IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik krijg nu de mail met “You’ve added 25.000 points to your account”. Even gecheckt in de app en ze zijn inderdaad toegevoegd. Eind goed al goed .
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Hier zie ik ook de keuze staan: Platinum weggeven of 25/K punten. Niet gek na een jaar met 4 stays.
     
    lloydje33 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Zeker niet gek. Ik had vorig jaar 2 stays, in totaal 6 dagen.
     
    lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Carel1, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Het was al een beroerd programma maar het is nu nog een stukje erger geworden door devaluatie. Veel hotels kosten ineens 30% meer punten.

    Voorbeeldje Amstel hotel kost nu 70K per nacht beste rate is 404. Dit geeft een punten waarde van 0.0057 per stuk....
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2021
    Carel1 vindt dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het is natuurlijk jammer, maar niet onverwacht. De hotels hebben een uitermate slecht jaar gehad. Het boeken op punten wil men dan onaantrekkelijker maken.
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Enorme klunzen bij IHG Rewards als je het mij vraagt.

    Het was al een onaantrekkelijk programma met zwakke elite voordelen. Enige positieve was dat je eenvoudig flink wat punten kon scoren.

    Het eenvoudig punten scoren was al sterk afgenomen: zelfs de dubbele punten als Spire elite, plus nogmaals dubbele punten als promo konden mij bijna nooit over de streep trekken. Gevolg: vorig jaar vier nachten, waarvan twee op punten. Dit jaar tot nu toe zes nachten gepland staan, waarvan 3 op punten en 1 met gebruik van free Night certificaat.

    Het programma had altijd nog wel een streepje voor op bijvoorbeeld Radisson Rewards of Accor ALL. Beide ook niet al te florissante elite voordelen, maar bij Accor weet je tenminste wat je punten waard zijn.

    Kortom, nog minder reden om bij IHG te boeken. Laat staan loyaal te zijn: ik zie daar nul reden toe.

    In zijn algemeenheid begrijp ik echt niet wie er bij programma's als IHG Rewards en bijvoorbeeld Flying Blue aan de knoppen draaien. Die denken kennelijk echt dat de gemiddelde deelnemer knettergek is. Mensen gaan niet 70/K voor een hotel van € 150,00 betalen of 450/K miles (plus € 170 toeslagen!) betalen voor een vlucht die normaliter € 1200,00 kost.

    Ja, het laatste jaar was inderdaad slecht voor hotels. En de creditcards hebben wel gerookt dus de IHG Balans staat vol ongebruikte punten. Maar het is een extreem domme en korte termijn gedachte om dan maar even rücksichtslos te devalueren. Gevolg is inderdaad minder boekingen op punten, maar ook minder cash boekingen. Ook voor de hotels dus geen gunstige keuze dus. Gevolg: nieuwe acties waarbij je meer punten krijgt dan voorheen. En zo lijkt de cirkel al rond maar de meest loyale klanten zijn dan al afgehaakt.

    En aangezien 1 IHG Rewards punt nu zo'n € 0,002 á € 0,003 waard is krijg je als non elite zo'n € 2,00 a € 3,00 per boeking terug per boeking van € 100,00. Met een actie misschien het dubbele. Aangezien je toch geen elite voordelen krijgt kun je beter bij Hotels.com boeken, krijg je zo'n € 9,00 per nacht terug.

    Een loyaliteitsprogramma is kapitalisme in optima forma, maar dan moet je wel zorgen dat het mes aan twee kanten snijdt.
     
    Thijsk, Godenzoon14, MoonJ en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Inmiddels is de devaluatie ook bevestigd door IHG.

    Ondertussen even wat bekeken. Valt echt geen touw aan vast te knopen. De ene dag is een hotel 12.500 punten en de andere dag 40.000. Verschil in prijs is er dan nauwelijks.

    Even een voorbeeld: Crowne Plaza Maastricht. Op vrijdag 11 juni: € 122,00 of 40.000 punten.

    Zaterdag 12 juni: € 131,00 of 22.000 punten.

    Holiday Inn Eindhoven. 10 op 11 April € 93,00 of 31.000 punten.Weekje later: € 93,00 of 13.000 punten.
     
    Tim82, lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De nieuwe “Dynamic (variable) award pricing”. Devaluatie van punten gemiddeld circa 30%.
     
  11. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Crown Plaza in Lyon wat ik toevallig ging boeken als tussenstop voor onze vakantie (hoop ik) is van 9 op 10 juli een stukje goedkoper geworden, dat is dan weer mazzel :)
     
    Tim82, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb met Accor vaak slordigheids issues van hotels wat betreft betalen. Een keer zowel punten als het bedrag in geld afgeboekt gekregen, een keer helemaal niks betaald, en dan een week later een boze dreigmail krijgen dat de politie werd ingeschakeld terwijl ze zelf mijn betaling hadden geannuleerd (naderhand wel 100x excuses), en zo nog wat rare dingen. Bij IHG heb ik ze nog nooit op een fout kunnen betrappen wat dat betreft. Dat vertrouwen weegt bij mij zwaarder dan de waarde van de punten :cool:
     
    Carel1 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    De politie?! Jemig.

    Persoonlijk heb ik IHG op heel veel fouten kunnen betrappen, maar vrijwel altijd in mijn voordeel :D.

    Bij IHG zijn ook nog wel leuke punten opties. Nachtje Six Senses Uluwatu voor 60/K is prima.

    Wat ik vooral onbegrijpelijk vind is dat een club die de ICT nu niet bepaald op orde heeft ineens over gaat op "dynamic pricing". En dan is ook nog niet duidelijk wat nu de dynamiek veroorzaakt. Wat is de strategie er achter?

    IHG verdient jaarlijks heel veel geld met punten verkopen (de vergoeding aan hotels is super laag). Door deze devaluatie zullen minder mensen punten kopen met een daling van omzet (en prachtige cashflow!) tot gevolg.

    Nou ja in ieder geval, mijn verbazing komt vooral voort uit passie voor deze business. Het raakt me persoonlijk niet (vlak voor de devaluatie alle punten opgemaakt en ik zal vast nog wel eens bij IHG verblijven). Ik ben dan ook benieuwd naar het vervolg en of de schommelingen in reward rates wat minder onnavolgbaar zullen worden.
     
    Thijsk, MoonJ, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb ook uitsluitend fouten in mijn voordeel meegemaakt. Mijn saldo is nu ca 75.000 punten. Recent heb ik 3 nachten in het IC Lissabon geboekt voor 40k per nacht, nu zijn die 60k per nacht.
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Voor diegene die twijfelen of ze Ambassador verlengen; er is nu een promo dat je een gratis night certificaat krijgt (tot 40k per nacht) als je 1 paid stay hebt bij IC of Kimpton. Aanbieding geldt tussen 15/4 en 31/7. Stay voor 31/8
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2021
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Carel1 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  18. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Het Crown Plaza in Lyon is nu ook 1000 punten goedkoper op 9/10 juli..
    Annuleren en maar weer opnieuw boeken lijkt me...
     
    DirkOnTour, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  19. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Dit weekend ook voor hotels in NY die ik al geboekt had gekeken. Scheelde voor 2 nachten toch weer 5K aan punten. Ander hotel is juist (fors) duurder. Even kijken loont dus wel.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb ook even gekeken naar mijn reservering in het IC Lissabon voor oktober. Kort geleden geboekt voor 40k per nacht, vorige week 60k per nacht, nu 55k per nacht. De prijzen zijn wel heel dynamisch geworden.
     
    Ruut en DirkOnTour vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina