Ikvliegveel.com op Whatsapp?

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door SVDH, 30 apr 2015.

?

Zie jij meerwaarde in een Ikvliegveel.com whatsapp groep?

  1. Ja! Begin er één en voeg me toe!

    28 stem(men)
    60,9%
  2. Misschien, ik moet er nog even over nadenken...

    9 stem(men)
    19,6%
  3. Nee, geen behoefte aan.

    9 stem(men)
    19,6%
  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    er is een RSS topic
     
  2. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ja, was er al op gewezen. Ik heb me inmiddels verplaatst.. Thnx
     
    high_class vindt dit leuk.
  3. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Een groepsapp prima, regels toepassen absoluut.

    Zo zouden alleen deals gepost mogen worden en waar ze boekbaar zijn, geen geouwehoer in de app of onnuttige info over een fare, daar zijn topics voor.

    Dan heeft het kans op slagen, ik ben wel voorstander
     
    Bodemvisser en FlyRicky vinden dit leuk.
  4. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Je kan je altijd weer afmelden dus baat het niet dan....., maar denk dat het een hele mooie optie is voor error fare's en echt mooie deals.

    Zolang niet iedereen meteen een antwoord stuurt met bedankt, goeie deal, ik ga meteen checken etc. kan het best nuttig zijn. Aanvullingen kun je dan via het forum bespreken.
     
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik begrijp dat het dus veelal om directe / actuele informatieverstrekking gaat.
    Een whatsapp groep is dan inderdaad een optie, met de berperkingen en bijkomstigheden die het heeft.

    Misschien vinden we een IVVer die los is of bekend is met het bouwen van apps voor smartphone of tablet? Daar mag best 0,99 of 1,99 aan kosten voor mij bij zitten.
    Daar komt echter wel bij dat iemand structureel de content moet bijhouden. En dat kost tijd.
     
  6. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Misschien dat de app Yammer een optie is?
    Afgeschermd informatie verstrekken, gesprekken kunnen voeren en evt 1 op 1
     
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Als we een alternatief voor Whatsapp moeten hebben zou ik eerder voor Telegram gaan. Deze manier kunnen we met elkaar connecten zonder per sé 06 nummers uit te hoeven delen, kun je encrypte gesprekken voeren (om de échte travel hacks te delen ;)) en er is ook een betere computer client, wat het delen van deals een stuk makkelijker maakt. Just my 2 cents.
     
    RSC09 vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Yammer is niet meer dan een soort FB voor bedrijven, ze hebben het bij ons ook proberen te lanceren, zonder succes overigens. Het zijn allemaal media om berichten te delen, wat is er handiger dan een forum om alle info te delen? Ik merk zelf ook dat hoe meer bronnen je hebt waardoor er allerlei info naar je toe komt, hoe onoverzichtelijker het wordt...

    Het probleem met de instant messengers zoals Whatsapp, Telegram,... is de grote groepen. Stel je hebt 400 of 500 forumleden die zich inschrijven voor zo'n groep chat, als er een deal wordt doorgestuurd dan krijg je gegarandeerd van de helft een reply of mensen beginnen zich te ergeren aan het aantal berichten en op lange termijn sterft zo'n initiatief weer uit. Hoe irritant was/is het niet op FB als je iemand je ineens in een groep chat plaatst met 50 mensen? Daar raak je lichtelijk gestoord van... Ik heb FB een jaar geleden afgezworen en mis het niet, maar dat is bijzaak.

    Ik weet niet of veel mensen er op zitten te wachten om in hun foon constant te horen afgaan door zo'n groep chat voor deals, dat is leuk voor even... Mensen die écht interesse hebben voor error fares zullen zelf initiatief nemen om van alles op de hoogte te blijven, met tools zoals RSS, email notificaties van blogs of dit forum.
     
  9. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Volgens mij zijn we juist op zoek naar een medium voor actuele berichtgeving op smartphones en tablets toch? Tenminste dat lees ik tussen alle regels door. Anders kun je idd net zo goed de site in de gaten houden
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Klopt maar ik weet dat het idee van een IVV Whatsapp groep destijds op lange termijn geschoven is.
     
  11. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Verder kun je je toch altijd uitschrijven als het teveel wordt?

    Voor zo'n groep uitgroeid tot 400-500 leden duurt ook wel even overigs.

    Een andere optie:
    Ik ontvang whats app berichten in een bepaalde groep waarvan alleen de eigenaar berichten kan versturen, maar waar wel heel veel mensen op aangesloten zijn. Een reply komt alleen bij de eigenaar van de groep aan. Berichten die hij stuurt juist weer bij alle leden. Zo kan iemand een redactie positie innemen en alle interessante deals copyen naar de rest.
     
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik denk dat het onvermijdelijk is dat er off-topic zal gaan worden gepost in een dergelijke Whatsapp groep. Iedereen zal een kreet van vreugde uitslaan of een emoticon sturen wanneer er weer een super goede deal wordt gepost, daar kunnen we niet om heen. Zelf heb ik er daarom niet zo'n behoefte aan, al vind ik een chat zoals @Ottorockit opzich wel een goed idee.

    Momenteel heb ik voor alle deals een notificatie aan staan, waardoor ik de deal binnen een paar minuten in m'n mailbox heb. De andere threads hebben geen haast, die lees ik dan 's avonds wel voor het slapen gaan:D
    Snap het idee wel, maar zou voor mij daarom niet echt een meerwaarde hebben. Wordt momenteel overdag al genoeg afgeleid wanneer er weer eens een mooi deal voorbij komt:p
     
  13. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Oke een aanbod: Is er animo voor het hebben van een Telegram bot welke je automatisch een bericht (en dus notificatie) stuurt van Cheap tickets en/of Cheap hotel deals? Als dit goed werkt en ik zie dat mensen het echt nuttig vinden kan ik het wellicht verder uitbouwen om je te laten specificeren of je alleen van een bepaalde alliantie of hotelketen notificaties wilt ontvangen waardoor je de frequentie van berichten verder kan reduceren naar gewenst niveau.

    Dit is uiteraard een individueel ding en is dus geen groepschat.

    Feedback of andere ideeën zijn welkom natuurlijk.
     
    RSC09, Kilian en Lionell vinden dit leuk.
  14. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Denk dat de kracht wel zit dat we de krachten bundelen en zodra iemand echt een een interessante fair ziet deze even in de app zet.

    Denk dat iedereen wel een beetje kan inschatten welke deals wel en niet thuishoren en voor directe actie in aanmerking komen. Paar duidelijke afspraken lijkt me daarbij handig. Als een extra opstapplaats toevoegen, maar geen teksten als: bedankt, ga ik boeken, super deal! Etc.

    Waarom niet een kleine pitot draaien om eens te kijken of het iets is. Stoppen en uitschrijven kan altijd :)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2015
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  15. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Uiteindelijk is éénvoudig deze groep om te zetten als het niet werkt tot alleen lezers en de "groepseigenaar" die de inkomende deals plaatst.
    Of zien jullie het meer zitten om dit vanaf het begin af aan in te stellen?
     

Deel Deze Pagina