Inchecken in zones bij KLM/AIRFRANCE

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 3 mei 2019.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Nee, want Tarom is ook FB lid. AZ is dat niet.
     
  2. Flying_Roxy

    Flying_Roxy Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Dus RO doet ook aan zones? of nog ouderwetse manier?
     
  3. Flying_Roxy

    Flying_Roxy Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    waar valt FB silver nu onder?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Als ik het goed onthouden heb was het op mijn laatste KL vanaf AMS gewoon de SkyPrio rij die toch niet gehandhaafd werd.

    In Helsinki was het zone 1 BC, zone 2 SP. Silver zat samen met Petroleum in 3. Volgens mij is 4 dan Explorer/ander ST FF zonder status en 5 de personen zonder FF nummer.
     
    Flying_Roxy vindt dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat weet ik niet, ik heb nog nooit met RO gevlogen. Ik dacht dat je vraag ging over FB miles.
     
    Flying_Roxy vindt dit leuk.
  6. Flying_Roxy

    Flying_Roxy Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    oww..hihi..ik dacht juist dat jij een RO expert was..elders las ik iets van jou over reisjes naar OTP en de slechte lounges daar..maar die reisjes waren waarschijnlijk met AF/KL...
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb altijd met KLM naar OTP gevlogen. Inderdaad de 2 lounges op OTP behoren tot de slechtste lounges. Ook is er geen priority bij de security☹️.
     
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    CGK - zones worden netjes opgevolgd en iedere zone heeft z’n eigen rij. Netjes.
    JFK - kondigen het wel aan, volgen het ook op. Maar geen splitsing in de rijen omdat de boarding area gewoon te klein en te chaotisch is.
     
  9. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij is het als volgt. Want petroleum heeft voorrang op de silver
    Zone1: BC
    Zone2: SP
    Zone3: Petroleum
    Zone4: silver
    Zone5: rest
     
  10. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben als Zilver pax ingedeeld in Zone 3 en als Explorer in 4. Wat zone 5 inhoudt is mij een raadsel.

    LAX, LAS, SEA en ALC hanteren ook een zone beleid
     
  11. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Apart, dan snap ik het beleid van zone 3/4/5 ook niet
     
  12. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Zone 1: J
    Zone 2: Skyteam Elite Plus

    1 en 2 samen is SkyPriority alhoewel ze in CDG in 2G wel eens Zone 1 apart al roepen. in AMS vaak Zone 1 en 2 tegelijk as zijnde: "SkyPriority"

    Zone 3: Skyteam Elite (FB Zilver)/ Petroleum
    Zone 4: Y zonder FB status.
    Zone 5: Basic Economy
     
  13. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Vorige week in SFO werden de zones heel strikt gehandhaaft en mocht zone 2 niet samen met 1, maar moesten ze wachten. Verder niet kunnen zien, want ik zat al snel ;)
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    En gezinnen met jonge kinderen kunnen meestal boarden voor zone 1, net als FB Ultimate of speciale gasten.
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Was dit een intercontinentale vlucht? Zo ja, dan zie ik het probleem niet echt want zone 1 gaat linksaf de businesscabine in en zone 2 zijn status pax die geen J vliegen dus die gaan rechtsaf, zit elkaar niet echt in de weg. Wat mij betreft mag het op ICA dus wel bij elkaar maar intra-europa lekker zone 1 en 2 scheiden.
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ben het in principe met je eens. Op veel Europese bestemmingen zijn er alleen zo weinig Business passagiers dat men het niet de moeite waard vind om daarvoor een aparte zone te maken. In januari op LIS-CDG waren mijn echtgenote en ik de enigen in zone 1. De volgende keer in maart was ook daar zone 1 gecombineerd met zone 2. Op CDG waar het wel zin heeft, zijn 1 en 2 gecombineerd, maar soms worden dan bij het boarden de Business passagiers eerst uitgenodigd. Dat geeft ook weer een hoop gedoe.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  17. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Tijdje terug had ik een boardingpass voor CDG - AMS met SkyPriority maar wel zone 3. Niet dat het veel uitmaakte want de zone 3 en verder rijen waren vele malen korter dan zone 1&2, passagiers in zone 1&2 stonden al zeker 35 minuten voor het boarden te wachten, heeft naar mijn mening dan ook weinig zin...
     
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Tuurlijk, maar als zone 1 op outstations zo klein is, dan is er bijna geen tijdverlies om die zones te scheiden. En ook op LIS zullen er weleens veel SkyP passagiers zijn. Door te scheiden zorg je ervoor dat je een consistente service levert.
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Op al mijn boarding passen vanuit CDG heb ik structureel zone 2.

    Dat men ruim voor boarden staat te wachten kan ik nou niet begrijpen, op zich staat er een boarding tijd aangegeven op de boarding pass, dus als je bagage in de bakken boven je wilt hebben dan moet je op het aangegeven moment van boarden aanwezig zijn, want of je nu voor of achterin de rij van SkyPriority boarding staat, bagage kan je dan toch wel kwijt dus heeft het weinig zin om ruim voor die tijd al in de rij te gaan staan, dan zit ik gewoon in de lounge.
     
  20. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Dat heb ik ook nooit begrepen. De reden voor mij om als eerste in het vliegtuig te mogen is dat ik lekker kan doorwerken (of film kijken) totdat het boarden begint en dan aan te sluiten bij zone 2 om geen gedoe met je koffer te hebben
     

Deel Deze Pagina