IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb in maart 2 boekingen voor april geannuleerd. De betaalde bedragen werden na een dag of 10 weer teruggestort op de FB Amex.
     
    Timo vindt dit leuk.
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Tijd om een chargeback te initieren bij je cc maatschappij.
     
  3. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Crown Plaza Schiphol- Hoofddorp en Holiday Inn Amsterdam Zuid zijn failliet (en voorlopig gesloten). Bron: FD.NL
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dit is het artikel:

    Uitbater Holiday Inn Amsterdam-Zuid en Crowne Plaza Schiphol failliet


    De coronacrisis laat diepe sporen na in het hotelwezen in Amsterdam. De exploitant van Holiday Inn in Amsterdam-Zuid en Crowne Plaza Schiphol in Hoofddorp is in een faillissement beland. De twee hotels, met in totaal 94 medewerkers, zijn gesloten.

    Woensdag heeft de rechtbank in Amsterdam het faillissement uitgesproken van Tidal Operations, het bedrijf dat de twee grote hotels in licentievorm uitbaat. Robin de Wit van HVG Law is als curator aan de slag gegaan. Over de exacte reden van het faillissement wil hij zich in deze fase nog niet uitlaten. 'Maar het is duidelijk dat corona een enorme impact heeft.'

    Veel hotels hebben de exploitatie gescheiden van het vastgoed. Het nu failliete Tidal Operations vormt een onderdeel van investeringsmaatschappij Galaren BV, dat diverse hotels in Nederland en Duitsland uitbaat. Deze bv wordt op zijn beurt bestuurd door een in Luxemburg gezetelde eigenaar, Galeasen.

    Geen RAI, weinig luchtvaart
    Het Holiday Inn staat op een steenworp afstand van het Amsterdamse beurs- en congrescentrum RAI, dat wegens de coronacrisis geen grote internationale evenementen kan organiseren. Het Crowne Plaza in Hoofddorp ligt dicht bij Schiphol en is sterk afhankelijk van de nu ingestorte luchtvaart. Zo fungeert het in betere tijden als uitvalsbasis voor gestrande reizigers. Tevens speelt het met vergader- en evenementenruimtes in op internationale zakenbijeenkomsten.

    Curator De Wit verwacht weer een nieuwe partij te vinden die deze twee hotels gaat exploiteren. Volgens het laatst beschikbare jaarverslag, dat over 2018, boekte Tidal Operations nog een nettowinst van €1,2 mln.

    Vrees voor koude sanering
    Bestuurder Edwin Vlek van de Horecabond FNV was woensdagmiddag nog niet op de hoogte gebracht van het faillissement. Hij zei de vrees uit te spreken dat met dit bankroet een koude sanering wordt doorgevoerd ten koste van de medewerkers. 'De hotels blijven een paar maanden dicht tot het weer beter gaat en kunnen dan met een schone lei beginnen.'
     
  5. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik las in een mailtje van IHG in Juli, dat er nu wijzigingen zijn mbt rewards nights. Zo kun je voor minder punten boeken als hotels niet druk zijn, terwijl een boeking meer punten kan zijn als het drukker is.
    Heeft er iemand ergens al een thread gezien op een forum waar de dealtjes/pareltjes gepost worden? :)
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Nieuwe promo is live vanaf 1/10. 2x punten op elke stay.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  7. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    volgens mij alleen voor nieuwe members.
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Nee hoor. Ik heb Platinum status bij IHG en ben zeker niet nieuw en kon me probleemloos registreren.
     
  9. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Ok, ik heb dezelfde status, Zeker met mijn neus gekeken..
    Inmiddels wel gelukt, inderdaad met mijn neus gekeken..:)
     
  10. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Werkte bij mij in eerste instantie niet met mijn e-mail adres. Later mijn klantnummer ingevuld en toen werd het geactiveerd.
     
  11. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Welke IHG hotels in NL zijn beetje leuk om te verblijven als Platinum Ambassador?
     
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    -Het Amstel (is een intercontinental) in Amsterdam
    -Kimpton ook in Amsterdam
     
    Robinho vindt dit leuk.
  13. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Thx! Weinig opties in NL viel me inderdaad al op..
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Amstel Hotel is een klasse apart wat mij betreft. Echt een belevenis. Kimpton is een mooi nieuw hotel met een goede ligging en aanzienlijk goedkoper.

    QO Hotel en Crowne Plaza Amsterdam South zijn ook prima hotels.

    Indigo Den Haag Paleis Noordeinde en Crowne Plaza Maastricht zijn ook goede opties.

    Er zijn dus nog wel wat opties. Bovendien nog vrij veel HI en HIX.
     
    Robinho vindt dit leuk.
  15. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Er viel me ineens iets op in mijn IHG acccount, namelijk dat ik geen gold maar club status heb. Begin dit jaar viel ik inderdaad terug naar club, echter na één stay begin dit jaar zat ik al over de benodigde 10.000 statuspunten. IHG dreigt nu dat mijn punten eind januari 2021 gaan vervallen, terwijl ik eigenlijk gold zou moeten zijn en de punten dus niet vervallen. Update IHG dit pas aan het eind van het kalenderjaar of hoe zit dat?

    Er staat nota bene dit in mijn account:
    In aanmerking komende punten:13,824 van 7000 voor Gold Elite
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  16. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Misschien een IT-bug waardoor status (tijdelijk) niet goed wordt weergegeven. Als het over een paar dagen nog steeds fout staat, zou ik contact opnemen (of je moet in de tussentijd een stay hebben, dan zou ik even informeren).
     
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Iemand wel eens in het Kimpton DeWitt in Amsterdam geslapen? En zo ja, zijn de kamers er een beetje rustig of beginnen de ruiten te rammelen bij iedere tram die langsrijdt?

    Ik twijfel tussen deze of het Crowne plaza Amsterdam zuid voor een overnachting volgende week. Ze zijn alletwee relatief goedkoop nu in ieder geval.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2020
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Ja ik heb er een nacht geslapen. Geen idee hoe representatief het is want ik sliep op de hoogste verdieping, maar ik heb qua geluid nergens last van gehad.

    Mooi hotel vond ik het!
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Collega sliep er met Amsterdam Dance Event toen het net geopend was en was heel erg te spreken erover. Lijkt me dat er in 3 jaar tijd het niet echt vervallen is, en tijdens ADE is het HEEL druk in de stad met zowel dronken toeristen als voertuigen. Dus je zit wel goed daar denk ik. ;)
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  20. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Kort vraagje, ivm Corona heb ik dit jaar geen overnacht gehad bij een IHG hotel. nu vervallen mijn punten per 31-12. Ik zou deze graag behouden weten jullie zo of je punten behouden blijven als je punten koopt? Of kan ik beter nog ergens een nachtje boeken voor 31-12?
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina