Als ik het goed onthouden heb was het op mijn laatste KL vanaf AMS gewoon de SkyPrio rij die toch niet gehandhaafd werd. In Helsinki was het zone 1 BC, zone 2 SP. Silver zat samen met Petroleum in 3. Volgens mij is 4 dan Explorer/ander ST FF zonder status en 5 de personen zonder FF nummer.
oww..hihi..ik dacht juist dat jij een RO expert was..elders las ik iets van jou over reisjes naar OTP en de slechte lounges daar..maar die reisjes waren waarschijnlijk met AF/KL...
Ik heb altijd met KLM naar OTP gevlogen. Inderdaad de 2 lounges op OTP behoren tot de slechtste lounges. Ook is er geen priority bij de security☹️.
CGK - zones worden netjes opgevolgd en iedere zone heeft z’n eigen rij. Netjes. JFK - kondigen het wel aan, volgen het ook op. Maar geen splitsing in de rijen omdat de boarding area gewoon te klein en te chaotisch is.
Volgens mij is het als volgt. Want petroleum heeft voorrang op de silver Zone1: BC Zone2: SP Zone3: Petroleum Zone4: silver Zone5: rest
Ik ben als Zilver pax ingedeeld in Zone 3 en als Explorer in 4. Wat zone 5 inhoudt is mij een raadsel. LAX, LAS, SEA en ALC hanteren ook een zone beleid
Zone 1: J Zone 2: Skyteam Elite Plus 1 en 2 samen is SkyPriority alhoewel ze in CDG in 2G wel eens Zone 1 apart al roepen. in AMS vaak Zone 1 en 2 tegelijk as zijnde: "SkyPriority" Zone 3: Skyteam Elite (FB Zilver)/ Petroleum Zone 4: Y zonder FB status. Zone 5: Basic Economy
Vorige week in SFO werden de zones heel strikt gehandhaaft en mocht zone 2 niet samen met 1, maar moesten ze wachten. Verder niet kunnen zien, want ik zat al snel
En gezinnen met jonge kinderen kunnen meestal boarden voor zone 1, net als FB Ultimate of speciale gasten.
Was dit een intercontinentale vlucht? Zo ja, dan zie ik het probleem niet echt want zone 1 gaat linksaf de businesscabine in en zone 2 zijn status pax die geen J vliegen dus die gaan rechtsaf, zit elkaar niet echt in de weg. Wat mij betreft mag het op ICA dus wel bij elkaar maar intra-europa lekker zone 1 en 2 scheiden.
Ben het in principe met je eens. Op veel Europese bestemmingen zijn er alleen zo weinig Business passagiers dat men het niet de moeite waard vind om daarvoor een aparte zone te maken. In januari op LIS-CDG waren mijn echtgenote en ik de enigen in zone 1. De volgende keer in maart was ook daar zone 1 gecombineerd met zone 2. Op CDG waar het wel zin heeft, zijn 1 en 2 gecombineerd, maar soms worden dan bij het boarden de Business passagiers eerst uitgenodigd. Dat geeft ook weer een hoop gedoe.
Tijdje terug had ik een boardingpass voor CDG - AMS met SkyPriority maar wel zone 3. Niet dat het veel uitmaakte want de zone 3 en verder rijen waren vele malen korter dan zone 1&2, passagiers in zone 1&2 stonden al zeker 35 minuten voor het boarden te wachten, heeft naar mijn mening dan ook weinig zin...
Tuurlijk, maar als zone 1 op outstations zo klein is, dan is er bijna geen tijdverlies om die zones te scheiden. En ook op LIS zullen er weleens veel SkyP passagiers zijn. Door te scheiden zorg je ervoor dat je een consistente service levert.
Op al mijn boarding passen vanuit CDG heb ik structureel zone 2. Dat men ruim voor boarden staat te wachten kan ik nou niet begrijpen, op zich staat er een boarding tijd aangegeven op de boarding pass, dus als je bagage in de bakken boven je wilt hebben dan moet je op het aangegeven moment van boarden aanwezig zijn, want of je nu voor of achterin de rij van SkyPriority boarding staat, bagage kan je dan toch wel kwijt dus heeft het weinig zin om ruim voor die tijd al in de rij te gaan staan, dan zit ik gewoon in de lounge.
Dat heb ik ook nooit begrepen. De reden voor mij om als eerste in het vliegtuig te mogen is dat ik lekker kan doorwerken (of film kijken) totdat het boarden begint en dan aan te sluiten bij zone 2 om geen gedoe met je koffer te hebben