Inchecken in zones bij KLM/AIRFRANCE

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 3 mei 2019.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Met alle respect voor de medewerkers die deze functie vervullen, dit zijn natuurlijk 'gecreëerde' functies en de mensen die daar staan worden opgedragen een simpele taak uit te voeren conform de richtlijnen. Er wordt niet verwacht dat ze zich inleven in de passagier, men moet simpelweg de regels volgen.
    Dat is dan ook direct de reden dat ik volledig ongeschikt zou zijn voor een dergelijke functie.

    Net na de invoering van het beleid dat Silver geen toegang meer gaf tot de priority veligheidscontrole had men ook een medewerkster in het KLM gebied bij de roltrap geplaatst, maar die was binnen 4 weken weer weg, dat veroorzaakte iets teveel conflicten met als gevolg dat KLM medewerkers daar last van hadden van passagiers die verhaal kwamen halen dat die medewerker nu 3 meter verder is geplaatst zodat de roltrap weer 'vrij toegankelijk' is.
     
    Morris vindt dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    @westi Je bedoelt een medewerker die gewoon het werk doet, waar hij voor betaald wordt door zijn werkgever: mensen die op grond van hun boarding pass toegang hebben tot een stukje luchthaven, die toegang bieden? Als hij een passagier zonder SkyPriority de toegang tot de SkyPriorityzone weigert, doet hij gewoon zijn werk. Als hij te vaak mensen doorlaat zonder SkyPriority, of ze nu jouw dochter zijn of de vrouw van de koning, houdt 'ie zich niet aan zijn instructie en dat kan consequenties hebben.

    SkyPriority is gewoon te koop, dus als iemand zichzelf te goed vindt om met dochter mee door de gewone security te lopen (wat ik als Ultimate doe met een passagier aan wie de toegang tot priority lanes ontzegd wordt), besteed een paar van je miles aan een premium economy of business ticket, dan heeft je dochter ook priority security.

    Een beetje respect voor die medewerkers is op zijn plaats wat mij betreft. Als het iemand niet zint dat zijn medereiziger daar niet binnen mag, dan is het mijns inziens absoluut geen medewerker "die zijn dag niet heeft" of "geen enkele empathie kon tonen".
     
    Morris, Roberto, Javadest en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. TLSpace

    TLSpace Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Om hier nog een data punt aan toe te voegen: laatst op ICA vlucht met mijn vriendin (explorer) en ik (gold) op 1 boeking, geen flex tarief en stoelen in 'normale' economy dus niet comfort/front section/exit row en zij had ook Zone 2 op haar boarding pas.
     
    Morris vindt dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    In dezelfde boeking horen alle passagiers de boarding zone van de hoogste kwalificatie te krijgen. Verder geldt:

    Dit staat echter niet op de KLM site.
     
    FlyingDutch vindt dit leuk.
  5. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Dit is precies wat ik zocht (en wat ik al dacht) Waar heb je dit gevonden, dan kan ik dit ook aan de helpdesk van Flyingblue melden :p
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    KLM denkt hier anders over op Twitter, maar het moet jou als redacteur van insideflyer.nl toch wel lukken om KLM schriftelijk te laten bevestigen dat wat je hierboven aanneemt ook zo is?

    upload_2020-2-14_13-54-6.png upload_2020-2-14_13-54-26.png
    upload_2020-2-14_13-52-34.png
    upload_2020-2-14_13-52-49.png upload_2020-2-14_13-54-28.png
    upload_2020-2-14_13-55-41.png
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Toch als ik bovenstaande lees gaat dit vooral over voorrang bij de veiligheidscontrole in vertrekhal 2, en de Schengen veiligheidsdoorgang is volgens mij vertrekhal 1.
    Voorrang bij vertrekhal 2 is dus geregeld, want je kan met de roltrap naar hoog. Voor toegang tot de Schengen beveiliging staan medewerkers van Schiphol met een strikte instructie.

    En over dat laatste, nu ik erover nadenk is dat eigenlijk ook nog wel logisch dat die instructie en naleving strikt is, als betalende passagier (privium, status bij luchtvaartmaatschappij of BC tickets) wil men natuurlijk ook niet zien dat iedereen maar in de priority rij mag aansluiten zodat men uiteindelijk langer staan te wachten.
     
    Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  8. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Yup, het gaat om de zone bij het instappen en de skypriority bij bagage afgifte.

    De security priority lijn is duidelijk, meestal als je het netjes vraagt mag je erdoor maar ligt aan wie er staat en hoe jij je gedraagt
     
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Raar he, ik heb nu Silver maar voel me helemaal niet geroepen om dan direct na BC en Elite Plus naar binnen te rennen. Wat is het voordeel ervan behalve aan de anderen te laten zien dat je een bepaalde status hebt? Misschien ben ik te bescheiden. Ik ga eigenlijk liever als 1 van de laatste aan boord, bagage opbergen, zitten en hup, taxiën met die kist.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als 1 van de laatsten aan boord heb je bijna zeker problemen om je bagage (in de buurt van je seat) op te bergen.
     
    Godenzoon14 en michiel1 vinden dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De enige reden dat ik als één van de eerste aan boord ga is als ik bagage boven mij moet opbergen, als ik dan als laatste aan boord ga en ik zit voorin dan is daar geen plek meer voor.

    Als het even kan (lees beperkte rugzak) en het is een korte vlucht dan stap ik ook gewoon als laatste in en zet ik de tas onder mijn benen in de EC seat neer zodat ik er ook geen last van heb.
    De laatste tijd geven medewerkers actief aan dat ik gewoon naar voren had mogen komen via de SkyPriority rij, maar ik ervaar het als laatste boarden eigenlijk als zeer relaxed.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    "Deze passagiers komen niet in aanmerking voor SkyPriority, maar profiteren wel van enkele SkyPriority-voordelen, zoals voorrang bij de bagageafgifte en voorrang bij het aan boord gaan"
    Dus alles behalve security?

    Als eerste aan boord gaan kan inderdaad prettig zijn vanwege bagage dichtbij opslaan en evt. nog wat werken terwijl de rest van de boarding doorgaat (long haul al gauw een half uur).
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Officieel is het priority bij boarding maar ná Business/Platinum/Gold (Zone 1 & 2), onlangs zag ik het op AMS (eindelijk) eens gehandhaafd worden, wat wil zeggen dat deze dame die als 2e in de SkyPriority rij stond, naar achter werd verwezen tot Zone 1 & 2 klaar waren.
     
    wimt vindt dit leuk.
  14. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Do 13-02 Kl0635 naar Hato. Totale verwarring bij het boarden. De monitoren gaven
    een hele poos geen priority 1 en 2 enz. aan.
    Ouders met kinderen werden omgeroepen, mochten eerder instappen dan wij met onze BC tickets. Het betrof in totaal ongeveer 100 Personen, hele rijen met wagens enz.
    De monitoren floepten aan en het grondpersoneel probeerde iedereen in de goede rij te krijgen. Wat een puinhoop.
    Verleden jaar retour van Hato was ook al een verschrikkelijke chaos.
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    KL735 denk ik, zo even uit m’n hoofd, als je met de 747 vloog. Succes met de terugreis. Hier een foto van de rij bij security vorige week. De rij begint rechts, de trap af naar beneden en loopt door tot achter me links en dan in rijtjes heen en weer tot de controle in de verte.
    Heb er 2u gestaan en KLM-personeel kwam de 30 (!) resterende passagiers halen, omdat de gate ging sluiten.

    upload_2020-2-19_0-44-5.jpeg
     
  16. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Vanaf Hato kan je beter de VIP service boeken voor $100/persoon. Geen rijen, hapje, drankje, en relaxed wachten op het boarden. Ook tijdens het boarden gewoon langs de rij lopen.
    O ja, ik kan de kippensoep aanraden.
     
    lloydje33, Carel1, wimt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ah je hebt de bekende ruimte zonder airco nog niet eens genoemd. (tussen check in en deze ruimte)
     
  18. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    terug is 736 .Hato heeft geen Sky Priority bij de veiligheidscontrole. We boeken wel Vip Service bij Jet Centre.
     
  19. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Hebben private boarding geboekt
     
  20. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Verstandig, en geniet van kippensoep
     

Deel Deze Pagina