Ik vlieg....

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door kevin990, 16 jul 2014.

?

Ik vlieg...

  1. Voornamelijk zakelijk

    2 stem(men)
    8,0%
  2. Voornamelijk privé

    17 stem(men)
    68,0%
  3. Combinatie meer zakelijk

    1 stem(men)
    4,0%
  4. Combinatie meer privé

    4 stem(men)
    16,0%
  5. Precies 50/50

    1 stem(men)
    4,0%
  6. Anders (graag toelichten)

    0 stem(men)
    0,0%
  1. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik ben benieuwd naar waarom jullie vliegen. En heeft dat invloed op het behalen van statussen bij airlines en hotels?

    Ik kan me namelijk voorstellen dat als je zakelijk (veel) vliegt je eerder een status hebt dan dat je alleen maar privé vliegt. Ik verbaas me er soms wel een beetje over hoe makkelijk andere het doen voorkomen om een status te halen, maar mij is het nog nooit gelukt. Of misschien is het wel echt zo maar doe ik iets verkeerd.
     
    tommy777 vindt dit leuk.
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik vlieg voornamelijk prive en ik ben Gold bij FB. Ik vlieg dan ook redelijk veel. Natuurlijk helpt mijn FBAMEX een beetje mee (paar gratis qualifying flights), maar daar win je de wedstrijd niet mee. Je kunt mazzel hebben dat je ergens een keer 'gratis' status hebt kunnen krijgen en dat vervolgens via via weer matched zodat je op andere plekken ook status hebt. Maar de sustainable manier om status te krijgen/houden is: veel vliegen :)
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Dit houd ik al een aantal jaren vol. :)
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Weet ik :) maar je moet wel elke keer de mazzel hebben dat er (op tijd) gematched wordt bij een partij waar je wat aan hebt.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Er zijn wel airlines die constant matchen, maar waar je niet gelijk voordeel aan hebt (Alaska, Gulf Air). Die kan je later weer gebruiken voor een match bij een airline waar je er wél wat aan hebt. Daarnaast is TK erg genereus met 2 jaar.
     
  6. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Tot nu toe klopt mijn vooroordeel dus niet echt! Zoals meestal met vooroordelen :rolleyes:. Ik weet er dus gewoon te weinig vanaf....
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Dat is mijn punt, je moet op zoek naar een match. Niet dat veel vliegen niet even een klusje is, maar aan het eind van het jaar krijg je wel automisch je pasje ;-)
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Goed je ogen open houden (o.a. op deze site ;)) voor promoties waarbij je instant status krijgt. Al zijn die er niet heel vaak meer (of weet jij er nog een FDB?). En daarna dus via via matchen bij de partij die voor jou handig is.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Het is echt jaren geleden dat je bij airlines instant status kreeg. Was destijds bij BMI of Virgin Atlantic.
    Bij hotels is het makkelijker, soms ook via creditcard partnerships.
     
  10. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Zit er aan te denkenom via de aegean route * alliance gold te halen, is dit een status die andere airlines matchen? Of is de reputatie/gemak van deze route bij matches een obstakel
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, al zijn de tijden van de Instant Accor Platinum ook voorbij, ze doen tegenwoordig erg moeilijk. Per maart was ik van Plat naar Classic teruggezet, en van een soft landing wilden ze niks weten. Nu had ik er ook maar één keer geslapen, maar toch, was wel handig geweest als ik weer naar Munchen moet.
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ja ik ben ook teruggezet naar Classic. Jammer want ik zit volgende week weer in een Suite Novotel en ze hebben net de voordelen verbeterd. Je kan af en toe wel HHilton Gold krijgen met een trucje met een Visa Infinite kaart ofzo.
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik denk dat Turkish dit wel zal matchen en dan heb je 2 jaar Star Gold. Bij andere airlines denk ik dat het een kwestie is dat Aegean nou niet echt bepaald een bekende airline is. Dus als je tegen China Airlines gaat zeggen dat je A3 wil verlaten om CI te gaan vliegen... :p
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ook voor de NL markt?
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Volgens mij telde elke Visa Infinite nummer (of Mastercard Worldelite, dat weet ik niet meer), maar een BA.com blogger had een trucje om een geldig nummer te fabriceren, waardoor iedereen dit dus kon doen.
    Een aantal promo's vereisen nu dat je je CC conciërge belt om de status te krijgen, omdat het kaartnummer dus te faken is.
     
  16. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    je moet ook rekening houden met de kleine lettertjes. Sommige airlines rekenen per kalenderjaar, anderen per 12 maanden. Klinkt hetzelfde maar is toch een groot verschil.
    Zo had ik bijvoorbeeld tussen 1/11/2012 en 31/10/2013 meer dan 100K butt in seat mijlen verzamelt voor Miles & More. Echter tellen zij per kalenderjaar en dus had ik te weinig mijlen in zowel 2012 als ook in 2013. Resultaat is een magere troost en dus silver.
    Mijn mening is dat de kloof tussen silver en gold bij Miles & More te groot en is het (vooral als je enkel voor je privé vliegt) enorm moeilijk om gold te halen. Daarmee focussen ze zich dus vanaf gold vooral op de zakenreizigers......
     
  17. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143

    Die BA blogger lurkt hier ook mee :)

    Maar ja dat was leuk .. HH GOLD.. voor EVERYONE :)

    en A3 word niet overal gematched dus daar moet je wel mee opletten als dat je primaire doel zou zijn
     
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Toch wel bij TK? En dan kan je die twee jaar lang voor andere matches gebruiken.
     
  19. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    geen idee maar SkyTeam heeft het niet zo met A3
     
  20. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Zou iemand wat meer willen uitleggen over het matchen?
     
    Mike vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina