Met alle respect voor de medewerkers die deze functie vervullen, dit zijn natuurlijk 'gecreëerde' functies en de mensen die daar staan worden opgedragen een simpele taak uit te voeren conform de richtlijnen. Er wordt niet verwacht dat ze zich inleven in de passagier, men moet simpelweg de regels volgen. Dat is dan ook direct de reden dat ik volledig ongeschikt zou zijn voor een dergelijke functie. Net na de invoering van het beleid dat Silver geen toegang meer gaf tot de priority veligheidscontrole had men ook een medewerkster in het KLM gebied bij de roltrap geplaatst, maar die was binnen 4 weken weer weg, dat veroorzaakte iets teveel conflicten met als gevolg dat KLM medewerkers daar last van hadden van passagiers die verhaal kwamen halen dat die medewerker nu 3 meter verder is geplaatst zodat de roltrap weer 'vrij toegankelijk' is.
@westi Je bedoelt een medewerker die gewoon het werk doet, waar hij voor betaald wordt door zijn werkgever: mensen die op grond van hun boarding pass toegang hebben tot een stukje luchthaven, die toegang bieden? Als hij een passagier zonder SkyPriority de toegang tot de SkyPriorityzone weigert, doet hij gewoon zijn werk. Als hij te vaak mensen doorlaat zonder SkyPriority, of ze nu jouw dochter zijn of de vrouw van de koning, houdt 'ie zich niet aan zijn instructie en dat kan consequenties hebben. SkyPriority is gewoon te koop, dus als iemand zichzelf te goed vindt om met dochter mee door de gewone security te lopen (wat ik als Ultimate doe met een passagier aan wie de toegang tot priority lanes ontzegd wordt), besteed een paar van je miles aan een premium economy of business ticket, dan heeft je dochter ook priority security. Een beetje respect voor die medewerkers is op zijn plaats wat mij betreft. Als het iemand niet zint dat zijn medereiziger daar niet binnen mag, dan is het mijns inziens absoluut geen medewerker "die zijn dag niet heeft" of "geen enkele empathie kon tonen".
Om hier nog een data punt aan toe te voegen: laatst op ICA vlucht met mijn vriendin (explorer) en ik (gold) op 1 boeking, geen flex tarief en stoelen in 'normale' economy dus niet comfort/front section/exit row en zij had ook Zone 2 op haar boarding pas.
In dezelfde boeking horen alle passagiers de boarding zone van de hoogste kwalificatie te krijgen. Verder geldt: Dit staat echter niet op de KLM site.
Dit is precies wat ik zocht (en wat ik al dacht) Waar heb je dit gevonden, dan kan ik dit ook aan de helpdesk van Flyingblue melden
KLM denkt hier anders over op Twitter, maar het moet jou als redacteur van insideflyer.nl toch wel lukken om KLM schriftelijk te laten bevestigen dat wat je hierboven aanneemt ook zo is?
Toch als ik bovenstaande lees gaat dit vooral over voorrang bij de veiligheidscontrole in vertrekhal 2, en de Schengen veiligheidsdoorgang is volgens mij vertrekhal 1. Voorrang bij vertrekhal 2 is dus geregeld, want je kan met de roltrap naar hoog. Voor toegang tot de Schengen beveiliging staan medewerkers van Schiphol met een strikte instructie. En over dat laatste, nu ik erover nadenk is dat eigenlijk ook nog wel logisch dat die instructie en naleving strikt is, als betalende passagier (privium, status bij luchtvaartmaatschappij of BC tickets) wil men natuurlijk ook niet zien dat iedereen maar in de priority rij mag aansluiten zodat men uiteindelijk langer staan te wachten.
Yup, het gaat om de zone bij het instappen en de skypriority bij bagage afgifte. De security priority lijn is duidelijk, meestal als je het netjes vraagt mag je erdoor maar ligt aan wie er staat en hoe jij je gedraagt
Raar he, ik heb nu Silver maar voel me helemaal niet geroepen om dan direct na BC en Elite Plus naar binnen te rennen. Wat is het voordeel ervan behalve aan de anderen te laten zien dat je een bepaalde status hebt? Misschien ben ik te bescheiden. Ik ga eigenlijk liever als 1 van de laatste aan boord, bagage opbergen, zitten en hup, taxiën met die kist.
Als 1 van de laatsten aan boord heb je bijna zeker problemen om je bagage (in de buurt van je seat) op te bergen.
De enige reden dat ik als één van de eerste aan boord ga is als ik bagage boven mij moet opbergen, als ik dan als laatste aan boord ga en ik zit voorin dan is daar geen plek meer voor. Als het even kan (lees beperkte rugzak) en het is een korte vlucht dan stap ik ook gewoon als laatste in en zet ik de tas onder mijn benen in de EC seat neer zodat ik er ook geen last van heb. De laatste tijd geven medewerkers actief aan dat ik gewoon naar voren had mogen komen via de SkyPriority rij, maar ik ervaar het als laatste boarden eigenlijk als zeer relaxed.
"Deze passagiers komen niet in aanmerking voor SkyPriority, maar profiteren wel van enkele SkyPriority-voordelen, zoals voorrang bij de bagageafgifte en voorrang bij het aan boord gaan" Dus alles behalve security? Als eerste aan boord gaan kan inderdaad prettig zijn vanwege bagage dichtbij opslaan en evt. nog wat werken terwijl de rest van de boarding doorgaat (long haul al gauw een half uur).
Officieel is het priority bij boarding maar ná Business/Platinum/Gold (Zone 1 & 2), onlangs zag ik het op AMS (eindelijk) eens gehandhaafd worden, wat wil zeggen dat deze dame die als 2e in de SkyPriority rij stond, naar achter werd verwezen tot Zone 1 & 2 klaar waren.
Do 13-02 Kl0635 naar Hato. Totale verwarring bij het boarden. De monitoren gaven een hele poos geen priority 1 en 2 enz. aan. Ouders met kinderen werden omgeroepen, mochten eerder instappen dan wij met onze BC tickets. Het betrof in totaal ongeveer 100 Personen, hele rijen met wagens enz. De monitoren floepten aan en het grondpersoneel probeerde iedereen in de goede rij te krijgen. Wat een puinhoop. Verleden jaar retour van Hato was ook al een verschrikkelijke chaos.
KL735 denk ik, zo even uit m’n hoofd, als je met de 747 vloog. Succes met de terugreis. Hier een foto van de rij bij security vorige week. De rij begint rechts, de trap af naar beneden en loopt door tot achter me links en dan in rijtjes heen en weer tot de controle in de verte. Heb er 2u gestaan en KLM-personeel kwam de 30 (!) resterende passagiers halen, omdat de gate ging sluiten.
Vanaf Hato kan je beter de VIP service boeken voor $100/persoon. Geen rijen, hapje, drankje, en relaxed wachten op het boarden. Ook tijdens het boarden gewoon langs de rij lopen. O ja, ik kan de kippensoep aanraden.
terug is 736 .Hato heeft geen Sky Priority bij de veiligheidscontrole. We boeken wel Vip Service bij Jet Centre.