InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.710
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Trofeepunten:
    648
    Onofficieel denk ik dat het komt door een A330 die panne staat in Entebbe. Zelfs na ingevlogen materieel is de reparatie niet gelukt.
    KLM komt dus een kist tekort en dat heeft dus de annulering van jouw vlucht als gevolg. Maar inderdaad, geen overmacht dus je kan eventueel compensatie claimen.
     
    LeidenHub, Carel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  2. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Net bijzondere gebeurtenis bij Hilton Garden Inn Astana. Ik heb als enige een status bij Hilton (Silver).Een heeft via Booking geboekt en ander is vorige week member geworden vanwege de korting. Vervolgens geen woord over status. Kan gebeuren. Maar de "booking" reservering krijgt een voucher voor gratis drankje in restaurant. Want dat hoort erbij als je via booking boekt, werd aan reisgenoot verteld.

    Dolblij met mijn twee flesjes water, want dat hoort erbij als je zilver bent.Hoorik later dat de anderen dat ook hebben gekregen op de kamer. Ik weet dat ik "maar" zilver ben, alleen had niet verwacht dat je als "trouw lid" minder of hetzelfde krijgt als niet-leden of minder trouwens leden ;)


    Internet lijkt ook niet altijd gratis te zijn. Volgens inlog pagina één dag. Morgen maar eens navragen.
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.326
    Leuk Bevonden:
    3.218
    Trofeepunten:
    483
    Ik adviseer je om dit kenbaar te maken via de feedback functie in de Hilton app. Meestal doen ze hier dan vrij snel iets mee.
     
    Nasil vindt dit leuk.
  4. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Dat is een handige tip. Ik had bedacht om ze een kans te geven ipv meteen feedback te sturen, maar nu hoor ik dat de reisgenoot die via booking heeft geboekt een fruitmand heeft gekregen want ze zijn zo blij met hem als gast. Ik snap hier vrij weinig van. Ik dacht dat men juist wilde dat je rechtstreeks boekte. Ik ga dat denk ik ook zo benoemen in de app via de feedback knop. Ik hoef echt geen rode loper, maar dit past niet bij de promotie rondom member worden.
     
    FlyingFonz en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.747
    Leuk Bevonden:
    1.981
    Trofeepunten:
    298
  6. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    British Airways heeft laten weten dat voor onze trip IOM-LCY-RTM de vlucht LCY-RTM is gecanceld. Ze hebben ons direct omgeboekt. Nu zouden we om 13.15 ipv 14.45 vliegen vanaf LCY. Allemaal leuk en aardig maar in dezelfde boeking zit de vlucht IOM-LCY waarmee we pas om 14.10 op LCY aankomen. Dus 13.15 redden we nooit. Nu uiteindelijk de vlucht van 16.45 kunnen krijgen, gelukkig.
     
  7. EuroFlash

    EuroFlash Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Ik voel me echt zwaar verpest. Verpest door de business class ervaring. Ik ben onlangs in business class naar Thailand gevlogen met Finnair door wat mooie businessclass upgrade vouchers die bij m'n Finnair Platinum inbegrepen zaten. Wat een ervaring!

    Ik betrap me er vanaf dat moment op dat ik standaard 't knopje Economy naar Business zet in Google Flights. Starend naar de prijzen. €1800, €2000, of €2300. Diep van binnen weet ik dat 't het niet waard is om deze bedragen te betalen voor een vlucht voor 'n korte vakantie. Maar ik merk aan mezelf dat ik het toch probeer goed te praten. Ik verzin redenen voor mezelf waarom 't het tóch waard zou zijn.

    • Maar EuroFlash, je vakantie begint dan al zodra je 't vliegveld betreedt
    • Hey enne EuroFlash, je jetlag is beduidend minder
    • Oh EuroFlash, je kunt ook later terugkeren en direct de volgende dag/ochtend werken. Meer vakantie voor minder vakantiedagen!
    • Ik krijg points/miles welke ik misschien ook wel weer kan inzetten voor award flights, daarmee is de vluchtprijs in feite netto goedkoper want die puntjes vertegenwoordigen natuurlijk ook een waarde.
    Nee! Nee! Dit is niet best. Ik ben slechts 25 en ben nu al verpest door de business class ervaring. Ik wil niets anders meer. Totaal verwend. Ik heb ervan mogen proeven, en kan niet meer zonder. Gelukkig heb ik toegang tot gratis economy comfort seats, zo zit ik toch nog een beetje in de buurt van ''voorin 't vliegtuig''. :rolleyes:;) Zolang het duurt... want m'n AY Platinum loopt toch echt af in Februari. Wat moet ik dan?
     
    MoonJ, Jurian, Didier13 en 14 anderen vinden dit leuk.
  8. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Toch maar met vriendelijke toon het formulier ingevuld. Vriendelijk te woord gestaan en ook voucher van 200E gekregen. Erg netjes allemaal weer. Maar ze zei ook het vaker te horen over Air France...
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  9. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Leuke post en toch zeker herkenbaar. Wij doen de vakanties nu in BC en op dit moment de dagtripjes in EC, gebruiken de miles voor seatupgrades. In een cityhopper met 1,93 lengte is nooit fijn in EC :).
     
    Godenzoon14 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  10. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Misschien zijn de upgrades bij check-in interessant voor je.
     
  11. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Zo herkenbaar! Wij één keer met gezin in BC naar Bali gevolgen, allemaal verpest ;)
     
    Daeni en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.678
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Heb vrijdag een overstap op CDG met 5 kwartier tussen de twee vluchten in. Moet van 2G naar 2F, is dit een beetje te doen in Parijs? Ben nog nooit op dat vliegveld geweest.
     
  13. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Ja, dat is geen probleem. Het is ongeveer 20 minuten, iets langer wanneer het druk is.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.678
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Thanx. Dat moet wel goedkomen dus. :)
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.747
    Leuk Bevonden:
    1.981
    Trofeepunten:
    298
    Als het toestel op tijd aankomt is 1 uur en 15 minuten voldoende en het is vanaf het moment dat je het vliegtuig(je) uitstapt, lopen naar terminalgebouw, wachten op bus, busrit, trappen op inderdaad 20-30 min naar 2F.

    Bij vertraging tot 30 minuten zit je nog safe, meer en het is wel wat stressen. Natuurlijk krijg je een vervangende vlucht als je buiten jouw schuld de connectie niet haalt, maar het is nooit zeker wanneer deze is. Persoonlijk doe ik eigenlijk niet aan korte connecties.
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.678
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Ja ik had liever ook een iets langere connectie, maar is niet anders. Het is trouwens 1 uur en 25 minuten zag ik net, scheelt toch 10 minuten. :D
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1.936
    Trofeepunten:
    273
    Zelf overstappen in die tijd moet prima kunnen. Wel heb ik al een aantal keer gehad dat het blijkbaar voor de bagage krapjes is en dus de bagage niet meekomt....
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  18. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Op CDG heb ik eigenlijk standaard vertraging gehad in het verleden (vanaf AMS). Het mooie is dat als je écht te laat dreigt te komen en zolang het daadwerkelijk een connecting flight is (en geen los ticket), er meestal wel een steward klaar staat om je via allerlei achterdeurtjes binnen 10 min het vliegveld over te loodsen en je alsnog op tijd bij de gate te krijgen.

    Maar zoals anderen ook al zeggen: 45-60min is meer dan voldoende.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  19. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Hahaha, leuke en herkenbare post. Ik ben nog een categorie jonger, liep een paar jaar terug ook tegen deze ervaring en dacht ik 'eco? Nooit meer!' :p
    Daarom is deze hobby zo mooi. Veel mijlen verzamelen, error fares vliegen, slimme tickets in elkaar bouwen, spelen met creditcards... Maakt het up-front vliegen een stuk dichterbij dan je zou denken, zonder zulke bedragen neer te tellen!
     
    TheoS, FlyingFonz, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik kan er inmiddels een boek over schrijven. Net de eindafrekening opgemaakt. Moest ik ineens betalen voor ontbijt. Ik had een special Hilton Honors Bed and Breakfast rate..maar dat zou allemaal niet waar zijn. Na 20 minuten was het uiteindelijk geregeld en kreeg ik de door mijn geboekte rate.

    Ik heb de feedbackknop gebruikt. Men zou zorgen dat er werd gesproken over mijn ervaringen met mij want ik was nog in huis. Ik heb net ook niets gehoord bij de receptie en vanmorgen ook niet.

    Er kwam ook een man met een status (dacht diamond) die te horen kreeg hij check in dat hij
    ontbijt later kon afrekenen. Dus hij gaf aan dat het in zijn status inbegrepen zat en of hij dan een voucher kreeg voor het ontbijt. Dat kreeg hij ook niet. Volgens mij is het uiteindelijk wel opgelost maar het gaat hier niet lekker.

    Diegene die via Booking had geboekt inclusief ontbijt had als enige geen problemen met afrekenen.. wij via Hilton allemaal wel. Hilarisch.

    Het is dat de kamer en hotel qua ligging verder prima zijn, maar anders had ik helemaal een nare smaak eraan overgehouden. Zonder membersship had ik dit gedoe niet gehad hahahaha.
     

Deel Deze Pagina