InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hmm ok. Ik vind de skyteam lounge daar eigenlijk een van de meest ongezellige lounges. Vaak erg druk. Behalve mijn laatste keer afgelopen Januari, maar toen was het land in lockdown.
    Ja het uitzicht is geweldig. Dat moet ik wel zeggen. Maar het eten vind ik ook niet heel bijzonder. de lounge ernaast vind ik gezelliger en beter eten hebben.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Ben maar één keer geweest in de AF lounge maar ik ben dezelfde mening toegedaan. Zodra het zonnetje schijnt is het er ook nog eens ontzettend warm.

    De naastgelegen lounge (priority pass) is relaxter, minder warm en heeft een prima aanbod aan eten en drinken.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  3. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Weet iemand of die nieuwe lounge in terminal 2F op CDG al is geopend? In de berichtgeving wordt mid-juli 2021 genoemd, maar verder niks over te vinden. Ga vrijdag via Parijs, dus zou graag een kijkje willen nemen
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Toevallig wilde ik het zelfde vragen, ben al 2 weken achter elkaar in Parijs en zoals ik net zag kan het niet lang duren, de scanners en zelfs handenontsmetters staan er al.

    Ben wel benieuwd, de oude lounge heeft nu vooral het voordeel van een beneden verdieping waar het altijd aanmerkelijk rustiger is. Wel zijn de stoelen aan vervanging toe, dat kan echt niet meer, maar je gaat niks vervangen als je de andere lounge bijna gaat openen.
     
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De lounge is nog niet geopend. De opening zou plaatsvinden op 14 juli, maar is uitgesteld.,
     
  6. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    De nieuwe datum is nog niet bekend?
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Zover ik weet is er nog geen nieuwe datum bekend.
     
  8. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik was er net. Ze gaven aan dat het nog een paar dagen zou duren. Ik verwacht niet dat dat deze week zal zijn. Zo zag het er niet uit.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hmm ok. Air Baltic? Waarom is het een partner van KLM. Niets loopt via KLM, alleen de betaling en de miles/XP en dat is dan ook gelijk het enige voordeel.
    Ik lees dat men goede ervaring heeft met Air Baltic, maar de mijne is nou niet zo heel goed.
    Ik zag laat dat ik geen bagage erbij had, terwijl ik dit wel verwacht als ik via KLM boek. Bij de platinumlijn kwam ik er niet door en bij Ait Baltic stuurden ze me naar KLM. UIteindelijk op de website 2 stuks bagage bijgeboekt en betaald, maar hier was niets van terug te vinden in mijn online reisgegevens. Op Schiphol 2 dames die 3 vluchten van Air Baltic moesten inchecken, dus lange rij met boze mensen en natuurlijk bij mij de mededeling dat ik niet voor bagage betaald had. Lange discussie met bonnetjes, alsnog 1 stuk moeten betalen, maar de machine accepteerde geen Amex en gaf ook geen bonnetje, welke ik wel nodig heb voor mijn declaratie. Dus uiteindelijk 1,5 uur bezig geweest met inchecken en moest ik rennen naar de gate.

    Dus bij aankomst gelijk naar het boekingskantoor in Vilnius om 2 stuks bagage te betalen en te laten bevestigen. Nee, ik moest KLM maar bellen. Ja dag!
    Uiteindelijk na een uur had ik betaald voor 2 stuks bagage. Maar dat hield niet in dat ze ook in het systeem stonden uiteraard! Dus vanochtend bij inchecken zelfde ritueel als op de heenweg. Per passagier was er sowieso een half uur nodig, dus er staat een rij tot en met buiten. gelukkig stond ik als 2e in de rij, maar natuurlijk stond mijn bagage niet in het systeem. Maar dit keer had ik wel goede bonnetjes gekregen en bewaard, dus na telefoontjes en porto gesprekken en veel heen en weer getik op de computer rolden er toch labels uit!
     
    Thijsk, Amsterdam, Grouchy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    @VinceG volledig herkenbare ervaring. In aanvulling heb ik op dezelfde vlucht nog meegemaakt dat na inchecken bij de 2 balietjes op Schiphol (stond natuurlijk eerst onverrichterzake bij KLM SkyPriority balie) het me bijna 10 minuten kostte om toegelaten te worden tot de priority security. Hoewel mijn Flying Blue nummer op de boarding pass stond, was dat niet gelinkt aan enige status, dus het woord ‘priority’ of ‘platinum’ ontbrak. Uiteindelijk op vertoon van mijn fysieke FB kaart met overeenkomstig nummer kon ik doorlopen.
     
    Thijsk, VinceG, Amsterdam en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Geloof ook niet dat er ergens iets staat over reciprocal benefits van hun FFs.
    Voor de rest ook herkenbare ervaring nadat Estonian air failliet ging.
    Weet niet wat je tijd & XPs/miles je waard zijn maar 2.5 uur gekloot...pffft. Met een green classic fare heb je bagagge en priority bij de baggage drop/check-in.
    Eventuele extra's kan je gewoon op de AirBaltic website regelen zonder verder gedoe op de luchthavens.
     
    VinceG en Amsterdam vinden dit leuk.
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als ik het probleem van @VinceG zo lees, had hij inderdaad 2 stuks baggage via de website bij geboekt, maar zijn ze nooit aan zijn boeking toegevoegd waardoor hij niet werd geloofd bij de incheck balie...

    Weet iemand trouwens waarom er op heel CDG vrijwel geen enkele Priority Pass lounge is? Was daar best in teleurgesteld. Het is nou niet bepaald een klein, onbelangrijk vliegveld...
     
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Klopt helemaal. Ik had op de website aangegeven om 2 extra stuks bagage in te checken. Dat is een verzoek dat je indient. Na een 20 minuten krijg je een betaal link ik je email zonder dat daarbij staat waar je voor betaald. Je krijgt vervolgens een bevestiging in je email dat je betaald hebt en ook daar staat niet op voor hoeveel bagage je betaald hebt. En ik denk dat ik niet de enige was. Toen ik meer dan een uur in de rij stond heb ik meerdere mensen hun pinpas zien trekken om iets te betalen. Gewoon vies trucje om geld binnen te harken?
    Eur 60,- per koffer van 23 kg vind ik best een flink bedrag.
    Mijn vlucht naar IJsland was uiteindelijk in BC met 2 stuks bagage goedkoper dan naar Vilnius in economy.
    Ik zou niet meer voor Air Baltic kiezen, mits het echt niet anders kan.

    Ik stond ook eigenlijk eerst bij de KLM priority gewoon om te proberen, al had ik wel het idee dat het hier niet zou gaan lukken, maar ik had toch de tijd.
    Ik heb ook nog privium, dus hoefde uiteindelijk niet de rij voor de security in.
     
  14. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Ik liep er net langs, de lounge is inderdaad nog niet geopend
     
    beuse242, lloydje33, Bosbewoner en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    13
    Ze zeiden gisteren dat het over een paar weken open zou gaan
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De planning is nu opening medio augustus.
     
    Urbanjazz en beuse242 vinden dit leuk.
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Vliegende_Keep, Ruut, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Hij was gister idd nog gesloten helaas.
     
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Vanuit Budapest direct doorgevlogen naar Kos om daar weer door te gaan werken in het nachtleven...blij dat ik eindelijk weer een beetje vrij kan reizen!
    Ongekende beelden uit Hongarije, waar ze echt alles open stellen voor gevaccineerden of mensen met een testbewijs. Moesten vrijdagochtend een speciaal bandje laten aanmaken waarop stond dat we gevaccineerd waren, maar vanaf toen mocht echt alles....onder andere het circuit op. Mooie beelden vanuit een zonnig Budapest, waar we ook nog een hele spannende race zagen!
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Volgens info van een CDG medewerker wordt de nieuwe lounge waarschijnlijk geopend op 19 augustus.
     
    MichaelNight en DirkOnTour vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina