InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Think heyz kinda screwd.... als ik naar dit stroomschema kijk...
    https://www.ilent.nl/onderwerpen/pa...uchtvaart-boekingen-via-reisbemiddelaar/index

    Zie niet direct een oplossing... Kom bij deze stap uit, en dat biedt niet direct een oplossing...
    Maar heb hier a. geen ervaring mee en b. dit sterkt mij weer in het direct boeken bij de airline
     
    VinceG en MoonJ vinden dit leuk.
  2. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    upload_2021-12-1_15-37-17.png

    Lekker scherp die chatbot van KLM...
     
    Ambtenaruh, lloydje33, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Same hier. Wacht trouwens al bijna 24 uur op die service agent...

    [​IMG]
     
    Ambtenaruh en Javadest vinden dit leuk.
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Uiteindelijk ondanks dat Cheaptickets echt incredibly onbehulpzaam was is het gelukt doordat ik direct contact opnam met Kenya en ze poeslief vroeg of, ondanks dat het geboekt was via Cheaptickets, om duidelijkheid te geven en mij te helpen. Ze hebben uiteindelijk een nieuw ticket uitgegeven voor de oorspronkelijke route dus nu klopt alles weer. Bizar wel dat Cheaptickets gewoon niet in staat is normaal hulp te bieden en ook niet uit henzelf had geinformeerd dat zijn boeking was geannuleerd door de maatschappij. Ze hebben nieteens een telefoonnummer die je kan bellen...

    Anyway, bedankt voor het meedenken!
     
    ErwinLansing en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Dan heb je flinke pech. Ik heb na het middaguur een verzoek ingediend om 3 tickets om te boeken. Ik kreeg binnen 30 minuten een eerste reactie en na een aantal vragen gingen ze aan de slag. Zojuist alles bevestigd gekregen.
     
    Ambtenaruh en MoonJ vinden dit leuk.
  6. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    En het ergste is ik heb een doodsimpele vraag die ik niet op de site terug kan vinden. Ik bel morgen wel anders, jammer dat die chatbot van KLM zo kut is.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik belde vandaag met de platinum lijn (Engels) om een vlucht te cancellen. De dame zei dat zij dat niet kon en verbond mij door met kantoor WAW omdat het ticket daar was uitgegeven. Nu klopt dat niet, nl geboekt via platinum lijn, alleen de eerdere wijziging was in PLN en dus blijkbaar via klm.pl gegaan.

    In WAW werd niet opgenomen en na 15 minuten kwam ik bij dezelfde dame terug.

    Toen kon ze het opeens wel, ze moest alleen het verzoek tot aanmaken van een voucher naar iemand anders sturen :confused:
     
  8. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben blij dat ik even belde. De uiteindelijke vraag was zo beantwoord, en ik vroeg nu ik je toch aan de lijn heb, heb je nog een upgrade beschikbaar(niet meer op de site te boeken) en zoja kostda? AMS-JHB was 74k miles(nope) of €450(yup!). Direct maar geboekt.
     
    MoonJ, lloydje33, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.367
    Trofeepunten:
    583
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Ik moet voor werk rond oud op nieuw naar Dubai toe...van díé prijzen werd ik niet gelukkig. Met EK / KL was ik minimaal 850 euro kwijt, EK direct maar KL meestal nog met korte stopover in BAH. Transavia was 770 met voor mij ongunstige tijden. Probleem met vliegen via AUH is de test bij aankomst, maar óók op de terugweg, had ik weinig trek in. Toen kreeg ik gisteren het idee om te zoeken op vluchten naar Sharjah, een paar kilometer van Dubai airport. En wat blijkt, TK (uitgevoerd door anadolujet) heeft op 4 december vluchten in het aangekondigd staan (vanaf 15 dec) tussen SAW en Sharjah. Ik betaalde nog geen 500 euro, inclusief bagage. Ok, het is geen emirates, maar 400 euro pp...(2 pers) vond ik erg gortig. Dus dit maar eens geboekt. Zal nog wel wat euro's kwijtzijn voor EER, maar ach. Gratis test wel nog on arrival, maar ook dát kan de pret niet drukken....dus ik ben een blij man. De fare is nog beschikbaar, dus doe er je voordeel mee. Ik vlieg zelf uit DUS, maar ik zag dat AMS en BRU ook kunnen.
     
    VinceG, Amsterdam, jphorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    VinceG, Amsterdam, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb net bericht gekregen dat mijn vlucht met AF van volgende week geannuleerd is en ik een dag later terugvlieg. Weet iemand of ik tegenwoordig nog zelf pro-actief een extra hotelovernachting mag boeken op kosten van AFKLM of dat ik contact met hen op moet nemen en dat zij iets voor mij boeken?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  13. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ging-annulering-of-overboeking-van-een-vlucht

    Ik zou even contact opnemen met de Plat lijn, ws mag je zelf een hotel boeken, eten en drinken in de tussentijd regelen en dan die als claim indienen (zo heb ik iig een aantal keer gedaan)... Maar even afstemmen werkt beter, dan staat er meteen een aantekening bij je PNR
     
    Amsterdam en Javadest vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Mn koffer is zojuist doorgabeld naar m'n eindbestemming FLR, terwijl ik een overstap van 22 uur heb in AMS. Ze zeiden in AUA dat het niet mogelijk was om naar AMS te labelen. Klopt dit en maak ik kans mn koffer in AMS alsnog ergens op te kunnen halen?

    Ik maak overigens mn trip wel gewoon af dus het is ook geen ramp m in FLR op te halen.
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Bij een overstap met een overnachting moet het normaliter mogelijk zijn om je koffer in Amsterdam op te halen.
    Ik dacht eerst dat het niet mogelijk was, maar men heeft het zelfs aan mij aangeboden, reden hiervoor is dat je de koffer nodig kan hebben bij een overnachting op een tussenstop (of dit nu een hotel of huis is, dat maakt niet uit), dus je maakt zeker kans op Schiphol om je koffer te krijgen.
    Kan mogelijk wel even duren natuurlijk omdat je buiten het proces om gaat, maar het moet mogelijk zijn, als reden kan je bijvoorbeeld opgeven dat er medicijnen in zitten die niet met de handbagage meekunnen.

    Ik zou er persoonlijk een punt van maken omdat de lokale afhandelaar niet de regels volgt die KLM heeft opgesteld, dat je de koffer niet enkel tot Amsterdam kan labelen klopt enkel als het een direct transfer is, dus als je binnen enkele uren doorvliegt, want dan is er simpelweg geen tijd om de koffer te krijgen in Amsterdam en weer in te checken, maar bij een overnachting is dit absoluut geen direct transfer en zal men toch echt aan je verzoek moeten voldoen.
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ja dit dacht ik ook allemaal. Wat ik vermoed is dat ik via PTY vlieg met Copa en dat die de "veroorzaker" zijn van dit issue.
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Gisteren op Schiphol gevraagd daar mn koffer;
    Nee meneer u kunt uw koffer pas op uw eindbestemming ophalen, maar we zullen heel goed voor uw koffer zorgen hoor (zei ze met een beetje cynische toon) ...
    En de koffer lag zojuist niet op de band in FLR, bedankt KLM!

    Koffer komt zo volgens de bagageafhandelaar ter plaatse mee op de volgende vlucht, maar die vlucht vlieg ik zo mee terug, volgens haar wordt ie dan weer in de vlucht terug geladen, heb er een hard hoofd in dat dat goed gaat.
     
    Urbanjazz, VinceG, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    En daar is de volgende klacht inclusief compensatie $$$$. Sowieso 1. Hij had gister gewoon aan je gegeven moeten worden, dus ga even shoppen voor 150 euro max (slaapkledij + tshirt/trui), en als hij niet meegaat met de terugvlucht, wederom compensatie. No mercy.
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ja ik moet nog even uitzoeken hoe dat werkt en of ik ergens recht op heb.
     
  20. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Zie mn aanpassing
     

Deel Deze Pagina