 gebouwen staan.
     
  16. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik liep er laatst toen ik de auto geparkeerd zat er iemand die hele garage door te racen.
     
    Stijnplatinum en MichaelNight vinden dit leuk.
  17. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Wat ik mij afvraag, stuurt de mevrouw achter de SP incheckbalie je niet alsnog weg als je bij de ARC naar binnen glipt door middel van zo'n fake FB Gold kofferlabel terwijl je in het echt helemaal geen status hebt?
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik vermoed van niet, en de ‘eendagsvliegers’ zullen het ook niet doen, die zijn nieuw en heel onzeker.
    Blijft over een paar ‘nep veelvliegers’ die dus wel vaker vliegen, geen status hebben en misschien wat brutaler zijn, maar die aantallen zullen slechts beperkt zijn, voor de chaos in 2018 ofzo gebruikte ik platinum wel eens voor mijn easyjet ticket voor de priority.
     
  19. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Heeft er iemand enige ervaring met compensatie voor een vluchtwijzing van een aansluitende vlucht korter dan 7 dagen voor vertrek?

    Originele vlucht:
    KL844/KL1665 00:15 BKK-AMS-BCN 10:25
    Nieuwe vlucht:
    KL844/KL1669 00:15 BKK-AMS-BCN 12:35 (2 uur en 10 minuten later)

    Voor mij valt dit onder annulering van vlucht KL1665 door KLM.
    Minder dan 7 dagen voor vertrek geïnformeerd?
    Bent u 7 dagen of korter voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 1 uur eerder vertrokken of meer dan 2 uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding.

    Reactie KLM: Helaas geldt hiervoor geen EU 261 compensatie. Dit komt omdat u niet uit een Europese bestemming komt en omdat de nieuwe vlucht minder dan 3 uur later was dan uw originele vlucht.

    Wie heeft er gelijk?
     
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Om het correcte plaatje te zien, moet je niet uitgaan van de tijden op het ticket, maar van de werkelijke vluchttijden. Je reis was BKK naar BCN met een verwachte aankomst om 10.25 uur. Indien je werkelijke aankomsttijd meer dan 2 uur later was, zou je naar mijn mening recht hebben op de helft van de lange afstand compensatie. Bij vertraging tussen 2 en 4 uur is de compensatie 300 euro. Stond het toestel 12.24 aan de gate, dan heb je pech.
     
    Timo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina