@Lionell Inderdaad, net buiten Kopenhagen (10 min van de luchthaven, lekker makkelijk). Nu is het bijna 20 jaar geleden dat ik verhuisde, maar mijn indruk als ik weer eens in Nederland op bezoek ben, is dat de prijzen daar een stuk harder omhoog gegaan zijn in die jaren, zeker na de invoering van de euro, dan hier, waardoor het prijsniveau een stuk gelijkgetrokken is. Over het algemeen liggen lonen hier ook hoger, belastingen ook, maar aan de andere kant is ziekenfonds hier gratis (of nou ja, inclusief in de inkomstenbelasting), bibliotheken zijn gratis, enz. Vooral accijnzen zijn een stuk hoger. Dus ja, een rondje in de kroeg kost een stuk meer (niet zo veel als in Zweden of Noorwegen), maar vooral auto's zijn hier enorm duur. Het is wat naar beneden gegaan, maar een paar jaar geleden lag dat op 180%! En dan nog eens 25% BTW over zowel de aankoopprijs en de accijnzen! Een simpele Skoda Fabia begint aan de verkeerde kant van de €20.000,-.
Maar goed, het voordeel van een hoog loon- en prijsniveau is dat de rest van de wereld goedkoop is. Dus hier werken, en geld ergens anders gebruiken, past goed bij mijn hobby
Klik om te vergroten...