IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het verblijf leverde in totaal 1554 punten op, waarvan 836 als elite qualifying. Nog 25411 elite punten te gaan voor platinum :D
     
    TheoS vindt dit leuk.
  2. spinning_around

    spinning_around Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    1 oktober...de dag dat mijn Royal Ambassador status eigenlijk automatisch verlengd zou moeten worden, maar net als vorig jaar, en het jaar daarvoor zag ik vandaag gewoon een downgrade naar Ambassador in mijn online account. Niet heel cool, dus gelijk gebeld met IHG. Volgens hun records had ik in de afgelopen 365 slechts 45 qualifying nights gemaakt. Gelukkig houd ik alles redelijk netjes bij en vroeg ik of we telefonisch één voor één langs alle stays konden gaan; bleek dus dat 17 nachten in hun systeem niet werden herkend als qualifying, dus met die 17 erbij zou ik op 62 nachten uitkomen, genoeg voor RA. De man die ik sprak moest het wel eerst voorleggen aan zijn supervisor, maar een paar uurtjes later werd ik teruggebeld met de bevestiging dat mijn RA status weer een jaartje zou worden verlengd! Heel veel moeite, maar dan krijg je ook wel wat... ;)

    Dus nog even een recap van de voorwaarden voor het behalen van Royal Ambassador status:
    Minimaal 60 qualifying nights in IHG properties, een reward night wordt hierbij NIET meegeteld en in de meeste gevallen telt de 2e nacht bij het gebruik van een Free Weekend Night Certificate ook niet.
    Minimaal 20 nachten in InterContinental Hotels.
    Minimaal 3 verschillende InterContinental Hotels.

    Ik ga morgen gelijk weer gebruik maken van de 8am check-in en ook al drink ik geen druppel alcohol, die mini-bar gaat he-le-maal leeg! :p
     
    SVDH, Lionell, TheoS en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  4. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Mag je bij IHG nachten boeken, waar je als 2e gast (ik) kan inchecken terwijl de hoofdboeker er niet bij is. Dit omdat ik nog een aantal nachten moet boeken, maar de punten / stays bij de hoofdboeker wil laten bijschrijven voor het into the night actie.
     
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Doe ik ook soms, als de 2e gast maar genoemd staat in de reservering.
     
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Hangt puur van het hotel af. Als je getrouwd bent en beide namen staat onder de reservering is er vaak niks aan de hand. Als je vrienden wilt in-checken onder jou reservering doen ze vaak lastiger. Ik twee keer geprobeerd vrienden onder mijn naam in te laten checken... niet gelukt. Gelukkig kwam ik maar zo'n 15 a 20 minuten later aan. De receptioniste vertelde mij dat ze niet onder mijn naam mochten inchecken i.v.m. mijn veiligheid (creditcard ect.)
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Komend weekend weer een matras run voor IHG, hoop op een minimum van 7000 elite qualifying points voor 1 nacht, als dat lukt moet ik nog iets van 20K hebben voor het eind van het jaar voor m'n platinum.
     
    TheoS vindt dit leuk.
  8. Rob de Rijk

    Rob de Rijk Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Even een vraag (niet alleen IHG maar hotel programma's in het algemeen). Wat is eigenlijk gebruikelijk als een partner een hotel overnachting boekt bij een van de groepen waar ik elite status heb?
    Kan mijn vrouw ook punten op mijn account laten bijzetten (op zakenreis mag ze hotel op haar eigen naam boeken nml) of moet ze een eigen account aanmaken en bijv. via transfer de punten combineren.
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bij IHG kan je inderdaad punten overzetten, maar gratis is dit niet, het gaat om een kost van 5 dollar per schijf van 1000 punten. Ik vind in de FAQ van IHG niet zo snel iets terug over het maken van een boeking op iemand anders naam. Maar ik vermoed dat het moeilijkheden met zich meebrengt door de andere naam die op de IHG account staat en dan het verschil in naam van de persoon die incheckt, meestal vragen ze om legitimatie.
     
  10. Rob de Rijk

    Rob de Rijk Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    ik bedoelde eigenlijk het voglende; ze boekt op haar eigen naam, gaat zelf inchecken en vraagt dan of ze de punten op mijn account kan bijzetten (aangezien ik echtgenoot ben). Heb van meerdere mensen gehoord dat het vaak lukt (ook vader op zoon bijvoorbeeld), maar weet niet of daar officieel iets van bekend is.
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hmm daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar IHG account staat op naam. Ze kan het hooguit vragen bij check in of ze de punten op jouw account willen zetten door de boeking te linken aan jouw account nummer. Het lijkt me makkelijker om voor haar gewoon een IHG account aan te maken zodat jullie beiden punten kunnen sparen, tenzij zij niet veel hotelverblijven doet?
     
    Rob de Rijk vindt dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kwam net dit tegen op de site van IHG: 48hr Sales Starts soon... maar er staat nog niet meer info bij op. Als ik kijk naar dezelfde promo van vorig jaar, toen waren er wereldwijd een 600tal hotels waarbij je met korting (25-75%) kon boeken. Meer info is te vinden op deze link.

    Screen Shot 2014-10-18 at 19.22.39.png
     
    DutchFrequentFlyer en TheoS vinden dit leuk.
  13. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb men moeder vorig jaar op IHG matress run gestuurd oa. op men vriendin haar naam, werd niet herkend als qualifying omdat ze er niet was... Heb ik ontkent, de factuur stond wel op haar naam (zelfs geboekt met mijn CC) dus na een mailtje was het opgelost.
    Ook 1 overnachting gedaan waar niemand fysiek in het hotel was geweest! Gewoon telefonisch in & uitgecheckt :cool:
     
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Komend weekend een matras run in HI Express Antwerpen op vrijdagavond (hier om de hoek) en op zaterdag naar HIX Utrecht in combinatie met een techno feestje :D
    Afgelopen weekend had CP BRU Airport teveel aangerekend, ik had het niet gezien bij het afrekenen, maar bij thuiskomst kreeg ik het pas door. Mailtje gestuurd en binnen het uur was het probleem opgelost, weer mooi staaltje customer service!
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Weer 8678 punten gescoord met 1 nacht, waarvan 7452 elite qualifying, platinum komt nu snel in zicht :)
     
    TheoS vindt dit leuk.
  16. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Netjes, hoe krijg je dat voor elkaar met 1 overnachting. speciaal tarief of zo?
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Breakfast bonus 5000 points package boeken, is iets duurder dan gewoon verblijf, maar die 5000 punten tellen dus mee als elite qualifying. Tel daarmee de base earnings die je verdient en waarvan een deel wordt omgezet naar elite qualifying.
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Net full blown platinum treatment gehad in HIX Antwerpen. Punten voucher, grotere kamer, late check out en via de app nog eens een complimentary drink!
    Oh en de check in anywhere is blijkbaar nu toch al beschikbaar via de IHG app in Europa, terwijl volgens IHG het eerst de bedoeling was om het eerst in de VS uit te rollen. Ik heb nog geen screen shots omdat ik zo verrast was, morgen heb ik nog een nacht in een HIX ergens anders en zal dan paar screen shots nemen.
     
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    De website laat inmiddels de deelnemende hotels zien, bij veel hotels niet de moeite waard om te boeken. Wat wel de moeite waard is zijn de duurdere IC hotels (o.a. Parijs LeGrand en Davos) omdat de reguliere kamerprijzen hier hoger zijn dan tijdens deze sale.

    Platinum leden van IHG kunnen overigens een dag eerder boeken.

    http://www.ihg.com/hotels/gb/en/global/offers/hotel/48hr-wintersale2
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2014
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    @Ready2Board bedankt voor de link en de extra info!
    Ik kreeg vandaag een melding via de IHG app dat ik vanaf 30 oktober al kon boeken, zoals je schreef een voordeel voor Platinum leden.
     

Deel Deze Pagina