IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Het nieuwe programma:
    Diamond members are eligible for a daily hot breakfast for two. In addition, members can choose their preferred rewards option through Milestone Rewards, including annual lounge access and confirmable suite upgrades. Properties have been given “enhanced” guidelines to ensure that Platinum and Diamond members are upgraded to suites, if available, and premium rooms, if not.

    You can access IHG’s page for IHG One Rewards here(not yet operational) and program changes here.

    READ MORE: IHG Rewards Rate & Bonus Points Offers

    [​IMG]

    The new tier and bonus points earning structure will go live on April 13 and will be rolled out to all member accounts by April 17. The other unique benefits are available starting in early June.

    Complimentary Breakfast
    Diamond members can choose a complimentary hot breakfast for two as a Welcome amenity choice starting in June. The hotel can exclude certain items such as alcoholic beverages and specialty coffees.

    Complimentary breakfast is available at all properties other than select service and limited-service brands that already offer breakfast, and at Candlewood Suites, Holiday Inn Club Vacations, select Kimpton properties, InterContinental Alliance Resorts (Las Vegas and Macau), and Mr. and Mrs. Smith properties.

    Diamond members dedicated support team
    Beginning in early June, Diamond Elite members will have access to a dedicated support line to connect with agents who can assist with their travel needs. Diamond Elite members can access the support line through their IHG One Rewards account in either the IHG app or website.

    Platinum and Diamond members eligible for exclusive reward night discounts
    Platinum Elite and Diamond Elite members can stretch their points further with exclusive access to discount promotions on Reward Nights, or nights they book with IHG One Rewards points, subject to eligibility.

    Platinum members eligible for early check-in, in addition to Diamonds
    Beginning in early June, if Platinum Elite and Diamond Elite members request to check in early, hotels will do their best to have the rooms ready, subject to availability. And all members will be able to request a late check-out up to 2:00 PM, also subject to availability.

    Elite Rollover Nights to Gold, Platinum, and Diamond members
    Elite Rollover Nights are a way for our Gold Elite, Platinum Elite and Diamond Elite members to earn Elite status faster. Platinum Elite, Diamond Elite and, beginning in early June, Gold Elite members can earn status faster by rolling extra Qualifying Nights over to the next year.

    Suite Upgrades
    Platinum and Diamond members should see more complimentary suite upgrades in the future, as IHG intends to more clearly communicate this benefit to members in the future and track how well properties are following up;

    “Hotel teams should make every effort to upgrade these members to suites if available, before their arrival.“

    Discontinued
    IHG is retiring Gold member welcome amenity choice in June and Spire Choice Benefit (25,000 bonus points) on April 13.

    IHG One Rewards App
    IHG is launching a new and updated app in the coming weeks.

    Bron: LoyaltyLobby
     
    Amsterdam, FlyingFonz, SanHor en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik kreeg een mail met info over de wijzigingen. Daar stond in dat ik Platinum elite status heb. Ik snap er niks van, met die ene nacht per jaar haal ik toch geen platinum status?
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Dat was eigenlijk een beetje het verhaal van IHG: status was erg gemakkelijk maar je kreeg er weinig harde benefits voor terug.

    Status gaat nu één op één over, kreeg een mail dat ik Diamond ben. Ik ga er echter vanuit dat ik me niet opnieuw kan kwalificeren zoals voorgaande jaren, namelijk Ambassador kopen.
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben nu ook Diamond en kan vanaf 1 mei Ambassador verlengen en ga dat weer doen. Eens kijken wat er dan gebeurt ;).
     
    Amsterdam en jphorn vinden dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Ben benieuwd, maar ik zou me er over verbazen als het nog steeds zo is. Ik zie wel dat je bij aankoop / verlenging van Ambassador status nog steeds Platinum status krijgt. Dat is best aardig!
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik zal het tzt laten weten.
     
    jphorn en FlyingFonz vinden dit leuk.
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik volg ook de strategie van @Carel1, maar heb pas recent Ambassador afgesloten (en ook al de kwalificerende nachten geslapen voor de 25K bonus). Als ik "teruggezet" wordt naar Platinum Elite vind ik dat nog steeds prima. Voorlopig heb ik nog Diamond tot maart 2023.
     
    Amsterdam, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Op de site en in de app is mijn status nu gewijzigd:

    HUIDIGE STATUS
    Diamond Elite tot 31/12/2022
    Ambassador tot 01/08/2022
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2022
  9. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Diamond Elite tot 12/31/2022
    Ambassador tot 05/01/2023

    Pas 3 IHG nachtjes geslapen dit jaar, dus zou wel een meesterlijke bonus zijn als we op basis van Ambassador ook in 2023 nog Diamond Elite blijven. En anders is Platinum Elite ook prima :)
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Diamond Elite tot 12/31/2022;
    Ambassador tot 10/01/2022.

    Ben wel benieuwd of deze "truc" nog steeds werkt. Die 100% bonuspunten compenseren de afwezigheid van promoties (waarvoor ik in aanmerking kom) enigszins. Gratis ontbijt is natuurlijk perfect. Dat speelt IHG echt in de kaart als ik weer eens naar de VS ga, vooral nu Hilton Honors op dat gebied soberder is geworden.

    Het zou me niet direct verbazen als Diamond toch nog verlengd wordt na Ambassador te hebben gekocht. Aan de ICT lijkt weinig te zijn gesleuteld. Er is een heel topic over op Flyertalk. Als ik daar nieuwe ontwikkelingen zie op dit gebied dan post ik het hier uiteraard.

    Voor échte Diamond leden (wat ik zelf niet ben) zou het beter zijn als Ambassador niet tot verlenging van Diamond status zal leiden. Platinum lijkt nu - zoals @jphorn al opmerkte - ook wel een goede status te zijn.
     
    Amsterdam, lloydje33, jphorn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Nu in het Crowne Plaza Amsterdam-Zuid. Ik had geboekt op punten. Een upgraden naar een junior suite en lounge toegang gekregen. Als dat het gevolg is van Diamond status dan klaag ik niet ;)
     
  12. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Zag in de app dat ik nu idd ook diamond ambassador ben. Maar helaas heeft IC bijna geen hotels meer die interessant zijn voor mij. Nu nog kijken hoe ik die 500k punten op ga maken
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2022
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Altijd prettig. Voorheen gaf dit hotel ook vaak upgrades en lounge toegang aan Spire elite leden.

    Hoe is de lounge hier vandaag de dag?
     
    jphorn vindt dit leuk.
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Nog hetzelfde als in vorige jaren.
     
  15. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    De IHG app is compleet vernieuwd, en dus nu ook aangepast voor het nieuwe programma. Er is een duidelijker Account tab en je kunt je voortgang nu veel sneller/eenvoudiger bekijken. Daarnaast heeft ook IHG nu de een Apple Wallet-kaart met snelle toegang tot je puntenaantal, status en accountnummer.

    Concurrent ALL Accor heeft recent ook Apple Wallet toegevoegd (link)
     
    Amsterdam en Carel1 vinden dit leuk.
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Vreemd. Volgens de Apple Wallet kaart ben ik Ambassador!
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat is zeker handig. Ik ben Diamond Ambassador en dat klopt.
     
  18. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    In mijn app staat dat ik nu Diamond Elite ben, maar als ik mijn iphone draai is mijn kaart nog Spire Elite.
    Waar kan ik de wallet kaart vinden? Lukt mij namelijk nog niet (zal wel met mijn neus kijken...)

    Update: Ik haal net mijn nieuw app binnen, stond nog op de de oude versie. Gaat nu vast wel lukken :)
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2022
    jphorn vindt dit leuk.
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb vanmorgen Ambassador verlengd. Ben er ;)
    mee. Hier geen discussie svp. Voor info stuur me een PM.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Nieuwe promo:

    Dubbele punten vanaf nacht 2 - 5
    Vanaf 5 tot 14 nachten: tripple punten.
    Vanaf 15 nachten: vierdubbele punten.
     
    Amsterdam, noppie, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina