InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.733
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Air France vlucht van Cairo 7 uur en 40 minuten vertraagd, van 02.20 naar 10.00 uur…Toestel was op tijd dus ik vermoed cargo (maar niet de mijne) of crew issue.
    Gelukkig melde ze het wel rond 10 uur in de ochtend zodat ik wat kon regelen zoals langer verblijf in hotel, prijs viel mee en niet pas op de luchthaven rond middernacht een hotel krijgen.
    Daarnaast ook herboekt naar een andere vlucht naar Amsterdam, lekker lange overstap, al is dat niet erg want ik heb veel werk te doen en in de lounge is prima.

    Ik heb sowieso recht op vergoeding bij vertraging, maak ik ook kans op vergoeding voor hotel die ik zelf geregeld heb? Krijg het ongetwijfeld vergoed via de werkgever maar dat is een omslachtige procedure bij niet geplande verblijven… dus als ik dat kan voorkomen zou dat mooi zijn.
     
    Grouchy en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Artikel 9 van Europese Verordening 261/2004 -> Recht van verzorging.
    • Maaltijden en verfrissingen
    Om je te compenseren voor het geleden tijdverlies heb je recht op maaltijden en verfrissingen die in verhouding staan tot de wachttijd.
    • Hotelaccommodatie
    In het geval van een geannuleerde vlucht kan het voorkomen dat de vervangende vlucht pas de volgende dag vertrekt. Het is dan uiteraard niet nodig om de nacht door te brengen op een bankje op de luchthaven! Als je één of meerdere nachten hebt moeten wachten tot je (vervangende) vlucht vertrekt, dan heb je recht op een (hotel)accommodatie.
    • Vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de accommodatie
    De luchtvaartmaatschappij is ook verantwoordelijk voor het eventuele vervoer van en naar de accommodatie.
    • Twee gratis telefoon-, fax- of e-mailberichten
    Je hebt recht op twee gratis telefoongesprekken, fax- of e-mail berichten.

    Normaal gesproken is het wel handig om dit even telefonisch af te stemmen voordat je iets zelf regelt (even de Platlijn bellen), maar een claim op grond hiervan is bij mij nog nooit afgewezen (binnen grenzen der redelijkheid)
     
    Grouchy, FlyingFonz, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Natuurlijk na thuiskomst een klacht ingediend en vandaag ineens gebeld door KLM Customer Care. Natuurlijk excuses voor het ongemak, en uitleg dat de systemen tussen NS en KLM niet samen praten. Netjes gewezen op de strategie van Air&Rail, waar nou juist de CEO zegt dat de overstap goed moet verlopen (link) , wat dus duidelijk beter kan. Compensatie niet volgens EU261 voor vluchten, maar andere regels voor treinen, wat 100% vergoeding van het treindeel van het ticket is. Die afdeling, die dat uit moet rekenen, heeft het erg druk, dus kan even duren, en moet ook niet op een enorm bedrag rekenen. Had ik ook niet verwacht, belangrijkste is, dat ze de klacht serieus nemen, en dat doen ze duidelijk. Nette afhandeling.
     
    VinceG, MoonJ, MichaelNight en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ok, iemand een idee waarom KLM tegenwoordig op Europese vluchten 1C blokeert? Ook als de vlucht (bijna) leeg is in EBC.
    Een tijdje na het inchecken is ie opeens beschikbaar/
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.658
    Leuk Bevonden:
    2.433
    Trofeepunten:
    358
    Onwijs irritant idd, ik reis meestal met z'n tweeën en stoel 1A en 1C hebben dan altijd mijn voorkeur omdat je bij 1C wat meer beenruimte hebt. Tijdens het boarden ga ik dan op 1B zitten en als iedereen aan boord is schuif ik naar 1C door.
     
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Laat het ons even weten hoe het bij jouw afloopt.
    Heb het (hotel/taxi, eten) uiteindelijk wel vergoed gekregen van AF/KLM in een soortgelijke situatie. Maar dat was echter nogal omslachtig. Na 6 maanden geen reactie heeft een Delta Air Lines supervisor een brief geschreven naar KLM, toen ging alles opeens heel snel.
    Ondertussen heb ik weer een soortgelijk geval bij KLM en wacht nu 2 maanden op enige vorm van repsonse van ze....
     
  7. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Downgrade naar een middenstoel!!! Dan mogen ze me inderdaad liever vastbinden aan de vleugel of in het bagageruim gooien:mad::mad:
     
    MichaelNight, Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Middle chair nightmare

    upload_2021-12-17_3-13-5.png
     
    Peter02, Urbanjazz, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Net gevonden op de site van KLM...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik overweeg een winterstripje eind januari, 6 nachten naar Polen. Gdansk, Warschau, Wroclaw en Krakau ben ik al geweest. Nu dacht ik aan Poznan, Lublin en Warschau, alle 3 de steden 2 nachtjes slapen, Poznan heenvliegen, Warschau terug. Zijn die 2 steden leuk (Poznan en Lublin), of kan ik het beter over een andere boeg gooien?
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.658
    Leuk Bevonden:
    2.433
    Trofeepunten:
    358
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.733
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Ging verassend goed. De meerkosten van het hotel waren ook echt te verwaarlozen, dus die werden zonder morren of zonder welke kwitantie dan ook vergoed. (Zou ik ook hebben gedaan als ik KLM was, want dit is voor KLM veel goedkoper dan als ze zelfs iets hadden moeten aanbieden).
    Ook de voucher is inmiddels binnen, €100 meer dan de cash vergoeding, dus die wil ik wel.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Poznan kan ik zeker aanraden, mooie stad en veel te zien. Lublin ken ik niet goed, ben er wel vaak geweest, maar niet als toerist. Wat ik ervan heb gezien vond ik geen aanrader om te gaan zien, niet de 2-2,5h autotrip enkele reis vanaf WAW waard. Als je er wel heen wilt gaan, kijk dan eens naar Kazimierz Dolny. Dat ligt op een 25-30 km van Lublin en heeft een artistiek klimaat en mooie architektuur. Het is wel hartje winter eind januari, dus er kan veel gesloten zijn.
    Denk ook eens aan Lodz, onderweg tussen POZ en WAW langs de snelweg.
     
    Urbanjazz, FlyingFonz en Tim82 vinden dit leuk.
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Mocht er hier een liefhebber zijn die nog geen awardwallet plus account heeft, dan heb ik wellicht een leuk kerstcadeautje. Ik mag 1 lid een jaar gratis awardwallet plus geven. Laat maar weten of iemand interesse heeft :)

    UPDATE: Vergeven
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2021
  15. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ah tof! Heb net zelf een jaar verlengd, maar aanrader voor iedereen die echt serieus in de punten zit bij diverse programma's, superfijne app!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Fijn om te lezen dat het bij jouw aardig op tijd is afgehandeld. Wacht zelf nog steeds op AF/KLM.
     
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Ik ken het (nog) niet, maar heb even gekeken, wel geinteresseerd omdat ik bij veel programma's zit. Mocht je het nog in de aanbieding hebben...
     
  18. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Stuur me maar een pb’tje, ik heb er ook nog eentje voor je! :)
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.733
    Leuk Bevonden:
    1.970
    Trofeepunten:
    298
    Mijn voordeel is wel dat ik het kan afhandelen via PA van KLM. En dat scheelt echt wel heb ik het idee.
    Sterker nog, de snelheid van afhandelen kan ik echt niets van zeggen, ik zou mij echter kunnen voorstellen dat het via de algemene kanalen wat minder snel gaat, ben nu echt te verwend. Helaas valt er de laatste tijd veel te wijzigen door aanpassingen dat ik het ook echt nodig heb.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  20. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    694
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Met dank aan @lloydje33 heb ik hem al...super bedankt!!
     
    Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina