IHG Spire wordt IHG Diamond

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door Carel1, 19 jan 2022.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    IHG renames Spire Elite as Diamond and introduces a new entry-level Silver tier. New tiers are going live from March 2022.

    IHG Rewards New Elite Tier Requriements:
    [​IMG]

    The new Silver has the same requirements as the old Gold, but without being able to reach it on spend. The new Gold requires 20 nights or 40K points. Platinum tier’s night requirement stays at 40 but earning it on points increases by 50% (40K to 60K). The Diamond, previously Spire Elite, requires in five fewer nights 70 compared to 75, but a considerably higher spend of 120K versus 75K.
    Bron: Loyalty Lobby
     
    jphorn en MoonJ vinden dit leuk.
  2. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Om Spire Elite blijven (straks dus Diamond Elite) wel ff wat meer punten verdienen zeg... of voor introductie van het nieuwe systeem nog even snel de oude kwalificatie eisen halen (55.000 ptn maar is wel lastig voor zo'n korte termijn)
     
  3. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Verder ook nog niks bekend over de benefits. Ik vrees weinig goeds.
     
    SanHor vindt dit leuk.
  4. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43

    Ik herken je pessimisme. Blijft altijd mooi hoe ze het als een verbetering proberen te verkopen;)

    “We’ve been on a journey the past few years to make IHG Rewards even better, all with the goal of giving you more value and ways to earn and redeem your points.”
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Tot nu toe was het altijd makkelijk om Spire te blijven: gewoon je Ambassador lidmaatschap verlengen. Gaat al een jaar of vijf goed bij mij, maar ik ben natuurlijk benieuwd of dit zo blijft.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij gaat het ook al een paar jaar zo en ik hoop dat het zo blijft. Mijn ambassador loopt tot augustus.
     
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Is dat dit programma? Want daar lees ik "IHG Platinum Elite" en dus niet Spire Elite (straks Diamond Elite). Ik ben dit jaar nog Spire Elite, maar wil die status uiteraard wel graag houden. Als dat via Ambassador ken, dan zou dat mooi meegenomen zijn.
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Correct. Nu ook wel een leuke actie waarbij je 20k punten krijgt als je ook 2 nachten boekt na aanmelding.

    Officieel is het inderdaad Platinum, maar op een of andere manier blijft iedereen die Spire is altijd Spire bij aanschaf/verlenging van Ambassador. Tenminste, tot nu toe.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  9. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Check. Dan weet ik voldoende :)
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  10. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik lees in het stuk van Goffe de Boer dat je bij IHG de 4e nacht erbij krijgt als je reward nights boekt. Kan ik dat ergens lezen ? Ik wil namelijk graag aan het einde van het jaar mijn punten gaan gebruiken voor een weekje vakantie op Koh Samui in Thailand (verrassing voor mijn vrouw :)
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Nee, voor zowel die kortingsactie als de 4e nacht gratis heb je een IHG Creditcard nodig. En die wordt niet aangeboden in NL....
     
  12. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Thanks wat betreft de 4e nacht. Helder
    Die kortingsactie kan ik als Spire Elite ook overigens wel gebruik van maken, die actie is mij door IHG wel aangeboden (dus ook zonder creditcard)
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Ah okey. Ik kan er helaas (ook Spire elite) geen gebruik van maken.
     
  14. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet ook niet waarom ik dat dan wel kan. Ik denk dat ik sinds december niet genoeg bij hen heb geboekt (0 nachten tot nu toe :)
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    In de IHG app sta ik nog steeds als Spire Ambassador. Als ik in de app mijn iPhone een kwartslag draai zodat de kaart verschijnt, staat daarop Diamond Ambassador.
     
  16. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    13
    Interessant! Bij mij is het nog gewoon Spire Elite maar ben in een paar hotels al wel als diamond member aangesproken wat wel apart is… overigens vrees ik met de nieuwe regels wel veel meer moeite zal moeten doen om deze status vast te houden:(
     

Deel Deze Pagina