InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ja Easyjet had wat problemen. Al ben ik misschien er teveel mee bezig, maar ik hou altijd de inkomende vlucht in de gaten, dus dan zou ik die 1.5 uur vertraging zelf wel opgemerkt hebben.
     
    bernard vindt dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik hoop dat ze dit niet gaan invoeren. Sta je met je achter 4 families met ieder 3 kinderen. Moet er niet aan denken. Egoistisch? Ik vlieg vaak genoeg om SP te hebben, die kinderen kunnen voor de een of 2x per jaar wel in de gewone rij gaan staan wachten.
     
    VinceG, lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dat is nu ook wel is mijn ervaring bij de prio lanes. Vaak vader of moeder met status en die nemen partner en 2/3 kids mee.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Inkomende vlucht was op tijd. Maar was geen plek aan de M dus werd naar D verplaatst ;)
     
  5. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Niet helemaal mee eens.. als er niet genoeg personeel is kun je de beste manager ter wereld zijn maar dat gaat de werkdruk niet oplossen. Met een structurele hoge werkdruk krijg je meer uitval door burnout, ziekte en mensen die weg gaan wat de werkdruk weer verhoogt en dat is de neerwaarste spiraal.

    Wil je hieruit komen moeten er meer gekwalificeerd personeel bij en/of minder volume door schiphol. Een andere oplossing is er niet voor. Je kan je niet uit deze crisis 'managen'
     
  6. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een tijd in Hamburg gewoond. Tegenover de airbus fabriek aan de andere kant van het water is een strandje. Daar een aantal keer gelegen en de Beluga zien opstijgen en landen :) Blijft een imposant vliegtuig
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Maar het management is hier toch de schuldige dat er niet genoeg personeel is? Zij maken de beslissing om meer mensen aan te nemen (op tijd!) of te ontslaan. Dat ontslaan hebben ze goed gedaan. Maar het op tijd aannemen terwijl de signalen er waren dat er hard mensen nodig waren hebben ze achterwege gelaten. Gewoon zitten slapen.
    Je kunt je hier uit managen door het personeelstekort aan te pakken. Het plan dat nu gepresenteerd is richt zich vooral op het aantal vluchten verminderen hetgeen totaal onrealistisch is en ook te laat voor de zomer. Veel stoelen zijn al verkocht.
     
    Urbanjazz, FlyingFonz en Carel1 vinden dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het ligt er denk ik wel aan welk management je bedoelt, want het uitvoerende heeft niet zoveel te zeggen, het is al jaren modus operandi om mensen kortlopende contracten te geven.
    In mijn sector merk ik het ook, ik ben wel gemotiveerd, maar uitvoerend personeel voor de Nederlandse markt kan overal aan de slag met betere uren, minder overwerk en hetzelfde salaris.
    En gescreende mensen zijn schaars, het zorgt echt voor hoofdbrekens ook bij mij om het voor elkaar te krijgen dat de logistiek op orde is…
     
    FlyingDutch en Urbanjazz vinden dit leuk.
  9. HansB

    HansB Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Volgende week voor het eerst na 2 jaar weer eens vliegen. Gelukkig nog steeds Gold status. Wat is tegenwoordig de route door security voor SkyPriority voor Schengen?
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De roltrap achter de KLM SP en Business check-in of de lift in die check-in.
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Mijn partner en kids hebben allemaal Privium alsmede SP, dus oordeel niet te snel als je kids in de SP rij voor je ziet staan :D
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Gisterenochtend mijn stoel gewijzigd voor mijn vlucht van donderdag. Tot mijn verbazing zag ik dat iemand mij voor was geweest en op rij 3 zat. Weinig mensen die weten dat 3 dagen voor vertrek er extra rijen EC open gaan.

    Mss iemand van hier die donderdagavond WAW-AMS vliegt? :)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Ik ga zaterdag naar WAW, ook al 4 personen voor me die van rij 6 verder naar voren zijn gegaan. Hoor graag hoe de drukte op WAW is bij de security.
     
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Fast track waar je als FB elite toegang hebt is (bijna) nooit druk. 5-10 mensen is normaal, 15+ mensen is al uitzonderlijk.
     
    Eagle vindt dit leuk.
  15. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Heeft iemand toevallig een URL of een e-mailadres om m'n beklag te doen bij Air France over een voucher waar ik reeds tijden op zit te wachten? Mijn contact bij KLM geeft aan dat deze ergens in de queue staat en dat zij hier verder geen invloed op kan uitoefenen.
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik zit te kijken naar vluchten in augustus WAW-CGN. Gevonden op Google flights en op Skyscanner. Via LH boeken kost 634 EUR en via een OTA 461 EUR (GF) of slechts 300 EUR (SkyS).

    Maar dan moet ik boeken bij Supersaver, Travelfrom.nl (beide GF), Travelgenio of Travel2Be (beide SkyS).

    Ik ken geen van deze. Iemand ervaring met een van deze partijen? Aan te raden of niet?
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Normaal zou ik hier nooit meer bij boeken, maar voor meer dan de helft zou ik het risico wel willen lopen.
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Nadeel alleen bij aanpassingen in de uitvoering van vluchten zit je ook aan die reisagent vast, en daar wordt het niet makkelijker op.
    Geldt ook als KLM of AIR FRANCE aanpassingen doet.

    Nu vlieg ik werkgerelateerd heb ik de vrijheid om zelf te boeken maar enkel en alleen bij de luchtvaartmaatschappij zelf, ik moet het direct met 1 telefoontje of mailtje kunnen wijzigen.
     
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dit is ook werkgerelateerd, maar dan nog zit ik voor zo'n prijsverschil wel te twijfelen.
     
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Puntje is vooral hoe flexibel je kunt zijn. Als er iets aangepast wordt moet ik ook andere zaken mogelijk omgooien en daar heb ik niet veel tijd voor, voor mij is belangrijk dat ik e.e.a. direct kan omzetten, en met een reisbureau er tussen dan kan dat niet, zeker de niet zalenreisbureau’s.
     

Deel Deze Pagina