Hoe lang duurt het doorgaans voordat de status verwerkt is na een verblijf? Punten zijn wel bijgeschreven, status nog niet aangepast. De aanbieding staat niet meer in mijn de ‘my offer status page’. Deze verliep voor mij op 22 mei. De dag dat ik uitcheckte.
Ik heb zelf gisteren contact gehad via de IHG chat, daar heeft de chatmedewerker de overnachtingen geverifieerd en binnen 10 minuten mijn status gekregen.
Hang nu in de chat en het is geregeld. Ging niet erg makkelijk, want er was verwarring welke nachten wel/niet in aanmerking kwamen en wanneer ik had geregistreerd. Een volgende promotie waar ik aan deelneem ga ik maar bijhouden in Excel, want ik had de statusupgrade niet gekregen als ik niet zelf in actie zou zijn gekomen...
Maar nu het volgende: ik heb in januari een hotel geboekt in Singapore. Kamer met ontbijt. Daar is een executive club loounge en nu zie ik in mijn boeking dat ik voor 49 SGD per nacht een kamerupgrade kan boeken, waar ook lounge acces bijzit. Nu zou ik als Platininum Elie lid het ontbijt van huidige boeking kunnen halen en speculeren op een kamerupgrade met lounge acces waar het ontbijt al bij zit. Om te voorkomen dat ik een kamer met ontbijt, maar ook loungetoegang krijg met ontbijt en zo in feite dubbel betaal. Worst case, is dat de upgrade niet beschikbaar is. Maar dan kan ik het ontbijt alsnog bijbetalen. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
- Welk hotel? Weet je zeker dat er ontbijt geserveerd wordt in de lounge? - Is nu het plan om die upgrade voor 49 SGD te pakken of gok je op een gratis upgrade met lounge toegang als Platinum?
Hotel: https://www.ihg.com/holidayinn/hotels/gb/en/singapore/sinpv/hoteldetail Lounge: https://singaporeorchard.holidayinn.com/executive-lounge (inderdaad met ontbijt en andere perks) Plan was (inmiddels) om de upgrade niet te pakken en te gokken op gratis upgrade naar premiumkamer, want Platinum. Rationale was dat ik al ontbijt had geboekt en daar wilde ik vanaf en gokken op de upgrade (of ontbijt los bijkopen als dat niet lukte). Nu zie ik net dat de prijs van mijn huidige tarief met 95 SGD is gestegen als ik nu zou boeken en zou ik door het weghalen van ontbijt slechts 53 SGD besparen ten opzichte van mijn huidige tarief. Op basis hiervan dan kan ik mijn boeking beter zo laten en zeker niet nu al de upgrade te pakken die me 49 SGD per nacht = 196 SGD kost. Beter is te gokken op de upgrade. Per saldo bespaar ik daar dan 196 SGD mee.
Hier recent verbleven. Als Diamond geen upgrade dus zou er als Platinum ook geen rekening mee houden. Ontbijtkwaliteit was overigens erg matig. Ik kreeg het als Diamond benefit, maar als ik er voor betaald had was ik ontevreden.
Over het algemeen is het zo bij IHG hotels dat je bij een upgrade geen toegang tot de lounge krijgt. Zelfs als dit nu net het grote verschil is met de kamer die je geboekt had. En met "over het algemeen" bedoel ik 99%. Enige uitzondering is als je gekozen hebt voor annual lounge benefit.
Hmmm okay, goed om te weten. Hotel krijgt wel goede reviews. IHG-hotels zijn één van de weinige hotels waar je wel met twee kinderen en twee volwassenen in één kamer in aparte bedden kunt verblijven. Had initieel Shangri-La geboekt en daar moest iedereen dan in één bed. Idem voor Marina Bay Sands. Dat gaan we natuurlijk niet doen. Ben je wel in de lounge geweest, wellicht?
Ja, weet ik. Daarom viel mijn oog op de lounge als extraatje bij de upgrade. Aan de andere kant: als ik een paar dagen Singapore doe met mijn gezin, dan ga ik principe niet in een lounge zitten. Ik vind (een wat oudere) review, waarin staat dat het ontbijt bij Window in the park beter was dan in de Executive Lounge.
Mijn Ambassador lidmaatschap liep op 1 oktober aanstaande af, inclusief bijbehorend Free Weekend Night Certificate. Verlenging aangevraagd. Eerste keer kreeg ik nee als antwoord, maar na nog wat heen en weer mailen hebben ze beide verlengd met twee maanden.
Ik heb juist goede ervaringen met lounge toegang in CP’s. Als Diamond krijg ik altijd lounge toegang bij CP Copenhagen Towers, CP Helsinki en CP Amsterdam—Zuid. Die laatste zelfs op een boeking met punten. In Copenhagen en Helsinki kom ik wel geregeld.
Officieel is dit geen perk van het statusniveau, ik ben ook wel eens geweigerd in het IC Madrid toen ik een upgrade kreeg naar een club kamer maar zonder lounge acces. Daarvoor moet je dit als statusbenefit aanzetten na 40 nachten. Hiermee wordt dus afgeweken van bijv Hilton waar je als Diamond altijd loungetoegang hebt indien een lounge aanwezig is.
Ja, het beleid is sowieso anders dan bij Hilton. Daar staat expliciet in de voorwaarden dat je lounge toegang krijgt als Gold member indien je een upgrade naar een Executive kamer krijgt. In de tijd toen Diamond nog Spire heette kreeg je meestal lounge toegang bij Crowne Plaza hotels. Bij Intercontinental Hotels nooit/vrijwel nooit. Ieder hotel kan natuurlijk naar eigen inzicht het beleid ten gunste van de gast uitvoeren. Zie je sowieso wel vaker, dat de persoonlijke relatie met een hotel veel belangrijker is dan elite status. Bij Intercontinental zie je ook dat verschillend omgegaan wordt met de jaarlijkse lounge pass. Veel IC's hebben voor deze klanten een separate, kwalitatief mindere, lounge. En dat is ook wel begrijpelijk, de lounges zijn vaak aanzienlijk beter dan bij de gemiddelde Hilton/Crowne Plaza/Marriott.
2 weken terug bij IC in Baku Loungetoegang gekregen. Mijn collega waar ik mee reisde en geen member is, kreeg dit ook als geste naar mij blijkbaar. (Ik ben Diamond) Wat grappig was dat de dame die ons een glas whiskey inschonk deze kwam brengen met de vraag of het genoeg was. (beide whiskey glazen waren gevuld tot 1 cm onder de rand...) Dat hebben we maar laten herstellen tot 1 cm vanaf de onderkant
Weet iemand wat de Elite floors zijn in IHG hotels? Was vorige week voor werk in Brussel en zag dat de 4e en 5e verdieping Elite floors waren. Zelf ben ik Platinum Elite, maar kreeg ik geen kamer op deze verdiepingen. Later zag ik een e-mail van IHG in mijn spamfolder, dat ik een kamerupgrade zou krijgen. Deze heb ik echter niet gehad.
Ben het wel een paar keer tegen gekomen, voornamelijk bij Holiday Inn Express en Holiday Inn hotels. Deze verdiepingen hebben vaak een wat betere view of het betreft de hoogste verdiepingen. Verder geen heel bijzondere dingen.