IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    HI Express Sloterdijk (AMS) stort nu trouwens de 300 welcome bonus points direct op jouw account ipv een voucher voor de punten mee te geven. Ik had trouwens nog een drink voucher van een van de vorige verblijven, kon zonder probleem deze keer gebruikt worden. Zit nog te wachten tot de punten van het verblijf gestort worden, duurt paar dagen.
     
  2. spinning_around

    spinning_around Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Kreeg zojuist bij het inchecken (InterContinental Dubai) een flyer met een nieuwe promotie:

    "As an IHG Rewards Club member, you'll now earn 10 IHG points for every US$1 charged to your room.
    Now, over a limited period, we're offering you double points on dining, drinks and in-room services between 1 July and 31 Oct 2014."

    Registreren kan via intercontinental.com/2X :)
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    IHG heeft het gepresteerd om een betaald verblijf van afgelopen vrijdag te posten als non-qualifying stay... Ik had al een voorgevoel bij het inchecken, want ik had een reservatie voor vrijdagavond en een reservatie voor een reward night op zaterdagavond... Vanmorgen via contact form op de IHG een bericht gestuurd, ben benieuwd hoe snel het wordt rechtgezet.
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik las net op deze blog dat er geruchten zijn dat IHG het Ambassador en Royal Ambassador programma gaat afschaffen? Iemand hier al iets meer over vernomen?
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nog steeds geen nieuws over m'n ontbrekende punten... Net contact gezocht via Twitter met IHG Care, kijken hoe snel ze reageren.
     
  6. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Bellen gaat denk ik sneller, +442033499033
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    @LVO bedankt voor de tip, volgende keer zeker doen.
    Probleem is opgelost, 3389 punten voor die ene nacht, waarvan 2593 elite qualifying.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    zijn er nog sign up promo's voor IHG?
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nee niet dat ik weet, ik heb net gekeken op Frequentflyerbonuses maar daar is niks te vinden.
    Ook op de IHG site zelf vind ik niks over new member promos.
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    jammer, dan straks toch maar inschrijven.
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hopelijk kondigen ze binnenkort de Big Win promo periode aan voor het najaar (Q4), dan vallen er genoeg punten te verdienen ;)
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    kun je daar ook achteraf voor intekenen, of kan ik beter nog even wachten met m'n HIX boeking?
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja daar kan je later zonder probleem voor registreren. Normaal gezien wordt die net voor het begin van Q4 aangekondigd.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    hoe waarderen jullie IHG punten? ik heb bij mijn boeking de mogelijk tot extra bijkopen van punten (1000 per 5 euro) - is dat de moeite waard?
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb dit laatst gedaan voor m'n boeking bij HI Express Sloterdijk, maar dit puur omdat er weinig actieve promo codes zijn en m'n account van IHG dit jaar geaudit is. Was niks aan de hand, maar alle promo codes die targeted waren zijn uit m'n account gehaald.

    Om de Plat status te behalen dit jaar heb ik wel een aantal verblijven bij CP Brussels Airport geboekt in de 5000 punten & breakfast rate. Ik heb gewoon op voorhand een berekening voor mezelf gemaakt wat het me zou kosten en of de Plat status de investering waard was voor volgend jaar. Als ik dit afwoog tegen de benefits die ik er dit jaar al voor gekregen heb, dan kwam dit voor mij positief uit. Ik reken voor mezelf meestal niet hoeveel eurocent x aantal punten kosten. Misschien zou ik dit beter wel doen volgend jaar en zo m'n strategie optimaliseren.

    Maar als je jouw IHG account nog maar net geopend hebt, dan kan je het doen, het tikt beetje bij beetje dan aan. Alleen bedenken dat de teller voor de elite qualifying points op 1/1/15 op nul wordt gezet. Die 1000 punten tellen namelijk als elite qualifying, als je voor het einde van het jaar geen kans meer ziet om een bepaalde status te halen? Langs de andere kant blijven ze gewoon in jouw account staan bij points balance.
     
  16. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik wil een booking doen bij een crowne plaza, nu vindt ik via een andere site een goedkoop tarief alleen komt het waarschijnlijk niet in aanmerking voor IHG BPG. Als ik de booking via deze site doe telt hij dan mee voor mijn status en krijg ik dan eventueel Bonuspoints ? Thanks
     
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Waarom zou dat tarief niet in aanmerking komen voor een Best Rate Guarantee? Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
    Als je niet via de site van IHG of Crowne Plaza boekt, dan is de kans klein dat je punten krijgt of dat ie meetelt voor de elite status. Je kan altijd proberen om tijdens het inchecken je IHG kaart voor te leggen en vragen of ze die aan je reservatie willen linken.
     
  18. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    De voorwaarden om voor een BRG in aanmerking te komen zijn pittig, echt alles moet gelijk zijn. Als bijvoorbeeld alleen de annuleringsvoorwaarden al afwijken van de voorwaarden bij IHG dan keuren ze de aanvraag af. Recent zijn de voorwaarden opnieuw aangepast. Lees de kleine letters dus goed door.
    Als je puur een BRG wilt scoren dan kun je beter een flexible rate kiezen. Die kun je nog annuleren als IHG de aanvraag afkeurt.

    De kans dat je punten krijgt voor een boeking buiten IHG om is zeer klein. Maar proberen kan altijd.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2014
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Aha bedankt voor de info betreffende de BRG, wist ik niet, ik heb hier zelf nog nooit gebruik van gemaakt. Weer wat bijgeleerd :)
     
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De criteria van het Royal Ambassador programma staan nu eindelijk officieel op de IHG site. Iedereen wist al zo'n beetje wat de requirements waren, maar nu staan ze te lezen op deze link.
    Ze luiden als volgt:

    "Royal Ambassador status is by invitation only. To qualify for invitation to Royal Ambassador status, an Ambassador member must: During their membership year, stay at least 60 qualifying nights in any IHG® properties including InterContinental® Hotels & Resorts, Crowne Plaza, Hotel Indigo, HUALUXE™, EVEN™ Hotels, Holiday Inn, Holiday Inn Express, Staybridge Suites and Candlewood Suites. At least 20 of these qualifying nights must be at InterContinental® Hotels & Resorts properties. The member must also stay at 3 or more different InterContinental® Hotels & Resorts properties. SCH reserves the right to change these criteria at any time and without prior notification."

    Dus kort samengevat: minimum 60 qualifying nachten in om het even welk IHG hotel, waarvan er minstens 20 bij InterContinental hotels moeten zijn en in minimum 3 verschillende. En pas als je aan deze criteria voldoet maak je kans op een uitnodiging van het Royal Ambassador programma.
     
    spinning_around vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina